مخالف افزایش سن بازنشستگی

مخالف افزایش سن بازنشستگی

محسن باقری (عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار شهر تهران) با انتقاد از اظهارات درباره افزایش سن بازنشستگی گفت: بحث اصلاح قوانین کار و تامین اجتماعی هر از چند گاهی مطرح می شود و این موضوع تاثیرگذار است. روح و روان کارگران

وی گفت: تصمیم گیری در مورد کارگران بدون حضور نمایندگان کارگری بومی متعلق به اعراب نیست و بارها گفته ایم و باز هم خواهیم گفت که مخالف هر تصمیمی هستیم که منافع کارگران را به خطر بیندازد. برای گفت و گو با بخش خصوصی و اتاق بازرگانی به خود اجازه می دهند در جلسات خصوصی با نمایندگان دولت و مجلس پیشنهاداتی را به کارگران ارائه کنند و به دنبال تصویب قوانینی باشند که از مجلس می خواهیم جلوی این حرکت ها را بگیرد.

باقری تصریح کرد: بحث افزایش سن بازنشستگی بارها مطرح شده و به نظر می رسد این بار دولت مشتاق پیگیری این موضوع از طریق برنامه هفتم توسعه است. پیگیری حقوق کارگران برای خروج خزانه تامین اجتماعی از بحران کار اشتباهی است. بحران بیمه بیشتر توسط دولت و با پرداخت به موقع و صحیح بدهی های کلان آن حل می شود.

وی تاکید کرد: افزایش سن بازنشستگی به بهانه افزایش امید به زندگی در ایران قابل قبول نیست، زیرا وضعیت کارگران ایرانی قابل مقایسه با کشورهای توسعه یافته نیست. در ایران با گذشت بیش از سی سال از تصویب قانون کار، هنوز بدیهی ترین اصول قانون کار اجرا نشده است.

یکی از اعضای هیأت مدیره مرکز هماهنگی شوراهای اسلامی کار تهران گفت: پیش از این در خصوص اصلاح آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور اظهاراتی مطرح شده بود و همه این تصمیمات ضد کارگری است. سوال ما این است که اگر دولت، مجلس و سازمان بیمه نگران بودجه صندوق و بحران موجود در آن هستند چرا به الزام قانونی کارفرما برای رفع فضای سخت و زیان آور کار توجهی نمی کنند؟

باقری تصریح کرد: همواره در طول این سال ها سلب حقوق کارگران اولین و آخرین راه حل مشکلات بوده و چنین رویه ای کارگران را به بی دفاع ترین و ضعیف ترین اقشار جامعه تبدیل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید