مخالفت مجلس با استفاده انسانی صنعت و صنعت از ذرت / کارخانجات گلوکز مورد نظر ارز 4200 تومانی


ساعت: 13:54
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836905

علیرضا عباسی گفت: کارخانجات با بهره برداری از ارز 4200 تومانی سعی در استفاده از ذرت برای دامداری دارند که خوشبختانه تاکنون این امر محقق نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکدر روزهای اخیر موضوع ارسال مقداری ذرت (آلوده) برای دام به کارخانه گلوکز در نظرآباد کرج خبرساز شده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به SETimes گفت: «آنچه در مورد ذرت آلوده گفته می شود، درست نیست، ما ذرت آلوده نداریم، اما ذرتی که برای مصرف دام است باید در دامداری ها استفاده شود.»

علیرضا عباسی افزود: متأسفانه گاهی صنایع ذرت می خواهند از ذرت برای دام گلوکز تولید کنند که به کمیسیون کشاورزی مجلس نیز مراجعه کردند اما به آنها اعلام کردیم که باید مجوزهای لازم را از سازمان غذا و دارو دریافت کنند.

نماینده مردم کرج در مجلس گفت: اگر سازمان غذا و دارو تایید کند که ذرت می تواند مصرف شود، کارخانه ها می توانند این کار را انجام دهند، جلساتی در کمیته کشاورزی برگزار شده و من به شخصه مخالف این اقدام هستم.

عباسی با بیان اینکه به سایر نمایندگان اجازه نداده بودیم با این موضوع موافقت کنند، افزود: البته در صورت صدور مجوز از سوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، 4200 تن به ذرت مصرفی کارخانه ها داده نمی شود.

سخنگوی مردم فردیس و اششهارد گفت: کارخانه ها با بهره برداری از ارز 4200 تومانی سعی در استفاده از ذرت داشتند که خوشبختانه تاکنون این کار انجام نشده است و غذا و دارو به سادگی اجازه آن را نمی دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید