مدارسی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند توسط مراقب سلامت اخطار می‌گیرند/ والدین کودکانی که علائم سرماخوردگی دارند به مدرسه اعزام نشوند!

ساعت: 10:22
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796027

رئیس سازمان بهداشت و درمان وزارت آموزش و پرورش:

گودرزی گفت: مدارسی که دستورالعمل های بهداشتی اعلام شده را رعایت نکنند از مراقب سلامت تذکر خواهند گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اعظم گودرزی رئیس سرویس بهداشت و درمان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس گفت: همه مدارس دارای سرویس بهداشتی هستند و در صورت وجود دستورالعمل های بهداشتی از سوی آموزش و پرورش ستاد ملی تاج و تخت دنبال نکنید، شما یک هشدار از جانب کسانی که از آنها مراقبت می کنند دریافت خواهید کرد.

گودرزی درباره دستورالعمل های بهداشتی اعلام شده گفت: دانش آموزان باید فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و شستن مرتب دست ها را رعایت کنند. همچنین تهویه کلاس مناسب بوده و حداکثر تعداد دانش آموزان کلاس ۱۵ نفر و فاصله بین دانش آموزان یک و نیم متر می باشد.

وی با بیان اینکه والدین نباید فرزندان خود را با علائم سرماخوردگی به مدرسه بفرستند، گفت: در این شرایط والدین باید فرزند خود را در خانه نگه دارند و برای بهبودی به پزشک مراجعه کنند.

وی به آمار واکسیناسیون دانش آموزان افزود: 92.5 درصد نوبت اول و 72.9 درصد دانش آموزان 12 تا 18 ساله نوبت دوم را دریافت کردند. دو نوع واکسن Sinofarm و Pastocok برای واکسیناسیون دانش آموزان وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید