مدال بانوان بهترین وزنه برداری بازی های کشورهای اسلامی بود


ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890554

شروع فعالیت وزنه برداری بانوان در چارچوب مناسبی نبود.

سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری، کسب مدال تاریخی بانوان در پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی را بهترین اتفاق برای کاروان وزنه برداری عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، «حسین مگی» گفت: خوبی این دوره از بازی ها این بود که دو وزنه بردار کشورمان در یک رویداد بزرگ بین المللی مدال گرفتند و این جالب است. ” که در سه حرکت روی سکو ایستاد. این بهترین نتیجه برای ما بود. بقیه اعضای تیم نیز با تلاش خود ثابت کردند که از قابلیت ها و توانایی های فنی بسیار بالاتری برخوردارند.

وی درباره حفظ آمادگی تیم در فاصله کم باقی مانده تا مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین توضیح داد: اردوی تیم ملی بانوان در اردوی قبلی در قزوین ادامه دارد و از 14 شهریورماه تا زمان اعزام مسابقات قهرمانی آسیا به بحرین ادامه خواهد داشت. .. در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان به دلیل نزدیکی شاید تعداد دیگری وزنه بردار برای مدت یک تا دو هفته به اردو اضافه شوند و در صورت عملکرد خوب شانس اعزام داشته باشند اما در آنجا تغییرات بزرگی در وزنه برداری بانوان در برنامه بلندمدت خواهد بود و بعداً امکان رصد همه افراد و استعدادها در چارچوب مسابقات قهرمانی کشور فراهم می شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد مشکلات برگزاری مسابقات کشوری بانوان و تقویم جامعی که فدراسیون در سال جاری تنظیم کرده و برای اولین بار دبیر فدراسیون در نظر دارد مسابقات بانوان و آقایان را همزمان برگزار کند، گفت: ممکن است در مسیر برگزاری مسابقات داخلی در تقویمی که امسال در نظر گرفته شده است، کاستی هایی داشته باشد، اما به دلیل نداشتن شرایط نمی توان از برگزاری مسابقات خودداری کرد. ما همه موانع و مشکلات را برطرف کرده ایم و مسابقات بانوان را هم زمان با آقایان و با همان امکانات و شرایطی که در تقویم مشخص شده است اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: شروع فعالیت های وزنه برداری بانوان بر اساس چارچوب درست و زیرساخت های اساسی نبود. یعنی فدراسیون قبل از اینکه تجهیزات و امکانات مورد نیاز شهرستان ها و استان ها از جمله تربیت مربی را در دستور کار قرار دهد، تیم ملی بانوان را تشکیل داد. امروزه یکی از اساسی ترین اقدامات افزایش مسابقات داخلی بانوان است تا به تدریج همه عوامل دخیل از کادر فنی و مربی گرفته تا داور و کادر سازمانی تجربه و تقویت شوند.

یک مقام مسئول در خصوص وضعیت کادر فنی و مربیگری تیم های ملی و رده های سنی بانوان گفت: کادر فنی تیم ملی بانوان باید به اندازه آقایان پایدار باشد و همچنین می توانیم به صورت دوره ای افرادی داشته باشیم که تجربه و دانش بیشتری کسب کنند. اما رویه تعویض دوره ای مربیان تیم ملی بانوان به دلیل درک نادرست از وضعیت روحی و فیزیولوژیکی ورزشکار نتیجه ای جز ضرر نخواهد داشت.

وی در خصوص برنامه فشرده فدراسیون برای اردوهای ملی و تعداد ملی پوشان در چند کیلوگرم خاطرنشان کرد: هدف ما در مسابقات مختلف بین المللی از جمله جهانی، ثبت رکوردهای بهتر و کسب مدال های رنگارنگ است. برنامه فدراسیون بر اساس کیفیت مدال است نه عناوین تیمی و سعی می کنیم در هر مسابقه معتبر بین المللی به سمتی برویم که رکوردهای جهانی را بشکنیم. از مصطفی جوادی و رسول معتمدی هم همین انتظار بود.

به هر حال دبیر فدراسیون اطمینان داد که در تمام مسابقات داخلی و بین المللی تلاش می کنیم عدالت جنسیتی را رعایت کنیم و هر یک از ملی پوشان آمادگی بیشتری برای کسب مدال و سهمیه المپیک داشته باشند حتما اعزام خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید