مدافع سابق تیم ملی: به هزار و یک دلیل تصمیم گرفتم فوتبال ایران را ترک کنم

محمدرضا خانزاده بازیکن سابق تیم ملی، پرسپولیس و تراکتورسازی که این فصل در تیم باشوندرا کینگز بنگلادش بازی می کند، اخیرا با این تیم جام حذفی را به دست آورد.

محمدرضا خانزاده درباره جدایی اش از فوتبال ایران تاکید کرد: به دلیل مصدومیت گل گهر تصمیم گرفتم ایران را ترک کنم. واقعیت این است که به هزار و یک دلیل دوست نداشتم فوتبالم را در ایران ادامه دهم. تصمیم گرفتم خارج از ایران و دور از حاشیه باشم.

وی در ادامه افزود: اول از همه باید به آینده ام فکر کنم و پیشنهاد خیلی خوبی از بشوندرا گرفتم. نمی دانم چقدر این تیم را می شناسید، اما قول می دهم در سال های آینده بیشتر در مورد آنها خواهید شنید. این تیم هلدینگ فوق العاده ثروتمند است و سرمایه گذاری خوبی انجام می دهد و من از این چالش لذت بردم و اولویت من گرفتن حق و آرامش خاطر بود.

مدافع سابق تیم ملی گفت: در جوانی از تیم های اروپایی پیشنهاد داشتم اما ترجیح دادم تا پیشنهادی از کشوری مثل قطر به من نرسد، نروم.خیلی ها را دیده ام که روحیه خوبی نداشتند بعد از فوتبال . زمانی که از لیگ بنگلادش پیشنهادی دریافت کردم، هیچ شناختی از فوتبال آن کشور نداشتم، اما پس از تحقیق متوجه شدم تیمی که من را می خواهد، یک هلدینگ ثروتمند است که سرمایه گذاری درستی انجام داده است.

خانزاده درباره وضعیت فعلی تیمش گفت: خدا را شکر تیم در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. در حال حاضر تیم ما در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان باید با تیمی از ازبکستان دیدار کند که در صورت پیروزی در این دیدار راهی لیگ قهرمانان آسیا می شویم و در صورت شکست در جام ملت های آسیا حضور خواهیم داشت. این در حالی است که چند روز پیش در جام حذفی قهرمان شدیم.

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی با اعضای بنگلادشی باشگاه و کادر فنی صحبت می کنم، ناصرخان حجازی را کاملاً با فوتبال ایران می شناسند. نام او همیشه بزرگ بوده و خواهد ماند.

مدافع سابق پرسپولیس و تراکتورسازی درباره حضورش در تیم های مختلف باشگاهی گفت: فکر می کنم این دهمین تیمی است که در آن بازی کرده ام. زمانی که در پرسپولیس بودم خیلی دوست داشتم بمانم اما مسائلی باعث شد که نتوانم به همکاری با پرسپولیس ادامه دهم. درباره تراکتورسازی باید بگویم که این تیم و هوادارانش را دوست داشتم اما مدیرانش اصلا حرفه ای نبودند و مجبور شدم بروم. متاسفانه وضعیت فوتبال ایران اینگونه است و همیشه باید دنبال پولی که می خواهی بدوی و جز رضای خدا و ماشاالله چیزی نشنوی و در نهایت باید شکایت کنی.

مدافع اسبق تیم ملی درباره حضور ایران در جام جهانی 2022 قطر گفت: تیم آقای کی روش امسال نسبت به سال های 2014 و 2018 بسیار باتجربه تر و قوی تر بود، اگر یک سری مشکلات نبود و شرایط عادی بود، ما این کار را انجام می دادیم. قطعا از این گروه صعود کنید متأسفانه بعد از رفتن کی روش افرادی را برای هدایت تیم ملی آوردند که من تجربه کار با این افراد را دارم و میزان دانش و توانایی آنها را می دانم و به جرات می توانم بگویم برای تیم ملی ایران خیلی کوچک بودند. مطمئن باشید حتی اگر یک مربی ایرانی از لیگ 1 هم اضافه کنیم، قطعا از نظر شخصیتی و حتی دانش فنی بالاتر از اسکوچیچ خواهد بود. هنوز دلیل انتخاب او برای هدایت تیم ملی را مشخص نکرده ایم.

وی درباره عملکرد خط دفاعی تیم ملی تاکید کرد: سوال من این است که کدام بازیکنان قبل از سال 2022 ستون فقرات خط دفاعی ما بودند؟ حالا نظر سرمربی این است که از بازیکنان دیگر استفاده کنیم و به آن احترام می گذاریم. مرتضی پورعلیگنجی و سید مجید حسینی خیلی خوب کار کردند و شاید اگر زوج خلیل زاده و کنعانی بودند، عملکردی مشابه داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید