مدارس ابتدایی در پایتخت و برخی شهرستان های استان تهران غایب بودند

مدارس ابتدایی در پایتخت و برخی شهرستان های استان تهران غایب بودند

رونو معاون هماهنگی عمرانی استانداری تهران می گوید: مقرر شد مهدکودک ها و پیش دبستانی ها در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری تعطیل و مدارس ابتدایی در تهران و سایر شهرستان های استان به جز فیروزکوه، دماوند، رودهن و پردیس باقی بماند. همچنین روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری فعالیت تولید بتن، شن و ماسه و آسفالت متوقف می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تعطیلی مهدکودک ها و پیش دبستانی ها و غیبت مدارس ابتدایی در روزهای دوشنبه و سه شنبه خبر داد.

حامد ملکی در تشریح مصوبات یازدهمین جلسه کمیته شرایط اضطراری و آلودگی هوای تهران گفت: مهدکودک ها و پیش دبستانی ها در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری تعطیل و مقاطع ابتدایی در تهران و سایر شهرستان های استان به استثنای استان ها تعطیل است. شهرستان های فیروزکوه، دماوند، رودهن و پردیس به صورت غیرحضوری برگزار می شود. همچنین روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری فعالیت تولید بتن، شن و ماسه و آسفالت متوقف می شود.

وی افزود: مقرر شد پایگاه های سیار فوریت های پزشکی از جمله آمبولانس و هلال احمر در پرترددترین نقاط شهر مستقر شوند. پلیس بزرگراه تهران از تردد کلیه موتورسیکلت ها، خودروهای دودی و فاقد معاینه فنی و همچنین گرفتگی خودروهای دارای معاینه فنی جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: با همکاری استانداری تهران و اتحادیه کامیون های تهران مقرر شد از تردد شبانه کامیون ها به استثنای کامیون های حامل سوخت، مواد غذایی و مواد فاسدشدنی در دوشنبه شب جلوگیری شود. همچنین مقرر شد شهرداران این منطقه از فعالیت های عمرانی خودداری کنند که این امر باعث افزایش آلودگی هوا می شود. پایش ویژه شناسایی منابع آلودگی، اقدامات پیشگیرانه، پیشگیرانه و تقویتی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان به صورت جدی ادامه خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تاکید کرد: مقرر شد از ماندگاری اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری درون شهری و برون شهری جلوگیری شود. همچنین ممنوعیت مصرف نفت کوره در تمامی واحدهای نیروگاهی، صنعتی، صنعتی، معدنی و خدماتی استان ادامه خواهد داشت و مقرر شد از هرگونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری شود. صدا و سیما، رسانه ها و روابط عمومی کلیه دستگاه های اجرایی موظفند اطلاع رسانی، توصیه ها و مشارکت مردمی را در جهت پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت توصیه های ویژه بهداشتی در مواقع اضطراری مرتبط با آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و از سفر خودداری کنید. ، کاهش مصرف انرژی و مانند آن. همچنین استفاده از ماسک‌های مورد تایید وزارت بهداشت باید به افراد به‌ویژه پلیس راهور، شهرداری‌ها و … که بیشتر در معرض آلودگی هوا و فضای باز هستند توصیه شود.

وی ادامه داد: مقرر شد شرکت گاز استان به تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه ها و سایر گره های مستقل شبکه گاز که در این شرایط نیاز به فعالیت دارند ادامه دهد. همچنین شهرداران استان از سوزاندن زباله و سوزاندن شاخه و برگ درختان خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید