محمدرضا سرشار «نردبان جهانی» وارد اسپانیا شد

ساعت: 09:31
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779050

با همکاری سوره مهر و انتشارات فنوسدریایی

کتاب «نردبان جهان» اثر محمدرضا سرشار به زبان اسپانیایی ترجمه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کتاب «نردبان جهان» اثر محمدرضا سرشار به زبان اسپانیایی ترجمه شده است. این اثر حاصل تلاش مشترک انتشارات سوره مهر و انتشارات بین المللی فانوس دریایی است.

این کتاب توسط خلیل سواجو از آرژانتین از اسپانیایی ترجمه شده است و قرار است انتشار بین المللی کتاب در کلمبیا آغاز شود.

محمدرضا سرشار در نردبان جهان از پدربزرگش می گوید که چیزی جز جعبه ای قدیمی و پر از کتاب های قدیمی و تاریخی باقی نگذاشته است، اما این جعبه هم پنج شش سال بعد از مرگش در زیرزمین مانده است. پدربزرگش نیز در حافظه اش محو می شود و از حافظه اش پاک می شود. سالها بعد یک شب پدربزرگش را در خواب دید که انگار افسرده است و پشت به او کرد و به زیرزمین رفت. چند روز بعد معمای خواب را حل کرد و با کمک مادر و برادرش صندوق کوچک و سنگین پدربزرگ را از زیرزمین حیاط آوردند. در میان کتابهای قدیمی، نسخه خطی کوچکی وجود دارد که بدون جلد و سر آن پاره شده است.

برگ های کاه نیز کاملاً زرد و پوسیده هستند و به نظر می رسد در آستانه پوسیدگی هستند. وقتی کتاب را برای اولین بار می خواند، به این نتیجه می رسد که تاریخ آن، با وجود زبان کمی قدیمی تر، همیشه تاریخ است، زمان و مکان نمی شناسد و همیشه تازه، زنده و متحرک است. سپس خواندن این داستان را برای نوجوانان لازم می داند، زیرا در این کتاب از تاریخ آفرینش صحبت می کند و تاریخچه پیدایش آب، زمین، کوه، حیوانات، مردم و… را توضیح می دهد. به نوجوانان و به آنها نشان می دهد. که خداوند بر همه موجودات عالم تسلط دارد.

نردبان جهان داستانی اسطوره ای است که بر اساس حدیثی از حضرت محمد (ص) برای دانش آموزان دبیرستانی نوشته شده است. این کتاب پیش از این توسط پرویز محلاتی تصویرگری شده بود، اما پس از اجرای طرح گردآوری و انتشار آثار نویسندگان پیشکسوت از انتشارات سوره مهر، تصویری دو رنگ از منصوره محمدی راهی بازار کتاب شد. مجموع نسخه های قبلی به 75000 نسخه رسید. درک عمیق و دقیق، مملو از متون دینی، او را موفق و قادر به بیان این داستان و ارائه روایتی مدرن از یک حدیث کهن کرد. تصویرسازی صحیح منصوره محمدی نیز به این روند کمک کرد تا نردبان جهان اثری دلنشین و چشم نواز شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید