محدودیت های شدت میکرون را محدود کنید و تعداد شهرهای نارنجی و قرمز را افزایش دهید

محدودیت های شدت میکرون را محدود کنید و تعداد شهرهای نارنجی و قرمز را افزایش دهید

روهر نه : وزیر کشور تاکید کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان و تقویت امیکرون، بدون شک محدودیت ها برمی گردد.

احمد واحدی در پایان جلسه ستاد عملیاتی ستاد ملی مقابله با تاج و تخت گفت: در جلسه امروز سه شنبه چند موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ابتدا omicron و شدت آن مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد که رعایت مقررات بهداشتی رعایت شود. بدون شک اگر این موضوع را در نظر نگیریم، افزایش omicron و افزایش بستری شدن در بیمارستان نگران کننده خواهد بود.

وی افزود: از همه شهروندان می خواهیم به بهداشت و درمان توجه جدی داشته باشند. مدیریت هوشمند وجود دارد، اما نباید وضعیت عادی شود، بنابراین همه مراکزی که درگیر مجموعه هستند مانند سفره خانه ها، مراکز حمل و نقل عمومی، آموزش و … باید رعایت کنند، البته یکی از آنها واکسیناسیون است، دوز دوم. واکسن را تمام کرده و نوبت سوم را دنبال کنید. متاسفانه طبق گزارشات دوز سوم تزریق 17 درصد است که باید افزایش یابد زیرا ایمنی و اطمینان بیشتری را ایجاد می کند.

حمیدی در خصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: مراکز آموزشی غیر از کلاس های درس که بر حضور آنها نظارت می شود. برنامه های فوق برنامه ای که نیاز به جمع بندی دارند را به تعویق بیندازید. در واقع، سایر جوامعی که نیاز به دوره های دانشجویی دارند، باید برنامه ریزی مجدد شوند. همچنین در سالن ها قوانین فاصله اجتماعی ارائه شده باید رعایت شود.

وی ادامه داد: موضوع در خصوص سفرهای خارج از کشور همچنان در حال رصد است. بنابراین افرادی که وارد کشور می شوند باید دارای گواهی سلامت، تزریق واکسن و گواهی PCR منفی باشند، آزمایشات PCR معتبر را از این مراکز دریافت کنید.

وزیر کشور در خصوص مترو افزود: سازوکار رعایت رویه های بهداشتی باید در نظر گرفته شود.

وزیر کشور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه در این جلسه مباحث آموزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، افزود: تاکنون 5 مرحله حکمرانی هوشمند اجرا شده و تمامی مراحل پیگیری خواهد شد. در حمل و نقل برون شهری، 2700 شرکت باید گام به گام به سامانه هوشمند متصل شوند و 7000 آزمایشگاه نیز باید تا دو هفته آینده به سامانه هوشمند متصل شوند.

وزیر کشور در پاسخ به درخواست برای بازگرداندن محدودیت ها در صورت افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی در رنگ بندی کرونا، گفت: بدون شک در صورت افزایش تعداد شهرهای نارنجی و قرمز کشور این اتفاق می افتد. ما در حال حاضر شهر نارنجی رنگی داریم که در صورت عدم رعایت و تقویت ایمیکرون، محدودیت ها برمی گردد، بنابراین رعایت دقیق پروتکل ها باید به گونه ای باشد که مجبور نباشیم به محدودیت های قبلی برگردیم.

دیدگاهتان را بنویسید