مدیر فایزر از سوالات خبرنگاران در مورد واکسن کرونا طفره رفت

ساعت: 13:46
تاریخ انتشار: 1301/10/30
کد خبر: 1923379

آلبرتا بورلا، مدیر فایزر در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس به سوالات خبرنگاران درباره واکسن کرونا این شرکت پاسخی نداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پاسخ مدیر شرکت آمریکایی فایزر به سؤالات درباره واکسن ضد اپیدمی کرونا خبرساز شد.

در هفته‌های اخیر، رسانه‌های آمریکایی، به‌ویژه رسانه‌های محافظه‌کار، همچنان ادعاهای قبلی مقامات فایزر در مورد اثربخشی 100 درصدی واکسن کرونا این شرکت را زیر سوال برده‌اند و این رسانه‌ها بر سود سرشار این شرکت از فروش واکسن‌های خود در یک مورد تمرکز کرده‌اند. دست و انتشار گزارش هایی مبنی بر احتمال سکته مغزی در سالمندان و در نتیجه تزریق واکسن فایزر از سوی دیگر ادامه دارد.

در حالی که این روند ادامه دارد، شبکه فاکس نیوز در چندین نوبت با اجرای «تاکر کارلسون» مجری سرشناس این رسانه و همچنین «جس واترز» دیگر مجری این شبکه جمهوری خواه اقدام به دو خبرنگار از فرماندار فایزر سوال می پرسند.

آلبرتا بورلا، یکی از مدیران فایزر که برای شرکت در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس وارد داووس، سوئیس شده بود، با دو خبرنگار از یک وب سایت کانادایی در مورد واکسن این شرکت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مواجه شد.

ازرا لوانت کانادایی و آوی یامینی استرالیایی به عنوان خبرنگاران سایت Rebel News از مدیر شرکت آمریکایی فایزر در خیابان های داووس سوال کردند، اما او از پاسخ دادن طفره رفت و به این دو جمله بسنده کرد: بسیار متشکرم. . روز خوبی داشته باشید.”

این دو خبرنگار در حالی سؤالات خود را مطرح کردند که مدیر فایزر در تلاش بود تا خود را از دست آنها رهایی بخشد و خود را به مقر جلسه در داووس برساند، اما آلبرتا بورلا با کمک محافظ و همراهان خود در نهایت بدون پاسخ به سؤالات وارد محل جلسه شد.

خبرنگاران «ریبل نیوز» از وی پرسیدند: «آقای بورلا، می‌توانم از شما بپرسم که چه زمانی متوجه شدید واکسن‌های (ساخته شده توسط فایزر) مانع از انتشار و انتقال (کرونا) نمی‌شوند؟ “چند مدت قبل از اینکه آن را عمومی کنید، این را می دانستید؟”

خبرنگار خطاب به مدیر فایزر: واکسن فایزر از انتقال کرونا جلوگیری نمی کند

آلبرتا بورلا پس از اینکه مدیر فایزر به او گفت: «بسیار متشکرم» پرسید: «چرا به این سؤال پاسخ نمی‌دهی؟» اکنون می دانیم که واکسن (فایزر) از انتقال (کرونا) جلوگیری نمی کند. چرا این راز نگه داشتی؟”

پس از سوال این خبرنگار، مدیر فایزر پاسخ داد: روز خوبی داشته باشید. این پاسخ مدیر فایزر واکنش خبرنگار را به دنبال داشت و به او گفت: “تا زمانی که پاسخ سوالات را ندانم، روز خوبی را پشت سر نمی گذارم.”

پس از سوال پیچ خورده مدیر این شرکت آمریکایی در مورد واکسن های فایزر، یک خبرنگار کانادایی از او پرسید: “شما شخصاً چقدر از واکسن ها درآمد داشته اید؟”

«آوی یامینی» روزنامه نگار استرالیایی در این باره از مدیرعامل فایزر پرسید: «چه مقدار (تزریق) از دوز اضافی واکسن (تقویت کننده) برای رضایت شما از درآمدتان کافی است؟

ازرا لوانت، خبرنگار کانادایی، قبل از اینکه وارد محل نشست داووس شود، از یکی از مدیران فایزر پرسید: “Pfizer در گذشته به دلیل کلاهبرداری بازاریابی 2.3 میلیارد دلار جریمه شده بود.” هنوز هم همین کار را می کنی؟»

لوانت با اشاره به سکوت قاطع مدیر فایزر و پرهیز از سؤال گفت: «آیا آنقدر به حمایت رسانه‌ها عادت کرده‌اید که نمی‌دانید چگونه به سؤالات پاسخ دهید؟»

او و آوی یمینی که به دلیل تداخل امنیتی از جلسه داوز منع شده بودند، هنگام ورود به جلسه به مدیر اجرایی فایزر، او را با صدای بلند گفتند: “خجالت بکش آقا!” شرم بر شما!”

دیدگاهتان را بنویسید