محرومیت رسانه های محلی از مراسم معارفه استاندار/ اینجا البرز; می رود خوزستان، می آید تهران

ساعت: 14:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783939

11 سال از اعلام شهر کرج به عنوان استان آلبورگ می گذرد، اما این استان هرگز رنگ یک استان محلی به خود ندیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریک۱۱ سال از استان البرز شدن شهر کرج می گذرد، اما این استان نوپا هرگز رنگ یک استان محلی به خود ندیده است.

عیسی فرهادی زاده چهارمحال و بختیاری اولین استاندار منتخب البرز در سال 91 بود که مدیریت وی 11 ماه بیشتر طول نکشید و عسگر عربیان استاندار کردستان جایگزین وی شد.

پس از هشت ماه حضور طاهری در البرز، سیدحمید طاهایی استاندار همدان به مدت 39 ماه موفق به تصدی پست ریاست جمهوری شد و سپس محمدعلی نجفی استاندار گیلانی البرز در 22 شهریور 96 روی کار آمد.

در ادامه اجرای طرح ممنوعیت به کارگیری مستمری بگیران، این مصوبه قانونی دامنگیر محمدعلی نجفی نیز شد و در نهایت در 26 آبان امسال عزیزلا شهبازی از چهره های خوزستانی استاندار البرز شد.

اما امروز ۲۲ آبان اولین استاندار دولت سیزدهم در استان البرز معرفی می شود و عزیزلا شهبازی جای خود را به مجتبی عبداللهی از چهره های پایتخت می دهد، مراسمی که رسانه های داخلی در آن شرکت نکردند و در آن حضور داشتند. به بهانه تاجگذاری دعوت نشده است.

اما در ماه‌های اخیر شاهد صف‌های طولانی تحویل مرغ و سایر کالاهای اساسی به البرز بوده‌ایم که می‌تواند منشأ شیوع ویروس کرونا باشد، اما مسئولان در رسیدگی به این موضوع کوتاهی کرده‌اند.

امام جمعه کرج دیروز ۲۲ آبان در خطبه های نماز جمعه کرج گفت: تاخیر گذشته البرز باید به سرعت جبران شود که البته دلایل مختلفی دارد. سیاسی شده بود، اما سیاستمداران سالوس طمع مادی نوکران خود را کنار گذاشتند.

امروز استان البرز در برخی موارد پشت سر برخی از مناطق کم برخوردار کشور قرار دارد که مردم برای حل معضل بیکاری باید وارد پرونده شوند و شهرک صنعتی اششهارد برای این مهم آماده است.

«چهار مدیر در هشت سال تغییر کرده اند و این یک فاجعه خواهد بود. بی ثباتی دولت به جامعه آسیب می زند زیرا با جابجایی استانداران حتی نیروها نیز به آبدارخانه تبدیل می شوند. امیدواریم در این مدت این مشکل را نبینیم.»

در خصوص البرز استانی است که به تازگی ایجاد شده است که به دلیل فاصله کم با پایتخت با مشکلات عدیده ای مواجه است و یکی از بزرگترین و مهم ترین آنها حوزه مدیریت و دستگاه های اجرایی است، مدیرانی که از استان های دیگر می آیند، پست ها، که سالها اشغال می کنند و یا گاهی اوقات کار می کنند، زیرا تغییر مدیر همه برنامه ها و سیاست ها را تغییر می دهد.

مسئولان علاقه و علاقه زیادی به رشته خود نشان نمی دهند و مهمتر از همه این است که آگاهی کافی در مورد مسائل مهم و تصمیم گیری در مورد آنها وجود ندارد، اینها تنها انگشت شماری از آثار این روند ناخواسته است.

باید اذعان داشت که بحث مدیران غیر البرزی بین دولت ها فرقی نمی کند، چه در آن زمان کرج غرب استان تهران محسوب می شد و چه امروز یک استان مستقل، چرا که این حاشیه به عنوان پایتخت برای البرز سود بیشتری دارد تا بله. ، به شهروندان آسیب رسانده است.

شاید البرز به دلیل نزدیکی به پایتخت نخبگان بومی نداشته باشد و این نیروهای قدرتمند و نخبه معمولا جذب تهران می شوند، اما هنوز تعداد زیادی از مدیران بومی هستند که مطلوبتر از دیگران هستند و به راحتی چون دولت می تواند اعزام کند. مدیران محلی شاغل در تهران، در البرز، با دانش اندک از مشکلات منطقه بهبود پیدا کنند.

علی گربانی کارشناس سیاسی درباره انتخاب نیروهای غیر بومی برای پست های مختلف در البرز به تیتریک گفت: البرز در سال های انقلاب پیش از این در قالب شهر کرج به مدیران شهرهای دیگر خیانت کرده است. “

چرا امروز اراده ای برای استفاده از ظرفیت های نهفته در حوزه حکمرانی در کشور وجود ندارد؟ البرز نخبه است اما متاسفانه عده ای خود را ولی البرز می دانند و می گویند اگر مسئولی انتخاب نشود راهی برای انتخاب نیست.

با وجود نخبگان زیاد در البرز، سیاست زدگی و سیاست زدگی مسئولان امروز آسیب بزرگی است که نظام حکومتی را عذاب می دهد و مربوط به استاندار و شهردار نیست، بلکه مصلحت عده ای خاص است.

در خاتمه فقط می توانیم بگوییم:

استان البرز امروز بیش از سایر مناطق نیازمند توجه به مشکلات و بحران های خود است و علیرغم تجربه و اثربخشی آن نیازمند تعهد برای کار در این منطقه است و بهتر است در طول این مدت بیشتر به این موضوع توجه شود. فصل انتصابات و تغییرات مدیریتی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید