مدیریت مسائل معلولیت باید به نهادهای انسانی سپرده شود

ساعت: 21:59
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790425

کلیباف در نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد برای افراد دارای معلولیت:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه افراد توانمند در جامعه معلولان زیاد هستند، رسیدگی به معلولان نیز باید به آنها واگذار شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از خانه ملت ، محمد باکر کلیباف امشب (سه شنبه 16 آذرماه) در نشست هم اندیشی با مدیران سازمان های مردم نهاد معلولان کشور پس از شنیدن دغدغه ها و مطالبات این افراد گفت: وی گفت: از شما در مورد مشکلات جامعه معلولان می شنوم، جدا از این که می گویم شرمنده ام، نمی توانم چیز دیگری بگویم و در حین صحبت شما به این فکر کردم که آیا می توان مشکلی را حل کرد یا خیر؟ و البته انجام می دهم.

وی ادامه داد: به شما قول می دهم مسائل مربوط به حوزه معلولیت را به نهادهای مردمی بسپارید و این موضوع را در مجلس پیگیری خواهم کرد چرا که فقط حمایت قانونی می کنیم و هلدینگ ها فقط باید میانجیگری کنند. خود شرکت های هلدینگ این افراد بهتر از سازمان های دولتی عمل می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه حل مشکلات اجتماعی معلولان باید افراد مجرد به میدان بیایند، افزود: خیلی کمتر از دخالت سازمان های دولتی است و در این شکی ندارم.

کلیباف گفت: از افراد دارای معلولیت در حوزه قانونگذاری و نظارت که بر عهده مجلس است حمایت خواهیم کرد. همچنین با وجود اینکه همه شهروندان باید از حقوق شهروندی برخوردار باشند و سرمایه های ملی زیادی صرف بخش هایی مانند حمل و نقل عمومی می شود، افراد دارای معلولیت نمی توانند از آن استفاده کنند، بنابراین باید با ساماندهی مسائل، نهادها را موظف به بهبود وضعیت برای رفع مشکلات کرد. از افراد دارای معلولیت

وی گفت: در جامعه معلولان افرادی هستند که در امور حقوقی، قانون گذاری و برنامه ریزی بسیار قوی هستند، کافی است در آنها دخالتی نکنیم، همچنین وظایف نظارتی مجلس را انجام دهیم که سه شنبه های هر هفته باز است. ما موضوع اجرای تعهدات سازمان های دولتی در قبال مردم را ادامه خواهیم داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین می توانیم صداوسیما را ملزم به فرهنگ سازی و آموزش حقوق شهروندان دارای معلولیت در اقشار مختلف جامعه کنیم چرا که اگر صداوسیما پیگیر مشکلی باشد. با برنامه، می تواند موثر باشد.”

کلیباف با تاکید بر اینکه نهادها و سازمان های مردمی باید همچنان به موضوع معلولان رسیدگی کنند، گفت: برای احقاق حقوق معلولان، جانبازان و ایثارگران سخت تلاش می کنم و تلاش می کنم چرا که همه ما مدیون آنها هستیم و این است. وظیفه اسلامی، انقلابی و ملی ما خدمت به آنان و احقاق حقوق از دست رفته این عزیزان است.

رئیس قوه مقننه کشور در نهایت از کارکنان مرکز پژوهش ها خواست تا با تحقیق و مطالعه در این زمینه ورود کرده و راهکارهایی را ارائه دهند تا کار دقیق و پربار انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید