محسن رضایی: ناامنی برادر تحریم است چرا که باعث تعلیق فعالیت و خروج سرمایه می شود/ برخی ناکارآمدی ها در دولت های گذشته باعث تاخیر شد

محسن رضایی: ناامنی برادر تحریم است چرا که باعث تعلیق فعالیت و خروج سرمایه می شود/ برخی ناکارآمدی ها در دولت های گذشته باعث تاخیر شد

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: وقتی دیدند ایران با شدیدترین محدودیت ها و تحریم ها و محاصره اقتصادی مسیر پیشرفت را طی می کند سعی کردند از مسیر دیگری وارد شوند که بلاتکلیفی ایجاد می کند. ناامنی برادر تحریم است زیرا فعالیت‌های اقتصادی و کسب‌وکارها و خروج سرمایه‌هایی را که با تحریم‌ها نتوانستند انجام دهند را متوقف می‌کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه بسیج مظهر خودباوری و خودباوری است و با این رویکرد باید همان تحولات امنیتی در اقتصاد و فرهنگ کلید بخورد، گفت: با اعتلای اقتصاد، گام برداریم. شاهد رونق و رونق اقتصادی در کشور باشیم.

محسن رضایی امروز در جمع اساتید بسیجی دانشگاه آزاد مازندران در ساری ضمن تبریک فرا رسیدن روز بسیج و قهرمانی تیم ملی ایران در جام جهانی و بازگشت به کورس رقابتی گفت: بسیج بهترین نشانه است. بازگشت به خود و نشان داد که ملت در سایه مکتب امام چگونه اعتماد به نفس پیدا کردند.

وی افزود: ملتی با خودباوری معجزات بزرگی خلق خواهد کرد، مانند ملت ایران که در اوایل انقلاب 57 با شدیدترین تحریم ها، جنگ نظامی، فشارهای سیاسی و انواع دشمنی ها مواجه شد، اما در حالی که همه منتظر بودیم. برای تسلیم شدن، ایستادن و تکیه بر قدرت خود و خودباوری جوانان، خلاقیت هایی خلق کردیم که جهان را شگفت زده کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: امروز آمریکا و انگلیس به کارشکنی در پیشرفت ملت ایران ادامه می دهند و سعی در سوء استفاده از اعتراضات مردمی و انحراف آن دارند.

وی افزود: دموکراسی مبتنی بر مشارکت و مطالبه گری است و مردم حق دارند علاوه بر انتخاب مسئولین، در مورد مسائل جاری کشور نیز مطالبه کنند. اما ببینید چگونه به ایران می‌روند. بنابراین آنها مدافع آزادی و دموکراسی نیستند و اصولاً منافع آنها با توسعه دموکراسی در منطقه سازگاری ندارد.

رضایی در تشریح تضاد منافع غرب و دموکراسی در ایران گفت: وقتی دیدند ایران تحت شدیدترین محدودیت ها و تحریم ها و محاصره اقتصادی مسیر پیشرفت را طی می کند، سعی کردند از مسیر دیگری وارد شوند که بلاتکلیفی ایجاد می کند. ناامنی برادر تحریم است زیرا فعالیت‌های اقتصادی و کسب‌وکارها و خروج سرمایه‌هایی را که با تحریم‌ها نتوانستند انجام دهند را متوقف می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین بازگشت به خود در اقتصاد به معنای ارتقای اقتصاد است که لازمه رونق است و این امر در فصل هفتم قانون اساسی کشور در قالب تشکیل شوراها مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور یادآور شد: بازگشت به خود مربوط به آینده و عبور از این موانع است. برخی ناکارآمدی‌ها در دولت‌های گذشته و دشمنی‌های خارجی باعث تأخیر شده است که امروز باید برای جهش و پیشرفت اقتصادی با بازگشت به مسیر برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

رضایی در نهایت تصریح کرد: بسیج مظهر خوداتکایی و خودباوری است و با این رویکرد باید همان تحولات امنیتی در اقتصاد و فرهنگ وارد شود. بسیج فرهنگیان می‌تواند حلقه اتصال بخش‌های مختلف زنجیره ارزش تولید باشد و در جایی که بالاتر از ظرفیت تولیدکنندگان خرد و کمتر از سطح کار دولتی است، قدم بگذارد و راهکارهای علمی و خلاقانه ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید