مدیر هتاک علیه زنان در تلویزیون بدهکار شد: از 4 نفر و 6 رسانه شکایت کرد. من چیز بدی نگفتم

مدیر هتاک علیه زنان در تلویزیون بدهکار شد: از 4 نفر و 6 رسانه شکایت کرد.  من چیز بدی نگفتم

ابوالکاسم طالبی نویسنده، کارگردان و تهیه کننده تلویزیون و سینما پس از صحبت های جنجالی خود در برنامه «هفت» که خطاب به بهروز افهمی گفت: از چهار نفری که در فضای مجازی حرف های بی شرمانه زدند و نوشتند که من. شاکی هستم از شش رسانه ای که به دلیل صحبت هایم فضای دروغ و تیترهای افتراآمیز در رسانه ملی ایجاد کردند، شکایت خواهم کرد.»

این کارگردان سینما پس از واکنش های متعدد به اظهارات ابوالکاسم طالبی در برنامه هفت گفت: از سوء استفاده کنندگان گلایه دارم.

ابوالکاسم طالبی نویسنده، کارگردان و تهیه کننده تلویزیون و سینما پس از صحبت های جنجالی خود در برنامه «هفت» که خطاب به بهروز افهمی گفت: از چهار نفری که در فضای مجازی حرف های بی شرمانه زدند و نوشتند که من. شاکی هستم از شش رسانه ای که به دلیل صحبت هایم فضای دروغ و تیترهای افتراآمیز در رسانه ملی ایجاد کردند، شکایت خواهم کرد.»

این کارگردان سینمای ایران درباره چرایی به کار بردن الفاظ علیه زنان گفت: من از الفاظ بد علیه زنان استفاده نکردم. بدیهی است که انتظار هزاران فحاشی از سوی اعضای برخی انجمن ها، کانون ها و اتحادیه ها طبیعی است، اما آنها یک کلمه پزشکی را برای من زشت جلوه دادند، لذا بدینوسیله اعلام می کنم بله، به گفته دکتر جبلی، بیشتر خواهد بود. کاش یک کلمه بیشتر گفته بودم

طالبی در برنامه هفت گفته بود: حالا نمی دانم این حرف ها را زنده بگویم یا نه؟ فردا قراره تیتر بزنن… ببین مثل اینکه بعضی سلبریتی ها یائسگی رو به گردن جمهوری اسلامی میندازن. یعنی پنجاه سال است که بالا می روند، مثلاً روسری را برمی دارند و به جمهوری اسلامی فحش می دهند. بابا این طبیعیه و برای همه پیش میاد. اگر شما در جمهوری اسلامی نبودید اما در آمریکا همین اتفاق برای شما می افتاد… حالا چرا به جمهوری اسلامی فحش می دهید؟ تا دیروز جوون تر بودی چاق تر بودی… خب همه پریود میشن. بعد برمی گردی و حالا یک جوان دیگر می آید. این دیگر ابهام نیست…”

خانه سینما سپس در بیانیه ای از اظهارات مطرح شده انتقاد کرد و از صدا و سیما خواست عذرخواهی کند. انجمن کارگردانان نیز آن را “اسفناک” توصیف کرد.

سپس رئیس سازمان صدا و سیما به این سخنان واکنش نشان داد. جبلی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به اظهارات ابوالقاسم طالبی اظهار داشت: در فضای غبارآلود ماه های اخیر شاهد مواضع نادرست برخی از چهره ها و خالقانی بوده ایم که تصورات، تحلیل ها و روایت های غلط آنها را به سمتی سوق داده است. تبدیل به وارد شدند که شاید خیلی از واقعیت را نمی دیدند و حرف هایی زدند که احساسات بخش بزرگی از جامعه را جریحه دار کرد.

وی افزود: واکنش‌ها به این رفتارها، واکنش‌ها و کنش‌ها طبیعتاً متفاوت است و آنچه از سوی مهمانان و کارشناسان در برنامه‌ها مطرح می‌شود، طبیعتاً موضع و نظر خودشان است. آنچه باید به آن توجه شود این است که در فضایی که به مقدسات ما اختصاص دارد، در ماه های گذشته به ما تهمت ها و آشوب هایی که از سر گذرانده ایم، طبیعی است که واکنش هایی داشته باشد، هرچند برخی از این نظرات می تواند باشد. در ادبیات بهتر بیان شده است. شاید در ادبیات مناسبی بیان نشده باشد، اما واکنشی است به این رفتارها و اظهارنظرهایی که در چند ماه گذشته مطرح شده است.

همچنین تهیه کننده «هفت» درباره اتفاقی که منجر به خروج و صحبت های غیرعادی مهمان برنامه زنده تلویزیونی شد، توضیحاتی ارائه کرد و تاکید کرد: موضوع برنامه در این قسمت مسابقه ملی بود اما صحبت‌های مهمانان از لحظه‌ای به بعد مربوط به موضوعی بود که ما نظر خودمان را داشتیم، اما غیر از این شد و مسئولیت حرف‌هایشان با خودشان است.»

محمد تنکنبی، تهیه کننده برنامه هفت در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه آیا صحبت های ابوالقاسم طالبی در این برنامه در حد استانداردهای تولید و پخش یک برنامه تلویزیونی است؟ وی گفت: جایگاه برنامه ما از ابتدای جشنواره فجر مشخص بوده است. بر این اساس هر شب درباره موضوعی با موضوعاتی مانند ژانرهای مغفول مانده یا یک سری موضوعات دیگر مانند بحث اقتباس در سینمای ایران یا بازنمایی پلیس در سینمای ایران و یک سری موضوعات از این دست بر اساس جشنواره بحث می کنیم. .

وی به حاشیه سازی این برنامه با حضور ابوالقاسم طالبی اشاره کرد و گفت: در این قسمت موضوع ما مسابقه ملی در سینمای ایران بود که برای آن کار محتوایی انجام شد. بر این اساس از آقای طالبی نیز برای سخنرانی در زمینه نژاد ملی در سینمای ایران دعوت شد. اما از یک لحظه جهت صحبت مهمان با موضوعی که مد نظر ما بود متفاوت شد و در بسیاری از برنامه ها این اتفاق می افتد. به هر حال در برنامه موضوعی مشخص می شود، مهمانی دعوت می شود و در برخی جاها دست مهمانان و کارشناسان بسته نیست. در این برنامه آقای طالبی یک سری نکات را بیان کردند که بر اساس همین آزادی بیان است و صحبت هایی که دارند مربوط به کارشناسان و مهمانان برنامه است.

وی با بیان اینکه این اتفاق از قبل برنامه ریزی نشده بود و در حال حاضر میهمان برنامه سخنرانی کرد، گفت: این نوع قضایا رویه خاصی در برنامه هفت نیست و می توانم بگویم دنبال جنجال هستیم. در هر سریال؛ چون موضوع و محور برنامه ما کاملا مشخص است. آقای طالبی به عنوان مدیر سخنرانی هایی داشتند که در صورت نیاز حتماً خودشان باید به آنها پاسخ دهند. چون موضوع و فضای برنامه ما کاملا مشخص بود.

تنکبانی در پایان تاکید کرد: بحث هایی که در برنامه هفت با حضور ابوالقاسم طالبی انجام شد، در برنامه های آینده روتین نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید