مراسم مردمی «تئاتر بچه های مسجد» در قزوین برگزار می شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این رویداد هنری، فعال سازی، سازماندهی و تشکیل گروه های تئاتر مساجد ویژه کودکان در سراسر کشور، فراهم آوردن بستر مناسب برای جهت دهی استعدادهای نمایشی کشور توسط کارشناسان و ارائه برنامه های آموزشی برای ارتقای کیفی نمایش است. فعالیت. “

دبیر اجرایی نمایش تئاتر مسجد کودک قزوین گفت: تولید نمایش توسط گروه ها با توجه به فضا و ظرفیت مساجد قابل ارائه برای نمازگزاران و هدایت و تشویق گروه های مساجد به اجرای نمایش های تولید شده در مساجد در محلات و شهرها. ، استان ها و در نهایت کل کشور از دیگر اهداف این رویداد هنری است.

وی گفت: در سال 97 تجربه موفقی در برگزاری یک رویداد هنری در استان قزوین داشتیم و 40 نمایش در 40 مسجد استان به نمایش درآمد.

قوامی بیان کرد: اجرای تئاتر کودک در مسجد در سه فاز پیش بینی شده است که فاز اول آن در 10 مسجد استان قزوین از 3 تا 12 بچمان بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء اجرا می شود.

تئاتر کودک و نوجوان مسجد در قالب 30 اجرا به مخاطبان عرضه می شود

وی تصریح کرد: تئاتر مردمی کودکان از مساجد استان قزوین از جمله کریم اهل بیت(ع)، صاحب الزمان(عج)، امام خمینی(ره)، مهدی(عج)، امام حسن مجتبی(ع) ) محمد رسول الله(ص)، موسی بن جعفر(ع)، حسینیه امام علی(ع)، مرکز فرهنگی آموزشی رشد و مسجد ابن عقیل مسلم.

این مسئول گفت: سه نمایش «روزی که بهشت ​​شدم» به کارگردانی فائز کاظم پور، نمایش «با صورت» به کارگردانی محمد یگمایی و نمایش «کفش» ساخته علی سلیمانی در فاز اول این مسجد تقدیم علاقه مندان می شود. جشنواره هنری استان

وی گفت: تئاتر مردمی کودک و نوجوان مساجد در قالب 30 اجرا در برخی از مساجد استان از روز یکشنبه (3 بهمن) تا سه شنبه (12 بهمن) در معرض دید عموم قرار می گیرد.

قوامی بیان کرد: در گام دوم پس از یک هفته بررسی آثار و نمایشنامه های جدید، کمیته نقد و بررسی متشکل از زیرگروه تخصصی نمایشنامه راه اندازی شد و در نهایت بین 2 تا 3 اثر در 10 روز در تمامی شهرستان های استان قزوین و برخی روستاها انجام شد. در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در گام سوم تعدادی آثار دیگر در برخی از مساجد استان تقدیم نمازگزاران می شود و این مراسم تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت و در نهایت آثار مورد ارزیابی قرار می گیرد و بین 7 تا 10 نمایش اجرا می شود. انجام شود. اجازه ورود به همایش استانی را خواهند داشت.

کارشناس مسئول هنری حوزه هنری قزوین گفت: همایش استانی تئاتر کودک و نوجوان مسجد به مدت یک هفته در یکی از مساجد استان قزوین به صورت پایلوت و تعدادی از مساجد دیگر به عنوان مساجد اقماری از 25 فروردین ماه برگزار می شود. ، 1401.

وی در پایان گفت: آثار برگزیده در سطح استانی معرفی و در رشته های مختلف جوایزی اهدا خواهد شد و در نهایت بین 1 تا 3 اثر در جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان مساجد که زمان برگزاری آن اعلام می شود. بعدا .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید