مردم باید برای زمستان بدون آب، برق و گرمایش آماده باشند


ساعت: 18:17
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909301

شهردار پایتخت اوکراین گفت که مردم این شهر باید برای زمستان بدون آب، برق و گرما آماده باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ویتالی کلیچکو، شهردار کیف، امروز دوشنبه به مردم هشدار داد که برای زمستان بدون آب، برق و گرما آماده باشند.

به گزارش وب سایت یورو نیوز، کلیچکو گفت که با ادامه حملات روسیه، ساکنان کیف باید برای بدترین شرایط زمستان امسال آماده باشند، به این معنی که قطع برق و آب و کمبود گرما در فصل یخبندان را نمی توان در خارج از خانه خاموش کرد.

کلیچکو افزود: “ما هر کاری ممکن است انجام می دهیم تا از این اتفاق جلوگیری کنیم.” اما اجازه دهید صادقانه بگویم، دشمنان ما هر کاری می‌کنند تا شهر را بدون منابع گرما، برق و آب بسازند و همه ما در حال مرگ هستیم.»

شهردار پایتخت اوکراین ادامه داد: آینده کشور و آینده هر یک از ما بستگی به این دارد که چگونه برای شرایط مختلف آماده شویم.

در پی بحران انرژی اوکراین پس از عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، رئیس جمهور ولدیمیر زلنسکی از افزایش قطعی برق برای 4.5 میلیون اوکراینی خبر داد.

وی در یک آدرس ویدیویی، رقم مذکور را بیش از 10 درصد از جمعیت اوکراین قبل از شروع جنگ دانست و توضیح داد که کیف و 10 استان دیگر با مشکل کمبود شدید برق دست و پنجه نرم می کنند.

رئیس‌جمهور اوکراین – علیرغم متحمل شدن خسارات سنگین در جنگی که به او دامن زد، هنوز تمایلی به مذاکره با روسیه ندارد – از مقامات محلی خواست تا با خاموش کردن تابلوها و چراغ‌های مغازه‌ها در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

علاوه بر این، روزنامه آمریکایی “نیویورک تایمز” گزارش داد که در حالی که دولت اوکراین برای حفظ شبکه برق که در اثر حملات موشکی روسیه به شدت آسیب دیده است، تلاش می کند، مقامات “کیف” پایتخت اوکراین می گویند که در حال برنامه ریزی برای احتمالی که زمانی غیر قابل تصور بود و تعطیلی کامل شهر است که مستلزم تخلیه حدود سه میلیون شهروند باقیمانده در این شهر است.

دیدگاهتان را بنویسید