محدودیت های جدید را برای 2 هفته اعمال کنید

محدودیت های جدید را برای 2 هفته اعمال کنید

روز جدید سخنگوی ستاد ملی تاج و تخت به تشریح مصوبات جدید این کارخانه پرداخت.

عباس شیراوون، سخنگوی ستاد کل کشور درباره آخرین مصوبات این ستاد گفت: در جلسه اخیر ستاد ولیعهد چند مصوبه داشتیم. اولین تصمیم این بود که برخی از محدودیت های اعلام شده در جلسات قبلی ستاد کرونا به مدت دو هفته تمدید شود، بنابراین مقرر شد جلسات اداری در فضای بسته با حداکثر 30 نفر به مدت 90 دقیقه برگزار شود. اجتماعات فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و آیینی باید در مکان‌های سرپوشیده تا ۲۰ درصد ظرفیت فضا به مدت ۹۰ دقیقه، استفاده از ماسک در محیط‌های بسته الزامی و پروازها با ظرفیت ۶۰ درصد انجام شود. مقرر شد این مصوبات برای دو هفته دیگر تمدید شود.

وی افزود: صدا و سیما و وزارت بهداشت نیز برای همراهی مردم در تکمیل واکسیناسیون تاج مجوز فعالیت های اقناعی و فرهنگی دارند. تاکید ویژه بر حمایت والدین برای واکسیناسیون کودکان بود.

وی با اشاره به ایام عبادت در ماه رجب و نگاه مردم به حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: در این ایام تاکید شده است که رعایت نکات بهداشتی توسط نمازگزاران الزامی است. مراسم اعتکاف فقط در شهرهای زرد، نارنجی و آبی با 20 درصد ظرفیت مساجد و با رعایت پروتکل های بهداشتی، واکسیناسیون کامل و استفاده از ماسک برگزار شود.

شیراوون گفت: در خصوص ورود مرزهای هوایی، زمینی و دریایی تاکید شد که سلامت مسافران باید تضمین شود. نگرانی هایی در مورد حمل و نقل عمومی وجود داشت که مقررات و پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شد. در جلسه ستاد مبارزه با کرونا تاکید شد دستگاه های ذیربط باید نظارت بیشتری بر رعایت دقیق مقررات بهداشتی در مترو و اتوبوس ها داشته باشند.

وی در خصوص تصمیم ستاد کرونا برای راهپیمایی 22 بهمن گفت: وزارت کشور و وزارت بهداشت موظف شدند شکل جدیدی از راهپیمایی 22 بهمن را تدوین کنند و طرح جدیدی را با توجه به رنگ‌بندی پیشنهاد دهند. شهرها.”

او گفت که یکی از نگرانی ها کمبود داروهای مورد نیاز مردم یا افزایش قیمت است. وی خاطرنشان کرد: باید قیمت داروها به قیمت قبلی باز می گشت و داروهای مورد نیاز مردم تامین می شد.

به گفته وی، با توجه به واکسیناسیون انبوه در کشور، تصمیم گرفته شده تا الزامات رنگ شهرها بررسی شود که با همکاری وزارت بهداشت انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید