مراجع پیاده در حمایت از دین الهی/ بی حجابی ناشی از فراموشی نصایح امام حسین علیه السلام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا جنجانی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: یکی از مواقعی که به ویژه در مکتب تشیع با آن مواجه هستیم عبادت به شعائر الهی است و البته در ایام محرم و صفر با حضور در مجالس و مجالس روضه اهدافی از این قبیل دارد. به عنوان تعظیم شعائر الهی و گرامیداشت نام و یاد شهدای کربلا به ویژه امام حسین (ع) و بازگشت به سبک زندگی اسلامی را دنبال می کنیم.

وی افزود: مجالس عزاداری بهانه خوبی برای رواج احکام اسلام، تبیین اهداف عاشورا، آشنایی مردم با مبانی اسلام و انقلاب و امر به معروف و نهی از منکر است که حضرت سیدالشهدا (ع) شهید شد.»

جانجانی تصریح کرد: این گونه نیست که در محرم با اشک ریختن و ارتکاب یک سال گناه منتظر آمرزش گناهان باشیم و تصور کنیم که گریه در ماه محرم موجب آمرزش گناهان شود، بلکه گریه در صورتی مفید است که به فرموده امام زمان (عج) رضا(ع) احیا می کند دستور خدا و سنت اهل بیت(ع).

یک کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: مجالس عزاداری و هیئت های مذهبی، پیاده در حمایت از دین الهی هستند و افرادی که به برگزاری مجالس کمک می کنند، به نظر می رسد یاری دین خدا و امام عصر (عج) هستند.

جانجانی گفت: مردم با برپایی مجالس عزاداری اهداف امام حسین(ع) را می شناسند و منشأ این رفتارها می شوند.

وی با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه محرم و صفر اسلام را زنده می کند، گفت: در طول سال ممکن است اتفاقاتی بیفتد، می توانیم از دین فاصله بگیریم و درگیر زندگی روزمره شویم، اما جلسات روزا ضمن شناخت مردم، مردم را نیز انجام می دهند. به اسلام واقعی که دستور داده شده برگردیم.

یک کارشناس مسائل دینی گفت: یکی از مفاهیمی که اکنون در جامعه کاشته می شود، مشکل کتمان دینی مردم و جوانان است، در حالی که این روزها شاهد نصب پرچم امام حسین(ع) در خیابان ها و درب ها هستیم. هر خانه ای جوانان پرورش یافته اند که نشان می دهد مردم همچنان علاقه مند هستند و دیدار با آنها با مبانی اسلام دیداری شایسته است، البته شاید در روزهای دیگر حضور این عزیزان چندان چشمگیر نباشد.

جانجانی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که به مصادیق بی حجابی برمی خوریم شاید این باشد که رسالت و توصیه امام حسین (ع) را در امر به معروف و نهی از منکر فراموش کرده ایم و این روزها فرصتی است که باز خواهیم گشت. این توصیه ها و تعهدات ما

وی با بیان اینکه دشمن سنگ اندازی می کند تا مفاهیم ارزشمند را از ما بگیرد، تصریح کرد: باز هم با حضور در مجالس و مراسم با سخنرانی به توصیه های ائمه عطار(ع) برمی گردیم و به وظایف خود پی می بریم.


پیروزی انقلاب اسلامی حاصل حضور مجالس عزاداری بود

جانجانی با تاکید بر لزوم نگاه ویژه به موضوع عزاداری در ایام محرم تصریح کرد: باید از این استعداد و گنجینه عظیمی که در هیئات مذهبی وجود دارد استفاده کنیم چرا که پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه حضور در این مجالس بوده است. که مردم به دلیل برپایی این مصلاهای خانگی و مجالس مردمی امام حسین (ع) در هر مناسبتی به وظایف خود پی بردند و انقلاب کردند.

یک کارشناس مسائل دینی گفت: امروز برگزاری مجالس عزاداری و حضور در مجالس مذهبی بهترین و ارزشمندترین راه مقابله با برخی مصادیق فساد و ظلم است و نباید از این ظرفیت غافل شد.

جانجانی خاطرنشان کرد: انتقال تجربه گذشتگان و پیر غلامان مکتب عاشورا به نسل جدید و میدان دادن به خردسالان موجب احیای سنت الهی می شود و جوانان به رسالت و وظایف و مسئولیت خود پی خواهند برد. نسبت به اسلام و نظام جهان اسلام دارند.

وی افزود: خون های زیادی ریخته شد و مقدس ترین خون ها، خون امام حسین (ع) است که به نظام انقلاب اسلامی منتهی شد، بنابراین این نظام باید با توجه و مسئولیت پذیری جوانان و بصیرت آنان در برابر آن عجین شود. دشمنان زمان .

جانجانی خاطرنشان کرد: امروز باید سبک زندگی خود را مورد بازنگری قرار دهیم و شعار قوی هیهات من الدزله باید بیشتر رواج پیدا کند تا ظلمی که در نگاه و تفکر غربی به ما وارد می شود با این شعار از ما دور شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید