محسنی آجایی: با موضوع اغتشاشات بر اساس قانون، عدالت و به دور از احساسات برخورد می شود

محسنی آجایی: با موضوع اغتشاشات بر اساس قانون، عدالت و به دور از احساسات برخورد می شود

روز جدید رئیس قوه قضائیه گفت: با موضوع اغتشاشات بر اساس موازین قانون و عدالت و به دور از احساسات برخورد خواهد شد و قوه قضائیه در این زمینه با دقت و سرعت عمل خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی آژه ای امروز پنجشنبه 28 آبان ماه در دیدار با مسئولان و قضات خراسان جنوبی گفت: خدا را شاکریم که بتوانیم در جایگاه قانونی به مردم خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه این امر در دست ما نعمتی است که در صورت غفلت و ناسپاسی از بین می رود و افزود: وجود دستگاه قضایی نعمت بزرگی است که شامل حال همه نمی شود.

محسنی ادجه ای با اشاره به اعتراضات 50 روزه اخیر گفت: دشمن از ضعف های داخلی سوء استفاده کرده و تشخیص حق از باطل را برای بسیاری از مردم سخت کرده است. این نشان دهنده یک بسیار بزرگ است.

وی تصریح کرد: دشمن می خواهد با افکار عمومی بازی کند و از جنگ روانی استفاده کند و جلوی حرکت انقلاب را بگیرد.

رئیس کل دادگستری با تاکید بر اینکه دشمن این اقدامات را در قالب جنگ ترکیبی انجام می دهد، گفت: باید از این شرایط فرصت ایجاد کنیم و مشکلات خود را شناسایی و برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر نقطه ضعف خود را برطرف کنیم این اغتشاشات به فرصت تبدیل می شود، گفت: نباید اجازه دهیم دشمن در ذهن جوانان اثر منفی ایجاد کند و با چهره ای فریبنده واقعیت ها را تحریف کند.

وی با بیان اینکه در خصوص مشکلات و اغتشاشات اخیر دو خواسته وجود دارد، تصریح کرد: از یک سو عده ای در بخش های مختلف خواهان مجازات سریع و شدید معارضان هستند و برخی دیگر خواهان آزادی و برخورد خوب همه هستند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: هرکسی که امنیت مردم را زیر پا بگذارد و چاقو بر سر مردم و حتی پلیس بکشد، طبق قانون برخورد می شود و در غیر این صورت پاسخگو خواهیم بود.

آژه ای با بیان اینکه وحشی گری پلیس و کتمان ناموس مردم قابل تحمل نیست، یادآور شد: از برخورد با افراد مرتبط با حرکت های انقلاب و همکاری آنها برای تضعیف دریغ نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اگر فردی واقعا فریب خورده و جرمی مرتکب نشده باشد از دوستی های قانونی برخوردار می شود، تصریح کرد: اگر توبه کنند و جرمی مرتکب نشده باشند، نحوه برخورد با آنها متفاوت است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت پیگیری مشکلات قضات گفت: تمام تلاش خود را برای رفع این مشکلات به کار می گیریم.

وی با بیان اینکه دشمن نقاط ضعف خود را بسیار بزرگ نشان داده و آنچه را که از جنگ داخلی و تحریم و فشارهای مختلف سیاسی و امنیتی نتوانسته به دست بیاورد، اکنون با تخریب افکار عمومی به دنبال جنگ ترکیبی و روانی است و افزود: همانطور که در این زمینه داریم. از تهدیدات دشمن در مراحل مختلف استفاده کرد و اکنون باید از این فرصت برای تبدیل اختلالات به فرصت استفاده کرد.

وی با توصیه به اینکه تحت تاثیر مشکلات زودگذر قرار نگیریم و هر چه در توان داریم انجام دهیم، یادآور شد: شهادت می دهیم که مسئولان در قوه قضائیه تمام تلاش خود را می کنند و می بینید که این آخرین حد تلاش ماست.

رئیس قصائیه گفت: در سفر به خراسان جنوبی و در بازدید مدیران قضایی از مراکز و سازمان ها، پرونده های جلسه جمع بندی را بررسی می کنیم و از کمک هرکسی که بتوانیم دریغ نمی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید