مخالفت جدی مجلس با تناسب حقوق بازنشستگان

مخالفت جدی مجلس با تناسب حقوق بازنشستگان

نماینده مردم لنجان در شورای اسلامی ادامه داد: این نوع محاسبه حقوق در بین بازنشستگان فضایی ایجاد کرده که آنها را با افراد شاغل مقایسه می کنند و این در حالی است که فردی که 20 سال پیش بازنشسته شده است، حتی اگر یک مدیر اکنون او نباید درآمد خود را با مدیران شاغل در بخش های مختلف مقایسه کند.

وی تصریح کرد: متأسفانه این رویه غلطی است که پس از تناسب حقوق بازنشستگان ایجاد شد و اگر بخواهیم به آن دامن بزنیم بحران جدی برای صندوق های بازنشستگی کشور ایجاد می کند.

این نماینده مجلس در مجلس یازدهم تاکید کرد: آنچه مسلم است این است که حقوق بازنشستگان باید به گونه ای تنظیم شود که صندوق ها تا زمانی که ظرفیت لازم برای پرداخت حقوق بازنشستگان را نداشته باشند در آینده کوتاهی نکنند، اما این اتفاق افتاد صندوق فولاد و در حال حاضر با دلیل برخی برداشت های غلطی که در مورد آن ایجاد شده است این است که یکی از صندوق های شکست خورده یک کشور بحران زده است.

عضو کمیته اجتماعی شورای اسلامی یادآور شد: برای تعدیل صندوق های مختلف کشوری و لشکری ​​باید ملاحظاتی را رعایت کنیم تا علاوه بر اینکه بتوانیم حقوق خوبی به بازنشستگان پرداخت کنیم، آینده را نیز از محل این صندوق ها در نظر بگیریم. اجازه ندهیم که مستمری بگیران پیگیر مطالبات خود باشند اما توان مالی لازم برای تحقق آن را نداشته باشند که موجی از نارضایتی را در بین این قشر به دنبال خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید