مذاکره با وزارت نیرو برای بارورسازی ابرها برای جبران کم آبی سد شهید رجایی ساری


ساعت: 09:33
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878155

محمدابراهیم یخکشی گفت: در خصوص منابع آبی سد شهید رجایی ساری، بارورسازی ابرها نیز یکی از طرح های در دست بررسی در این حوزه است. در این راستا تمهیداتی اندیشیدیم و وزارت نیرو با اجرای قطعه آزمایشی در منطقه تجن موافقت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدابراهیم یخکشی در گفتگو با خبرنگار بالا با تاکید بر اینکه عمده مشکلات مردم جویبار در حوزه آب است، اظهار داشت: آب با شوری مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: گرچه تردد مردم در حوزه کشاورزی پرتلاش است، اما از نظر آب در وضعیت نامناسبی قرار دارد و محدودیت هایی وجود دارد.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران همچنین با اشاره به اینکه آب شهرستان جویبار از طریق منابع سد شهید رجایی و رودخانه سیاهرود و سد البرز یا لفور تامین می شود، گفت: قسمت عمده منطقه هدف این منابع شهرستان جویبار است. اما با این اهداف و منابع امنیتی، علاوه بر مشکل اجرای ناقص پروژه ها، با خشکسالی نیز دست به گریبان هستیم که در این راستا با کمبود آب در سد شهید رجایی مواجه هستیم.

این مسئول با اشاره به جلساتی که در سال جاری برای رفع موانع آب در شهرک جویبار برگزار شد، گفت: در این جلسات به این نتیجه رسیدیم که یا در برخی مناطق آبرسانی نخواهیم کرد یا اگر قرار است آبرسانی شود. به صورت شیفتی انجام می شود. به همین دلیل طرح نوبت دهی در محدوده سد شهید رجایی در حال انجام است و ممکن است برای مردم جویبار مشکلاتی ایجاد کرده باشد و برای عبور از این شرایط خشک که خارج از کنترل ما بود عذرخواهی و صبر می طلبم. انجام دادن.

یخکشی بیان کرد: در خصوص منابع آبی سد شهید رجایی، بارورسازی ابرها نیز یکی از پروژه های در حال بررسی در این حوزه است که در این زمینه تمهیداتی اندیشیده ایم و وزارت نیرو نیز موافقت کرده است که بخشی از حوضه بیایید تجن را به ما آزمایش کند. می تواند بخشی از کمبود آب را جبران کند.

با اشاره به سدهای شهرستان جویبار و اعلام اینکه قصد داریم با برخی از آنها صحبت کنیم تا در این شرایط سخت کمک کنند حداقل از سدها برای برداشت اول استفاده کنند که کمک و مشارکت همه را می طلبد. وی برای عبور از این شرایط بحرانی گفت: یکی دیگر از وظایفی که برای این منطقه در نظر گرفته ایم، ساخت سد خزانه در پایین دست حوضه سیاهرود است که دومین سد خزانه منطقه است.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: سال گذشته با وقوع سیل یکی از مشکلاتی که در بحث انتقال آب از بابل به جویبار داشتیم، بازسازی سیفون آسیب دیده در اثر سیل و با هزینه 50 ریالی بود. میلیارد تن. مشکل را حل کردیم، خاطرنشان کرد: اگر این هزینه های پنهان انجام نمی شد امروز مردم جویبار آب نداشتند و نمی توانستیم درباره اجرای این پروژه ها صحبت کنیم. به همین دلیل از مردم می خواهیم در بحث انتقال آب از سد البرز برای کمک به شهر جویبار شرکت کنند چرا که در این زمینه با کمبود منابع مالی مواجه هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید