محرومیت 30 روستای الیگودرز از خدمات مخابراتی/ مردم برای رسیدن به آنتن موبایل باید پیاده روی کنند


ساعت: 08:49
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888144

خرابی سیستم مخابراتی روستاهای پز الیگودرز مردم 30 روستا را با مشکل مواجه کرده و در مواقع نیاز مجبورند کیلومترها پیاده روی کنند تا به آنتن برسند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، برخی از روستاهای الیگودرز به دلیل شرایط جغرافیایی و صعب العبور بودن از زیرساخت های زیادی محروم هستند و این محرومیت ها باعث شده همواره با مشکلات فراوانی مواجه شوند.

امروزه با پیشرفت فناوری ارتباطات، نفوذ زمان و مرزهای محلی کاهش یافته و بسیاری از امکانات به راحتی در دسترس مردم قرار می گیرد، اما باید گفت که هنوز هم هستند افرادی که دغدغه «جاده دسترسی» و «سیستم مخابراتی» دارند. و در صورت نبود این زیرساخت ها حتی جان آنها نیز در خطر است.

روستاهای پز الیگودرز ماه هاست که به دلیل خرابی سیستم مخابراتی بدون ارتباط بوده و به دلیل عدم آنتن دهی تلفن همراه با مشکلات زیادی مواجه شده اند.

خداداد حسنی دهیار روستاهای پز شهرستان الیگودرز در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: دکل ارتباطی روستاهای پز از 15 بهمن ماه 1401 متوقف شد و به دلیل از کار افتادن سیستم این دکل مردم با مشکلات عدیده ای مواجه شدند به همین دلیل که اگر یک خانواده بیماری داشته باشد، چند نفر باید پرداخت کنند. او باید یک کیلومتر راه برود تا به بالای کوه برسد و بتواند برای رسیدن آمبولانس هوایی تماس بگیرد.

وی افزود: تاکنون چندین بار سیستم این دکل برای تعمیر باز شده و به تهران منتقل و پس از بازگشت نصب شده است اما متاسفانه همچنان مشکل وجود دارد و وصل نمی شود.


75f2282f af3e 411d 8cee 5bb7d12a59a4 خبر خاکستری



نبود تلفن همراه در 15 روستا

دهیار روستای پز الیگودرز گفت: از آنجایی که مردم 30 روستای بالای 2000 نفر از این دکل مخابراتی استفاده می کنند، پیگیری های زیادی برای رفع مشکل انجام داده ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

وی با بیان اینکه دستگاه برج متعلق به یک شرکت خصوصی در تهران است، تصریح کرد: این شرکت پس از خرابی سیستم تاکنون پنج بار آن را باز و بسته کرده است اما متاسفانه وصل نشده است. ما به حساب شرکت واریز کرده ایم تا بیایند تعمیر کنند اما مسئولان شرکت می گویند این درخواست پول قبلا انجام شده است و باید پول واریز شود تا دو قسمت به این سیستم متصل شود تا بتوان وصل شد. .


وعده های شکسته

حسنی گفت: برای حل مشکل این دکل مخابراتی قول های زیادی به ما داده شد و دیگر آن وعده ها را باور نمی کنیم چون بعد از آسیب گفتند سه روز دیگر درست می شود اما هنوز خبری از رفع آن نیست اما التماس می کنیم. مسئولان استانی به مشکلاتی که مردم دارند توجه کنند تا هر چه سریعتر با این پلتفرم مشکل را برطرف کنند.

در همین رابطه فضل داوی معاون شرکت مخابرات لرستان در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: از آنجایی که دکل روستاهای پز آسیب دیده بود سازنده آن چندین بار آن را تعمیر کرد اما پاسخی دریافت نکرد.

وی افزود: پیمانکار دوباره آن را تغییر داد اما وصل نشد و در نهایت به این نتیجه رسید که شاید سیگنال متصل به BTS موبایلی که در سد رودبار به آن می رسید تغییر کرده و همتایان سیار نیز تمام نشانگرهای مربوط به این را تغییر داده اند. مشکل.بررسی شده و آنتنش به اجاق گاز وصل شده ولی تا الان بیرون نیامده.


85308f86 bc6d 458a 93e1 426e73c3fd06 خبر خاکستری



پلتفرم جدید هفته آینده آزمایش خواهد شد

قائم مقام شرکت مخابرات لرستان گفت: دیروز با سازنده تجهیزات این دکل صحبت کردیم که باید دو نمونه دیگر با سیگنال قوی تری بیاورد و نصب کند، این سازنده قول داد تا یک هفته آینده تجهیزات دیگر را آزمایش کند تا ببینیم آیا کار میکنه یا نه .

وی تصریح کرد: به طور کلی با توجه به شرایط جغرافیایی و فاصله روستاهای پز با سایت اصلی ممکن است وصل شود یا نباشد، زیرا هیچ چیز فنی و استانداردی وجود ندارد که بگوید حتماً درست می شود.

داوودی گفت: از آنجایی که فاصله هوایی بین برج مذکور تا BTS بیش از حد استاندارد است، این مشکل به وجود آمده و از آنجایی که دسترسی به منطقه بسیار سخت است، به همین دلیل نمی توانیم خدمات لازم و باکیفیت را به آن ارائه کنیم. آی تی.

وی بیان کرد: برای رفع مشکل این دکل هم طرف شبکه موبایل تقویت شد و هم پیمانکار سیستم را عوض کرد اما با این سیستم جدید جواب نداد و پیمانکار قول داد در هفته جاری تجهیزات دیگر را تست و آزمایش کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید