مدارس غیردولتی با شهریه های گزاف در تضاد منافع با آموزش و پرورش هستند/ برخی از مردم انتظار معجزه از دولت دارند.


ساعت: 14:06
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892036

این روشنفکر گفت: کسانی که تا دیروز این کشور را ظرف حمایت از قدرت سابق می دانستند، امروز بدون توجه به واقعیت های جامعه و فضای بین المللی از قدرت انتظار معجزه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد و دانا و مارگون در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه 1 شهریور) در سخنانی با بیان اینکه درد جامعه امروز ما این است که در برخی عمور گفت: شور و شعور ما بر شعور ما غلبه کرده است، بنابراین در برخی مسائل شور انقلابی ما از شعور انقلابی ما جلوتر است. دردهای بزرگ جامعه امروز بی عدالتی، تبعیض، عدم شفافیت و پاسخگویی، جنجال، عدم شایسته سالاری، افزایش روزافزون است. آمار مهاجرت و خروج سرمایه از کشور به ویژه نخبگان.

نماینده مردم بویراحمد و دانا در شورای اسلامی با بیان اینکه ما در مورد محرومان، نخبگان و تولیدکنندگان صحبت می کنیم اما ارائه ما به دور از منافع این 3 گروه است، اظهار داشت: متأسفانه سیاسی است. فرهنگ در کشور نیز بر خلاف ادعای گروه های سیاسی بسیار ضعیف است. ما از تحمل تفاوت ها و انتقاد در فرهنگ سیاسی مدرن و رهبران مذهبی و پادشاهان ملی صحبت می کنیم، اما عملکرد بسیاری از ما چیز دیگری را نشان می دهد.

وی همچنین گفت: برخی از کسانی که تا دیروز این کشور را کشتی حمایت از دولت سابق می دانستند، شبانه روز و بدون توجه به واقعیت های جامعه و فضای بین المللی از دولت انتظار معجزه دارند. : کار به جایی رسیده است که دولت به عرصه مبارزه تبدیل شده و باید به هر قیمتی حکومت را شکست داد، البته در دولت قبل کسانی بودند که به جای انتقاد منصفانه فقط سیاه نمایی می کردند و یا تعداد اندکی از حامیان. از یگانه‌ای که در برابر وفاداران این سرزمین دارند، این است که متأسفانه به‌جای پاسخی محکم و مستند با اخلاق و شکیبایی، از انگ تأسف‌بار غرب‌گرایی استفاده می‌کنند تا ناخواسته میدان دشمنی نرم را به بازی بگیرند. دشمنان و ایجاد شکاف بین منتقدان، نظام و مدیریت.

این روشنفکر ادامه داد: امروز اولویت نمایندگان و کارگزاران جامعه باید اصلاح ساختارهای معیوب باشد تا بسیاری از مفاسد و تخلفات در جوانه خنثی شود نه اینکه پس از اتلاف منابع و فرصت سوزی مانند تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه برخورد با مفسدان و متخلفان این ساختارها هستند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجمع نمایندگان استان کهگیلویه با اشاره به اینکه ساختار و قوانینی که از آن روزی سلطان به دنیا می آید قطعا ایراد دارد، تصریح کرد: جنایتکاران و مافیایی که در سال های اخیر اعتمادسازی کرده اند. و سرپوش گذاشتن بر تخلفات خود حتی به رسانه ملی هم رحم نکردند که آنطور که می خواهند رفتار کنند. از تبلیغات کرم حلزون گرفته تا برخی موسسات مالی، تا پدیده غرورآفرین شاندیز و خودروی ملی که امروز می گویند غیر ملی است و صدها مورد دیگر، این مشکل در بررسی فولاد مبارکه نیز ثابت شد.

وی در ادامه با طرح این سوال که آیا با این ساختارها که تولید کننده مافیا و سلطان هستند، می توان به جنگ مافیایی جهانی رفت و گفت: توجه کنید مافیای داخلی و حتی مافیای جهانی با عظیمی در صدد استدلال هستند. هزینه های رسانه ای با آدرس غلط هزینه‌های منطقه‌ای ایران در فلسطین و جنگ با داعش را ریشه مشکلات معرفی می‌کنند، در حالی که همه هزینه‌های منطقه‌ای ایران یک هزارم ضایعات و ساختارهای معیوب مافیا در داخل نیست و دستاوردها در امنیت منطقه نیست. ارزشش را دارد با حاکمان قابل مقایسه نیست.

روشنفکر افزود: اگر قانونگذار به عنوان یک شهروند از قانون اشتباهی بهره مند شده و یا به اشتباه قانونی را تصویب کرده و سپس به اشتباه خود پی برده است، نباید از روی تعصب و لجبازی بر اشتباه خود پافشاری کنم، زیرا اصرار بر اشتباه چیز دیگری نیست. از حماقت و این خیانت به خود و ملت نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در این خصوص افزود: به عنوان مثال امروز در پیشگاه خداوند متعال ملت عزیز ایران اعتراف می کنم که تصویب سهمیه نجومی گزینش بومی یا اصلاح ماده 44 دولت ایالتی. اقدامی که در مجلس گذشته مطرح شد یا درج سهمیه ازدواج و ولادت در بند 15 قانون حمایت از خانواده در این مجلس، خیانت آشکار به نخبگان و محرومان و مصداق سطحی نگری و شور و اشتیاق قانونگذاران ما بود. برخی از مناطق

وی درباره موضوع آموزش گفت: از یک سو نتایج کنکور و سرنوشت کنکوری های سرکوب شده هر سال نگران کننده تر می شود. ما به دلیل محرومیت این اقوام و نبود عدالت آموزشی و نفوذ مافیای آموزش و پرورش، بسیاری از استعدادهای خود را در جامعه سرکوب می کنیم و با صرف هزینه های هنگفت و به دست انداختن آنها، بخشی دیگر از استعدادها را به نخبگان تبدیل می کنیم. از غریبه ها یعنی ما بزرگترین ابزار قدرت خود را در اختیار بیگانگانی قرار می دهیم که به فرموده رهبر معظم انقلاب به دلیل بی اخلاقی ابزاری برای کنترل قدرت خود ندارند و اینگونه است که نخبگان ما برای مردم قدرت تولید می کنند. خارجی ها علیه ما

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم بهمن بایگی به دلیل علم، سواد و انگیزه کافی با تخته سیاه به میان عشایر کشور رفت و انقلاب آموزشی را آغاز کرد. امروزه برخی از مدعیان معروف اصولگرا و اصلاح طلب صاحب امتیازات فراوانی از جمله مدارس خصوصی با شهریه های نجومی هستند که تضاد منافع با حوزه آموزش و پرورش دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید