محمود میرلوحی: اگر انتخابات سال آینده مانند سال 1400 باشد، شورای نگهبان کلید را پشت کوه انداخته است/اصلاح طلبان آماده اند کمک کنند جامعه از براندازی جلوگیری کند.

محمود میرلوحی: اگر انتخابات سال آینده مانند سال 1400 باشد، شورای نگهبان کلید را پشت کوه انداخته است/اصلاح طلبان آماده اند کمک کنند جامعه از براندازی جلوگیری کند.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به رد صلاحیت چهره های اصلاح طلب در دو انتخابات اخیر گفت: اگر انتخابات مثل 1400 باشد، شورای نگهبان کلید را پشت کوه انداخته و تابلوی ورود ممنوع گذاشته است.

هنوز زمان برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم فرا نرسیده است اما گمانه زنی هایی در رسانه ها مبنی بر حضور برخی افراد در این انتخابات منتشر شده است. اگرچه برخی از چهره‌های سیاسی مانند حسین مرعشی از عدم برگزاری جلسات انتخاباتی خبر دادند، اما محمودواعظی در نشست‌های حزب اعتدال و توسعه از آماده‌سازی برای انتخابات آتی خبر داد.

در همین رابطه محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح طلب، با اشاره به رد صلاحیت چهره های اصلاح طلب در دو انتخابات اخیر، گفت: اگر انتخابات مثل سال 1400 باشد، شورای نگهبان کلید را پشت کوه انداخته و یک رد صلاحیت کرده است. علامت ورود ممنوع.” “

به گزارش اختازنیوز، بخش هایی از مصاحبه میرلوحی را در ادامه می خوانید:

اگر انتخابات مانند سال 1400 باشد، کلید توسط شورای نگهبان پشت کوه پرتاب می شود و تابلوی ورود ممنوع نصب می شود.
اگر شرایطی مثل انتخابات 1400 یا 98 باشد، خیر. شما دیدید که شورای نگهبان چه کرد، منظور شما سوابق آنها بود، چگونه رفتار کردند.

وقتی آقای لاریجانی یا مدژیکیان را که الان نماینده مجلس هستند در انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت می کنند، معلوم است که دیگران را هم رد صلاحیت می کنند. این اتفاق تاکنون دو بار رخ داده است. هم در انتخابات 94 و هم در سال 98 در انتخابات مجلس دچار رد صلاحیت شدیم.

روش شورای نگهبان نه منطبق بر قانون اساسی و قوانین جاری کشور است و نه مطابق عرف است. نظارت مشورتی، انتخابات را غیررقابتی، ناسالم و ناآزاد کرده است، در حالی که انتخابات باید رقابتی، سالم و آزاد و مطابق با قانون اساسی باشد.

در شورای نگهبان، فقها تصمیم گیرنده هستند، هرچند 6 فقیه از سوی رئیس قوه قضائیه معرفی می شوند، اما مجلس رای می دهد.

رویکردها و رفتار مجلس یازدهم مشخص است و حتی قوه قضاییه نیز در همین مسیر است. یعنی الان هر 3 تا قدرت متاسفانه یکیه. اخیراً هیچ تغییری در این تابلو ایجاد نشده است، اما همان مسیر قبلی را طی می کنند. در حال حاضر هیچ نشانه ای از شکل گیری مفهوم انتخابات 1402 دیده نمی شود و تابلوی ورود ممنوع اصلاح طلبان و اصولگرایان غیر رادیکال نصب شده است.

متأسفانه مردم از خطوط سیاسی عبور کرده اند. در انتخابات سال 98 بارها گفتم اگر اصلاح طلبان را حذف کنید مردم به سراغ شما نمی آیند. این شرایط فقط برای یک جریان یکنواخت مساعد است و معتقد است در انتخاباتی با مشارکت حداکثری مردمی که به پای صندوق های رای می آیند، آرای آنها محدود است و پیروز نمی شوند. آقای چمران و رفقایش که در شورای شهر هستند در انتخابات شورای پنجم هم یک رای داشتند اما بیست و دوم بودند.

در مجلس دهم ملاحظه کردید که آقای حددادال و دوستانش یعنی همان تیم نمایندگان فعلی تهران، آرای یکسانی داشتند اما سی و یکم بودند. در مجلس خبرگان مرحوم یزدی و آقای مصباح به خبرگان راه پیدا نکردند. لذا از مشارکت حداکثری صرف نظر کردند و نتیجه مطلوب را در دستور کار قرار دادند و نتیجه آن اتحاد قوا بود.

در انتخابات ریاست جمهوری کمتر از 50 درصد حضور داشتند، وضعیت مجلس و شورا نیز قابل مشاهده است. حتی در سیمان و نظام مهندسی، نظام پزشکی، کانون وکلای دادگستری و اتاق بازرگانی هم همین مسیر را می روند. باید یک برنامه اساسی اتخاذ شود و رویکرد اصلاح شود تا اصلاح طلبان در چارچوب قانون اساسی مشارکت کنند.

حاکمان عملاً اصلاح طلبان را حذف کردند، اما دیدند که رای آنها به آنها نمی رسد و مردم امید خود را از پای صندوق های رای از دست دادند. نتیجه این تصمیم را نیز دیدیم که روند کنونی اعتراضات در کشور را رد کرد.
اصلاح طلبان حاضرند به شرایط کشور کمک کنند و مطالبات مردم را برآورده کنند تا جامعه به سمت براندازی نرود، اما متاسفانه راهی که آقازاده ها و دولت انتخاب کردند راهی بود که همه را بیگانه می دانست. تصور نکنید که غیر خودی ها قشر محدودی هستند، بلکه اکثریت جامعه را غیر خودی و مطرود می دانند.
آقای آذری جهرمی را به خاطر دارید که برای فیلتر تلگرام فراخوانده شد؟ وقتی آقای لاریجانی به عنوان بنیانگذار وضع موجود معرفی و رد صلاحیت شد، به نظر شما خانم هاشمی یا آقای آذری جهرمی تایید می شوند؟ نه، اگر انتخابات 98 و 1400 به همین منوال پیش برود، دیگر جایی برای زیر دستانشان باقی نمی ماند. این دایره آنقدر باریک است که مرکز خودش را بیرون می اندازد.

دیدگاهتان را بنویسید