مردم از هنرمندان انتظار دارند که صدای خواسته های آنها در جامعه جهانی باشند


ساعت: 16:06
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842383

رئیس اتحادیه تهیه کنندگان در گفت و گو با خبرنگار دانا گفت:

سیدضیاء هاشمی تهیه کننده سینما در حاشیه جشنواره کن گفت: این رفتارهای غیرمنطقی در حافظه مردم می ماند. مردمی که هنرمند خود را صدای خود می دانند و از او انتظار دارند که صدای خواسته هایشان در جامعه جهانی باشد.

سید ضیاء هاشمی تهیه کننده در گفت و گو با خبرنگار راه دانا; وی درباره جشنواره کن و حومه آن گفت: جشنواره کن فرصت و ویترینی برای سینمای ایران است اما کارگردانانی که در جشنواره حضور دارند در واقع نمایندگان ایران در جشنواره هستند. او در بین ذهن مخاطب مشکل دارد.

وی ادامه داد: این نوع رفتارها و اظهارنظرهای ناشایست عواقب خوشایندی برای مدیران و جامعه ایرانی نخواهد داشت. اگر تا به امروز کسی از این رفتارهای تکراری برخی افراد صحبت نکرده است، شاید به خاطر شرایط خاص کشور و فاجعه مترو روی پل آبادان باشد.

رئیس انجمن تهیه کنندگان فیلم ایران همچنین توضیح داد: این رفتارهای غیرمنطقی در خاطره مردم داغدار و افرادی که قصد آسیب رساندن به سینمای ایران را دارند می ماند و از این رفتار علیه سینمای ایران استفاده می کنند.

هاشمی با اشاره به تکرار برخی رفتارها روی فرش قرمز جشنواره کن گفت: تکرار این حرکات به بهانه دوستی، دوستی و محبت قابل درک برای افرادی که هنرمند خود را صدای خود می دانند و از هنرمندان انتظار دارند که صداگذاری کنند. اما این رفتار روی فرش قرمز همزمان با فروریختن ساختمان پل کلانشهر آبادان و عزاداری مردم در غیاب عزیزانشان برای جامعه ایرانی و ایرانی توجیه پذیر نخواهد بود.

وی گفت: از سوی دیگر با توجه به حضور برادران لیلا در جشنواره کن و ماجرای دو بازیگر زن علیه بازیگر آن فیلم، این ماجرا نگران کننده است و در حالی بود که یک بازیگر خارجی و یک بازیگر دیگر که از سینمای ایران به اندازه کافی استفاده می کند. «امروز با نمایش فیلم در جشنواره جهانی فیلم به بردگان حمله می شود! عملی که در هیچ دادگاهی مطرح نشده و قابل اثبات نیست و در فرهنگ و آموزه ها و اخلاق ایرانیان محکوم است.

وی در پایان گفت: از ما می خواهم در اعمال سلیقه و رفتار خود دقت بیشتری داشته باشیم تا آسیبی به جامعه ای که در آن زندگی می کنیم (سینما) وارد نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید