مذاکرات با برجامی از هفته جاری از سر گرفته می شود


ساعت: 09:20
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879154

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از سرگیری مذاکرات در قطر در هفته جاری را تایید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ایالات متحده و ایران این هفته در دوحه گفتگوهای غیرمستقیم خواهند داشت.

به گزارش رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «ایران باید تصمیم بگیرد که خواسته هایی را که فراتر از توافق هسته ای است کنار بگذارد».

اظهارات این مقام آمریکایی درباره از سرگیری مذاکرات برجام پس از آن بیان شد که جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و تسهیل کننده مذاکرات برای رفع آخرین موانع باقی مانده برای از سرگیری مذاکرات احیای هسته ای به همراه وزیر امور خارجه به تهران سفر کرد. ایران مشورت کرد.

بورل روز شنبه پس از دیدار طولانی با امیر عبداللهیان در صفحه توئیتر خود با اشاره به دیدار چهار ساعته خود با حسین امیرعبداللهیان گفت: با وزیر امور خارجه ایران توافق کردیم که مذاکرات ایران و آمریکا در روزهای آینده از سر گرفته شود. تسهیل تیم من بقیه رو تصمیم بگیر

همچنین سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری درباره از سرگیری مذاکرات برجامی گفت: این زمینه اعلام می شود.

حاتب زاده افزود: این صحبت ها در مورد بعد هسته ای نیست، بلکه درباره اختلافاتی است که در رفع تحریم ها باقی مانده است، بنابراین چیزی به توافقات انجام شده در وین اضافه نخواهد شد و باید گفت که چیزی به صحبت های وین اضافه نخواهد شد. “و هیچ چیز کم نمی شود.

وی گفت: این مذاکرات غیرمستقیم است و باید به شما بگویم که توپ در زمین واشنگتن است و اگر آمریکایی‌ها پاسخ درست بدهند، می‌توانیم به توافق نهایی برسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید