مذاکرات هسته ای باید از نقطه قبل شروع شود

ساعت: 05:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783091

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبدلایان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: مذاکرات هسته‌ای باید از نقطه قبلی آغاز شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ژان ایو لودریان به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه ایران، درباره اهمیت و فوریت از سرگیری مذاکرات هسته ای با ایران در 20 ژوئن گفت. بر اساس نقطه ای که تاکنون مذاکره شده و با هدف بازگشت سریع (به توافق) صورت گرفته است.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه فرانسه و ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در تماسی تلفنی درباره روابط و گفتگوهای دوجانبه در وین گفتگو کردند.

امیر عبداللهیان با یادآوری مسئولیت آمریکا در قبال شرایط کنونی در برجام و نقش سکوت سه کشور اروپایی در زیاده خواهی های آمریکا گفت:

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر جدیت جمهوری اسلامی در مذاکرات و آمادگی برای دستیابی فوری به توافق خوب، گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی باید از سیاست و کار پرهیز کند.

امیر عبداللهیان دوشنبه شب در گفت و گوی تلفنی با هایکوماس همتای آلمانی خود آخرین تحولات روابط دوجانبه، مذاکرات وین و همچنین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار داد.
جمهوری اسلامی اعلام کرده است که آماده است به تعهدات خود ادامه دهد، مشروط بر اینکه آنها نقض معاهدات و عدم پایبندی به تعهدات غرب را متوقف کنند. جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که اگر غرب به دنبال اعتمادسازی است، باید به آنچه قبلاً متعهد شده و به آن پایبند بوده دست یابد.

علی باقری معاون وزیر امور خارجه ایران چهارشنبه شب به وقت ایران در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد: در گفت و گوی تلفنی با آقای انریکه مورا (معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا) آغاز گفت وگو با هدف رفع تحریم های غیرقانونی و غیرانسانی در این کشور آغاز شد. در 29 دسامبر در وین توافق شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید