مربیان سپاهان و ذوب آهن باید راهی برای رفع نواقص تیم های خود بیابند

ساعت: 17:07
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790383

مربیان این تیم دوم باید راهی برای رفع ایرادات تیم های خود بیابند، این مسابقات باید بارها و بارها بررسی شوند و بازیکنان هر کدام آنالیز شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن شفیعی در گفتگو با صاحب نیوز؛ وی گفت: نکته قابل توجه این است که چرا تیم های اصفهانی پس از خشک شدن زاینده رود در حالی که اصفهانی ها به ویژه جوانان استان از فوتبال خوشحال هستند چرا دو تیم قدرتمند ایران سپاهان و ذوب آهن باید هوادار باشند. روز به روز اضافه می شود که آنها 7 گل در هفته دریافت خواهند کرد.

این مربی فوتبال گفت: ذوب آهن و سپاهان تیم هایی هستند که به نظرم هیچ تیمی در ایران تجهیزات آنها را ندارد. چون تنها تیم هایی هستند که باشگاه فرهنگی و ورزشی هستند.

وی افزود: اگرچه این دو باخت در همه جای دنیای فوتبال اتفاق افتاده است، اما بعد از باخت سپاهان و ذوب آهن توسط دو تیم کرمانی که مهم هم بود و فینال محسوب می شد، چرا باید اسیر شویم.

شفیعی ادامه داد: مربیان این تیم دوم باید راهی برای رفع ایرادات تیم های خود بیابند، این مسابقات باید بارها مورد بازبینی قرار گرفته و بازیکنان هر کدام آنالیز شوند.

حسن شفیعی گفت: بازیکنان هر دو تیم اصفهانی باید حساسیت ها و کاستی ها را بشناسند، این در زمین مسابقه مشهود است. روزگاری اصفهان مثل الان مهد فوتبال ایران بود، این هفته این مهد را به کرمان بردند.

این مربی گفت: فوتبال یک بازی تیمی با نموداری است که در آن نهفته است و همه عوامل باید در زمین انجام شود.

شفیعی گفت: بازیکنان از 8 سالگی یاد گرفته اند که در یک مسابقه باید قوانین مستطیل سبز را رعایت کنند. احساسات، شانس و دوستی در این مستطیل جایی ندارند. گوش دادن به برنامه و برنامه یک مربی و سرمربی خوب و توانا می تواند باعث موفقیت بازی شود.

وی افزود: فوتبال 90 دقیقه است. سال ها پیش توصیه می شد که 15 دقیقه اول به خصوص اگر در خانه حریف بازی می کردیم ضربه ای به توپ بزنیم که گلی به ثمر نرسد اما دیدید که تیم ها باید برنامه خود را با ورود به زمین شروع کنند کرمانی که یک دقیقه در دو بازی و دیگری در 6 دقیقه گلزنی کرد و گل های دیگری به ثمر رساند.

شفیعی درباره کارهایی که در حال حاضر باید انجام شود، گفت: بعد از گلزنی در آن دقایق، متاسفانه به نظر می رسد که هر دو تیم با وجود زمان باقی مانده شکست خوردند. هر چه از بازی باقی مانده بود، احساسات غیرمنطقی جای خود را به منطق و برنامه داد. “و برنامه ای وجود داشت.

وی افزود: فکر می کنم شما بازی لبنان و ایران را دیدید که در دقیقه 85 گل زدیم (به صحبت های اسکوچیچ فکر می کنم). فوتبال بازی دفاع و حمله است وقتی یازده بازیکن به صلاحدید تیم به زمین اعزام می شوند مراحل دفاع، هافبک و خط تیر تیم.

این مربی ادامه داد: پس پس از گل اول تیم چه می شود که اگر تیم حریف برود و اتوبوس دفاعی را در خط دفاع خودش پارک کند، نمی توانیم جبران کنیم و به گل برسیم. گاهی اوقات ممکن است تیم در ایستگاه توپ، زمان، بازی، زمین، تاکتیک را کنترل کند اما وقتی با یک ضد حمله راحت به گل رسیدیم باید مشکل حل شود.

شفیع گفت: چرا تیم های دیگر را دست کم می گیریم اگر نمی دانیم تیم حریف برنامه ریزی کرده است؟ دو در در زمین وجود دارد یکی برای گل نخوردن و دیگری برای گلزنی و بردن، باید برای هر دو فکر و برنامه ریزی کرد.

حسن شفبای گفت: حالا شما بهترین ها را دارید، تیم ها باید نود دقیقه برنامه داشته باشند، برنامه بازی برنامه ورزشی که مقابل تیم ها داریم باید متفاوت باشد، من نباید یک شکل بازی کنم.

این مربی گفت: 16 تیم در لیگ حضور دارند که اگر می خواهید با یک نظر بازی کنید ناموفق هستید و برای موفقیت باید ابزار موفقیت تیم خود را دیکته کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید