مراسم چهلمین روز شهادت حرم شاهچراغ 17 آذر برگزار می شود


ساعت: 13:46
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915859

سردار بیانی گفت: مراسم چهلمین روز شهادت شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) روز پنجشنبه 26 آذرماه در حرم مطهر امام خمینی (ره) آستان مقدس شاهچراغ (ع) برگزار می شود. سخنرانی محمدباقر کلیباف رئیس شورای اسلامی شهر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه سردار ابراهیم بیانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس امروز 23 آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس از جمله بنیادهای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس است. کشور از نظر آماری برابر با 7 استان کشور است که بیشترین افراد تحت پوشش را دارد

وی افزود: استان فارس تعداد پرونده های مربوط به خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان را دارد و پاسخگوی پرونده آنهاست که معادل 7 استان کشور است. این نشان دهنده ظرفیت بالای فارس است.

سردار بیانی با بیان اینکه 42 هزار نفر از جانبازان 5 تا 70 درصد از نیروهای ارتش، فراجا، سپاه، بسیج، جهاد کشاورزی و اقشار مختلف مردمی هستند که به ندای امام راحل لبیک گفتند و در مقابل دشمن قرار گرفتند. وی تصریح کرد: استان فارس در دوران دفاع مقدس بیش از 14 هزار و 500 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که توفیق خدمت به خانواده های آنان را داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با اشاره به آزادگان دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی گفت: در این استان 2239 آزاده داریم که از این تعداد 4 نفر زن هستند.

وی در ادامه بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در حوزه های مختلف فرهنگی، سینمایی، عمومی و آموزش عالی در دانشگاه های مختلف، مسکن و رفاه اجتماعی، اشتغال و معیشت فعالیت و خدمات ارائه می کند که این سازمان ها بیشترین تعداد را دارند. نخبگان و سازمان های مختلف و بیش از هزار نخبه در بنیاد شهید وجود دارد که فرزندان شهدا، جانبازان و فرزندان ایثارگران از این ظرفیت استفاده می کنند.

این مسئول با بیان اینکه در بین سایر استان ها بیشترین تشکل های مردم نهاد از جامعه ایثارگر و استان فارس بیشترین سازمان مردم نهاد را داریم، افزود: انجمن های مختلفی از جمله انجمن جانبازان بصیر وجود دارد جانبازان قطع عضو، جانبازان ضایعه نخاعی، فرزندان … شهدا، زنان جانباز که شاید بتوان به عضویت 164 زن اشاره کرد، انجمن همسران شهدا، انجمن ایثارگران شیمیایی و… از فعال ترین انجمن ها هستند.

سردار بیانی با بیان اینکه مراسم چهلمین روز شهادت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با حضور خانواده های شهدای این حادثه تروریستی در حرم مطهر برگزار می شود. این مراسم به مناسبت چهل و یکمین سالگرد شهادت دستغیب و دومین سالگرد شهادت برنامه ریزی شده است. شهید مدافع حرم، سرلشکر شهید رسول استوار محمودآبادی، همزمان با سخنرانی محمدبکر کلیباف، رئیس شورای اسلامی شهر، روز پنجشنبه 26 آذرماه در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.

وی در ادامه افزود: مراسم زیارت و تاج گل بر مزار مطهر شهید دستگیب و شهدای همرزمش 29 آذرماه ساعت 9 صبح در حرم مطهر حضرت سید میر محمد (ع) برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با بیان اینکه مراسم بزرگداشت مزار شهدای آیت الله دستگیب در مسجد شهید دستگیب خیابان دکتر شریعتی برگزار می شود، گفت: <Маали Абад> و گفت: ششمین دوره مسابقه کتابخوانی راه روشن بر اساس کتاب نفس زاشیده نوشته شهید دستغیب برگزار می شود. علاقه مندان می توانند برای دریافت نسخه الکترونیکی کتاب و پاسخنامه از 30 تا 30 آذرماه به سایت جامع فرهنگ قربانی و شهادت فارس نوید مراجعه کنند.

سردار بیانی در ادامه از برگزاری اولین جشنواره ملی فرهنگی، هنری و ادبی عبدالله همزمان با سالروز شهادت سلیمانی خبر داد و گفت: این جشنواره به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس به مناسبت رجعت پیکر مطهر برگزار می شود. شهید اسکندری به وطن در رشته عکاسی، خوشنویسی و نقاشی با موضوع سردار شهید حاج عبدالله اسکندری من سرباز کشورم و ایران سربلند برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره 100 هنرمند از سراسر کشور با ارائه 200 اثر هنری شرکت کردند، گفت: از برگزیدگان این جشنواره همزمان با سالروز شهادت سلیمانی تجلیل خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در پایان گفت: جنایتی در حرم مطهر رخ داد و 13 شهید بهشتی به شهادت رسیدند و مردم در تشییع و تدفین این شهدا به خوبی شرکت کردند اما خارج از این شهدا 6 شهید در حرم مطهر تشییع شدند و یک شهید در مرودشت و یک شهید در فسا به خاک سپرده شدند و بقیه شهدا از استان های کرمان، تهران، همدان و کهگیلویه و بویراحمد بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید