مربیان معروف بین المللی شنا به ایران می آیند / هر 45 روز یک جشنواره شنا برگزار می کنیم


ساعت: 12:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856257

طرح استعدادیابی فدراسیون در راستای برنامه شنای جهانی برای همه است.

دبیر فدراسیون شنا گفت: طرح استعدادیابی فدراسیون شنای کشور در راستای برنامه شنا برای همه فدراسیون جهانی شنا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، پرش و واترپلو؛ هادی بیداریان دبیر فدراسیون شنا در خصوص روند اجرا و استقبال خانواده ها از این طرح و سایر مسائل مربوط به فدراسیون شنا پس از ثبت نام فدراسیون شنا در رده های سنی اصلی به منظور شناسایی استعدادهای این رشته صحبت کرد. شنا در آب، شیرجه و واترپلو.

وی گفت: متاسفانه طی سال های درگیری در کشور با این بیماری مفتضح، زنجیره استعداد یابی برای حمایت از تیم های ملی شنا، شیرجه و واترپلو با توجه به کاهش شدید درجه سنی، گسسته شده است. گروه‌های رشته‌های آبی به دلیل بیماری‌های عروق کرونر قلب آماده شدیم تا طرح‌های استعدادیابی در ورزش‌های آبی را از سر بگیریم که با افزایش دو ساله سنی رده‌های سنی اصلی به دلیل بیماری عروق کرونر مواجه شدیم و نسلی را در این زمینه از دست دادیم.

بیداریان ادامه داد: کارکنان فدراسیون شنا مشتاقانه منتظر از سرگیری روند استعدادیابی در اولین فرصت بودند که با موافقت ناظران وزارت بهداشت مبنی بر آغاز به کار استخرها از نیمه دوم سال 1400 آغاز شد اما باز هم به دلیل نگرانی خانواده ها. به دلیل ابتلای فرزندانشان به ویروس کرونا، این حرکت چندان موثر واقع نشد و انتظارات فدراسیون برآورده نشد تا اینکه در اوایل سال 1401 تمایل خانواده ها برای شرکت در کنار فرزندانشان در ورزش های آبی افزایش یافت، در همین راستا فدراسیون شنا اعلام کرد. طرحی برای استعدادیابی در زمینه شنا، شیرجه و واترپلو برای پسران و دختران. ثبت و تست استعدادیابی آنها در تاریخ های اعلام شده ادامه دارد و خوشبختانه این برنامه با استقبال خوب خانواده های تهرانی مواجه شده است.

هادی بیداریان سپس در مورد زمان محدود آزمون های استعدادیابی، تعداد مراجعین و گسترش این طرح در سایر استان های کشور گفت: آمادگی داریم با ادامه روند خوب On the، زمان برگزاری این آزمون را افزایش دهیم. از سوی دیگر با توجه به الزام تمامی استخرهای کشور به ایجاد مدارس شنا و ثبت این مدارس در سامانه فدراسیون، نسبت به گسترش طرح استعدادیابی زیر نظر کمیسیون های فنی فدراسیون در کشور اقدام شود.

سپس دبیر فدراسیون شنا در خصوص برگزارکنندگان آزمون های استعدادیابی گفت: گروهی 9 نفره از کارشناسان فنی فدراسیون به سرپرستی حشمتولا اجاق از مربیان مجرب و باتجربه ورزش های آبی فدراسیون این طرح استعدادیابی را برگزار خواهند کرد. . برگزیدگان این گروه طی یک پروسه سه ماهه در تابستان آموزش های مقدماتی و تخصصی خواهند دید و پس از آن سطحی به آنها اختصاص داده شده و تحت آموزش های تکمیلی توسط مربیان از تیم های ملی در رشته های شنا، شیرجه و واترپلو حمایت و ساخته خواهند شد. تیم ها در سطوح پایه بوده و در بعد قهرمانی فعال خواهند بود.

حضور حسین مسلمان، رئیس فدراسیون جهانی شنا در تهران و دیدار وی با مسئولان فدراسیون شنا از دیگر موضوعات مطرح شده در جمع هادی بیداریان، دبیر فدراسیون شنا بود. وی در این خصوص گفت: “برای همه” در راس برنامه خود قرار گرفت و برای دیدار با مسئولان ورزش کشور برای اجرای این طرح به ایران آمد که خوشبختانه این سفر ورزشی زمانی انجام شد که فدراسیون برنامه شناسایی خود را آغاز کرد. در راستای برنامه جهانی شنا برای همه و در پی گفتگوهای دو کشور، مقرر شد هر دو طرح به صورت موازی و برای دستیابی به اهداف جهانی در سطح منطقه دنبال شود.

هادی بیداریان در ادامه به برگزاری جشنواره های شنا اشاره کرد و گفت: در ادامه برنامه تدوین شده برای انجام آزمون های استعدادیابی و آموزش برای نوجوانان دختر و پسر رده های سنی اصلی، در نظر داریم جشنواره ای بین نوجوانان و جوانان فعال داشته باشیم. هر 45 روز یکبار: برای برگزاری استخرهای قهرمانی مجموعه آزادی و مجموعه شیرودی در 18 دی ماه. سپس از طریق آموزشگاه های شنای کشور این جشنواره ها را در تمام استان ها برگزار خواهیم کرد و در نتیجه حرکتی جدی برای ارزیابی ورزشکاران و ایجاد انگیزه رقابتی تشکیل خواهیم داد. در آنها.

دبیر فدراسیون شنا در پایان در خصوص ارتقای آموزش ورزش های آبی گفت: راه اندازی بیش از 100 مدرسه شنا در کشور و استقبال خوب از طرح های استعدادیابی، فدراسیون شنا را مجبور به ارتقای سطح علمی و فنی مربیان کرد. در همین راستا با توجه به گفتگو با حسین المسلم رئیس فدراسیون جهانی مقرر شد اساتید معتبر بین المللی در ایران حضور داشته باشند و ضمن تبادل نظر با مربیان مطرح داخلی زمینه ارتقای سطح آموزش مربیگری را فراهم کنند. رشته های ورزشی آبی کشور را ایمن کنید تا خدای ناکرده از این طریق در آینده نزدیک شاهد افتخارآفرینی نوجوانان و جوانان فعال در رشته های آبی کشور در مسابقات بین المللی باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید