مخالفت بازنشستگان با امضای قرارداد بیمه آتی حافظ

مخالفت بازنشستگان با امضای قرارداد بیمه آتی حافظ

کریمی گفت: امتحان موضوع اشتباه است; وقتی با بیمه آتی حافظ قرارداد بستیم و 90 درصد کارگران با این بیمه مشکل داشتند، چرا دوباره با این شرکت قرارداد بیمه تکمیلی می بندیم؟ این فعال کارگری گفت: برای تامین اضافه کارگران یا باید به شرکت ذیصلاح مراجعه کرد یا با شرکت های مختلف قرارداد. هر شرکتی می تواند با 3-4 استان قرارداد منعقد کند که در این صورت کنترل راحت تر است و شرکت ها بهتر می توانند به تعهدات خود عمل کنند.

کریمی بیان کرد: سال گذشته بیمه آتیه سازان زیان میلیاردی خود را اعلام کرد، اگر این موضوع صحت دارد چرا دوباره با این شرکت قرارداد می بندیم؟ البته من در اصل این ضرر شک دارم چون اگر ضرر است چرا هر دو طرف می خواهند قرارداد جدیدی ببندند؟! دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: برای اخذ بیمه تکمیلی باید نظر و رضایت مستمری بگیران هر استان را جویا شد. اینکه بگوییم ما قرارداد می بندیم و هرکس می خواهد آن را حذف کند، قابل قبول نیست.

کریمی ادامه داد: طبق قانون اجباری صفر تا صد درمان باید رایگان باشد اما این قانون اجرا نمی شود و تامین اجتماعی نیز زیر بار دیگر تعهداتش نمی رود.تامین اجتماعی حتی با پرداخت 50 درصد ارزش پول مخالف است. از بیمه اضافی این فعال کارگری گفت: پیشنهاد ما این است که ظرف یک ماه مناقصه رسمی انجام شود و در این زمینه کارشناسی شود. این موضوع برای بازنشستگان حیاتی است و باید با شرکتی قرارداد بسته شود که بعداً باری بر دوش کارگران نباشد. بازنشستگان پول زیادی را صرف مراقبت های پزشکی می کنند و بیمه اضافی باید مشکل را حل کند.

کریمی تاکید کرد: در سال های اخیر در همه زمینه ها با پیمانکاران مشکل داشتیم، هم بیمارستان های طرف قرارداد و هم بیمارستان های خصوصی پاسخگوی مستمری بگیران نبوده اند. بسیاری از بیمارستان های خصوصی به دلیل عدم انجام تعهدات آتی ساز قرارداد خود را فسخ کرده بودند.

این فعال کارگری به وضعیت بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: در بیمارستان های طرف قرارداد قبل از هر کاری پول را از بیمار می گیرند و بعد می گویند پول را از بیمه آتی حافظ بگیرید. این اتفاق نه تنها در مورد بیمه تکمیلی، بلکه در مورد بیمه های اجتماعی نیز رخ داده است. یعنی گاهی پیش می آید که بیمار نه از تامین اجتماعی و نه از بیمه تکمیلی استفاده کند. در حالی که مستمری بگیر از عمر کاری خود تا زمان بازنشستگی سه بار حق بیمه پرداخت کرده و حق برخورداری از خدمات مناسب را دارد.

کریمی گفت: بارها درخواست کرده ایم که کمیته فنی برای نظارت بر بیمه ها و قراردادها تشکیل شود و نظارت کلی داشته باشد. در مورد قرارداد با شرکت حافظ ارتباط سازان نیز این قرارداد کاملا یک طرفه بوده و هیچ نظارتی صورت نگرفته است.وی ادامه داد: معتقدم اگر با این شرکت قرارداد ببندیم باز هم همین اتفاقات رخ می دهد. بیمه اضافی باید یک بیمه اضافی باشد تا هزینه های درمانی از طریق آن پرداخت شود، نه اینکه بیمه شده وزن بیشتری بر دوش خود داشته باشد و پس از پرداخت هزینه های درمانی به دنبال پس گرفتن پول خود باشد و نتواند آن را نیز دریافت کند! دبیر اجرایی خانه کار استان قزوین در پایان گفت: درخواست ما برگزاری مناقصه رسمی برای معرفی شرکت طرف قرارداد بیمه تکمیلی مستمری بگیران است و در انتخاب مناقصه باید به نفع مستمری بگیران توجه شود. شرکت و هیچ چیز دیگری!

دیدگاهتان را بنویسید