مربیگری جوانان؟ من ناراحت نیستم و برای نامه پسرم به فدراسیون آمدم! / استقلال یک ویژگی تاریخی داشت و می توانست دو بار پیروز شود


ساعت: 14:56
تاریخ انتشار: 14/04/01
کد خبر: 1841536

جام جهانی شوخی نیست، اما این تنها دوره ای است که می توانیم گروه خود را ترک کنیم

ملی پوش سابق گفت: بعد از جلسه با کمیسیون فنی مربیگری تیم جوانان، دلخور نشدم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید نامجممطلق سرمربی سابق استقلال توضیح داد که چرا با توجه به توانایی او در مربیگری در تیم جوانان، امروز برای دریافت نامه درباره پسرم به ساختمان فدراسیون فوتبال آمده است. وی گفت: حضور من ربطی به این مشکلات نداشت. طبق صحبتی که با حسن کامرانی فر داشتم سعی کردم این نامه را بگیرم و امروز بحثی در مورد تیم جوانان نشد.

وی درباره آماده سازی تیم ملی فوتبال کشورمان توضیح داد: اگر بخواهم به طور کلی صحبت کنم، این دوره از جام جهانی تنها دوره ای است که با توجه به تیم های هم گروه و پتانسیل یک شانس صعود داریم. تیم ملی. البته صعود ما نامشخص است و فقط برای اولین بار شانس صعود به مرحله بعد را داریم.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال گفت: البته این موضوع ایجاب می کند که به خوبی برای تیم ملی آماده شویم. بازیکنان ایرانی اکنون در اروپا شناخته شده هستند. نمونه اش مهدی طارمی است، گل سرسبد بازیکنان ما در اروپا. از این دست بازیکنان زیادی داریم که در مسابقات قهرمانی اروپا بازی می کنند. به همین دلیل با برنامه ریزی، بازی های تدارکاتی خوب و در نظر گرفتن فرصت ها، شانس ترک گروه خود را داریم. جام جهانی شوخی نیست و همه تیم ها با حداکثر قدرت وارد این رقابت ها می شوند. تیم های قدرتمند با بهترین شرایط فوتبال آماده می شوند و به مسابقات می آیند. باید مثل آنها عمل کنیم و به شرایط، شرایط و مسابقات تدارکاتی خوب فکر کنیم تا تیم ملی با تمام وجود وارد جام جهانی شود.

نامجومطلق پس از جلسه کمیته فنی برای ارائه برنامه مربیگری به تیم نوجوانان درباره مسائلی که ناامیدی او مطرح کرد، گفت: اینها اصلاً چیزهایی نبود. یک گروه از کمیسیون های فنی هستند که تصمیم می گیرند. الان شرایط خوبی وجود ندارد و زمان لازم را نداریم. وقتی به جلسه کمیته فنی رفتم باید طبق برنامه تیم را آماده می کردیم اما هنوز اتفاقی نیفتاده است. ما باید 198 بازیکن را برای تیم آماده می کردیم اما در این فاصله 2-3 ماهه مشخص نیست که هر مربی چگونه باید این افراد را تست کند، بهترین ها را انتخاب کند و تیم را برای مسابقات آماده کند. هر مربی با زمان کافی نمی آید. آقایان باید در مورد کمیته فنی تصمیم بگیرند. برای من بحث خاصی نیست، اما تنها هدفم کمک به گروهی از جوانان کشور بود. من ناراحت نیستم چون کمیسیون فنی حق تصمیم گیری دارد.

وی درباره قهرمانی استقلال و رکوردهای بعدی این تیم در فصل جاری لیگ برتر توضیح داد: جدول و عملکرد استقلالی ها مشکلات زیادی را نشان می دهد. امسال استقلال فصل بسیار استثنایی را پشت سر گذاشت و این تیم که 29 هفته است شکست نخورده، رکوردی بی سابقه در تاریخ ثبت کرد. در ایران که چنین رکوردی ندیده ام و در مسابقات معتبر قهرمانی خیلی کم پیش می آید که تیمی بدون باخت برنده شود.

سرمربی سابق استقلال ادامه داد: این مشکلات نشان می دهد که کار و برنامه ریزی در این تیم انجام شده است و استقلال از نظر فنی بسیار خوب عمل کرد. هوادارانی که صبور بودند و چندین سال از تیم حمایت کردند. آنها امسال با قهرمانی تیمی صبر خود را به دست آوردند.

نامجومطلق در خصوص رمز موفقیت استقلال گفت: فرهاد مجیدی مربی جوانی است که یک تا دو سال به بلوغ رسیده است. دیدیم که مجیدی و استقلال امسال تغییر خوبی داشتند. این موفقیت نشان دهنده عملکرد کادرفنی استقلال است. مجیدی دستیاران خوبی مثل پین و صالح مصطفوی را انتخاب کرد که جزو بهترین های فوتبال ما هستند. بهزاد گلمپور و دیگر اعضای گروه نیز بسیار تاثیرگذار بودند. مجیدی هم با دیدن مشکلات یکی دو سال اخیر خسته شد و فصل خوبی را پشت سر گذاشت. در کل باید او و تیمش را قبول کرد. با این حال استقلال با قهرمانی در جام حذفی توانست دو برابر شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید