مدارس اول ابتدایی و متوسطه اول استان قزوین فردا بازگشایی می شود

وی افزود: مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی کار خواهند کرد؛ بنابراین باید فاصله اجتماعی و تهویه مناسب در کلاس ها رعایت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: مدیران مدارس باید آموزش های لازم را برای استفاده دانش آموزان از فضاهای آموزشی و عمومی مدارس به صورت استاندارد و بر اساس پروتکل 06 آماده کنند.

وی بیان کرد: مدیران باید بر اساس مصوبه هیئت مدیره مدرسه نسبت به برگزاری کلاس، ساعات و روزهای کلاس و تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس اقدام کنند. مدیران مدارس نیز برای بازگشایی مدارس باید از اداره منطقه مجوز بگیرند.

عسگری درباره روش تدریس گفت: ما همیشه تاکید می کنیم که دانش آموزان باید بیشتر با معلمان خود ارتباط برقرار کنند. اما مهمترین اصل برای ما رعایت مشکلات بهداشتی و ایجاد محیطی امن و آرام است و رویکرد ما برای بازگشایی مدارس تدریجی و مناسب است.

وی گفت: ما به تصمیمات مدیران و هیئت مدیره مدرسه در مورد نحوه حضور در مدرسه احترام می گذاریم.

تمرکز ما بر حضور دانش آموزان در کلاس درس است

منشی گفت: تعداد ساعات و روزهای حضور در کلاس ها متناسب با تعداد دانش آموزان است. به عبارت دیگر، ما وظیفه داریم دانش آموزان در مدرسه حضور پیدا کنند، ضمن اینکه والدین نیز وظیفه دارند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند تا از آموزش های حضوری بهره مند شوند، بنابراین تمرکز ما بر حضور دانش آموزان در کلاس است. .

وی گفت: آموزش های ارائه شده به دانش آموزان هم به صورت شخصی و هم مجازی تلفیقی می شود. از آنجا که ساعات مدرسه دانش آموزان کوتاه تر و از نظر تعداد کمتر است. بنابراین تاکید ما بر همکاران استفاده از روش معکوس آموزش است.

عسگری افزود: نظارت بر حسن اجرای پروتکل های بهداشتی توسط کمیسیون بهداشت مدارس، معاونت تربیت بدنی و تربیت ادارات حوزه؛ همچنین با معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان و واحد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی منطقه همکاری جدی داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 95 درصد از دانش‌آموزان قزوینی نوبت اول و حدود 50 درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و امیدواریم سایر دانش‌آموزان نیز واکسینه شوند تا بتوانیم بیشتر در کلاس‌ها حضور پیدا کنیم. اعتماد به نفس. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید