محرومیت از آموزش و طرحی عجیب برای فرهنگیان بازنشسته

محرومیت از آموزش و طرحی عجیب برای فرهنگیان بازنشسته

وزیر آموزش و پرورش در نشست طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: آموزش و پرورش نقش مهمی در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت دارد.
نوری با بیان اینکه یک معلم بازنشسته بیش از یک میلیون درخت بلوط کاشته است، گفت: حدود یک میلیون معلم بازنشسته در کشور داریم و می توانیم از ظرفیت این افراد برای مشارکت در کاشت یک میلیارد درخت استفاده کنیم.
نوری تصریح کرد: این وزارتخانه با 16 میلیون دانش آموز و 3 میلیون و 900 هزار مهدکودک می تواند جمعیت زیادی را برای کاشت نهال در کشور آماده کند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش تنها نهادی است که با خانواده ها در ارتباط است، گفت: حدود 24 میلیون خانوار داریم و می توانیم از ظرفیت خانواده ها برای کاشت نهال در سال به میزان مطلوب در سال برسیم. نام نهال طرح کاشت خانواده.
وی افزود: می توانیم از ظرفیت خیرین برای کاشت درخت استفاده کنیم و در 36 کشور مدارس داریم که می توانند در این طرح مشارکت کنند.
سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی نیز در این برنامه اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش هر ساله در روز درختکاری برنامه هایی برای کاشت نهال دارد، اما با توجه به شرایط ترسیب کربن در دنیا و نیاز به کاشت هزار میلیارد اصله درخت در دنیا، به همین دلیل است. سهم کشور یک میلیارد درخت داریم و برای اجرای این طرح به حمایت آموزش و پرورش نیاز داریم.
وی بیان کرد: ظرفیت تولید سالانه 400 میلیون اصله نهال در کشور را داریم و تا سال آینده حجم تولید نهال به 250 میلیون نهال می رسد.
ساداتی نژاد با بیان اینکه کاشت یک میلیارد اصله درخت باید با توان مردمی انجام شود، گفت: یکی از بخش های مهم در این راستا که از ظرفیت مردمی بالایی برخوردار است آموزش و پرورش است و می توانیم از ظرفیت مدارس در تمامی بخش ها استفاده کنیم. سمت .
وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد با مدیران کل آموزش و پرورش و معلمان سراسر کشور در قالب وبینار جلساتی را برگزار کند تا شفاف سازی های لازم برای اجرای این طرح انجام شود.
وی بر اعطای امتیازات و مشوق ها برای مشارکت مردم در اجرای طرح کاشت یک میلیارد اصله تاکید کرد.
ساداتی نژاد با اشاره به نقش صداوسیما در اجرای این طرح گفت: صداوسیما باید برنامه مشخصی برای اجرای این طرح داشته باشد و با وزارت جهاد کشاورزی برای تسریع در مشارکت مردم همکاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید