مردم باید نسبت به حقوق خود آگاه باشند/ هر جا موفق شدیم اثر انگشت مردم دیده می شود

ساعت: 11:59
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1779696

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش کنیم مردم را به حقوق خود آگاه و بشناسند تا بتوانند حق خود را مطالبه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر کلیباف رئیس مجلس در مراسم تجلیل از جانبازان سلامت گفت: حراست مقدس.

وی گفت: در ایام دفاع مقدس ما فرمانده لشکر دغدغه های زیادی داشتیم و سوالات زیادی در جبهه برایمان مهم بود اما بحث جان و سلامتی بحث دیگری بود چرا که رزمندگان ما در همه حال شهادت می دادند. “

کلیباف افزود: با تمام جامعه پزشکی خداحافظی می کنم که در روزهای سخت این گونه ایستاده اند. در آن زمان امروز هیچ وقت بحث نمی شد که این افراد چه سلیقه سیاسی داشتند، چه دینی داشتند و در چه دانشگاهی درس می خواندند. باید عظمت آرمان را از زبان دشمن بشنویم. وقتی بیمارستان فاو را از دست دادیم، صدام وقتی بیمارستان ما را دید، با مدیرانش مواجه شد که چرا ما آن امکانات را نداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از دفاع مقدس به اردوی جهادی رفتم و به منطقه محروم رفتم. ما ردپای جامعه پزشکی آنجا را زودتر از خود دیدیم. جامعه پزشکی درگیر بود و اوج ایثار را در بحران تاج دیدیم.

وی گفت: ما باید همیشه با هم باشیم. باید بر روی همه چیز بر روی عدالت و عقل سایه افکند و اگر چنین نشد از انسانیت و جان خود استفاده نخواهیم کرد، خدا را شاکریم که جامعه پزشکی این راه را در پیش گرفته است. البته همه جوامع خوب و بد دارند، اما نتیجه نشان می‌دهد که این ارزش‌ها غیرقابل انکار است و جامعه پزشکی غیرپزشکی فرصت‌طلبان را قادر می‌سازد تا ارزش‌های ارزشمند را خدشه‌دار کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از چالش های مهم از ابتدای انقلاب تا کنون این است که به مرور زمان مردم را در عرصه ها حذف کردیم، انقلاب از مردم شروع شد و ما پیروزی را مدیون مردم هستیم. مردم و در دفاع از مقدسات و همه پیروزی‌ها در رکاب مردم آنجا دیده می‌شوند و هر جا که ما ضعیف باشیم، آنجا مردم حذف می‌شوند و مردم را در بخش دولتی جایگزین کرده‌ایم که این اشتباه تاکتیکی ماست.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی و امثال آن نماد حضور و تبلور مردم در حوزه های تخصصی است و این مسائل به تمام معنا باید ادامه داشته باشد. ما باید تلاش کنیم تا ضعف هرار و ضعف بخش های دولتی و اداری را برطرف کنیم.

کلیباف گفت: سازمان نظام پزشکی رسالت فرعی اتحادیه است و اولین وظیفه رسیدگی به بیماری ها و سلامت مردم است و این سازمان اول متعلق به آنهاست. من به دلیل مسئولیتی که بر عهده دارم، همواره با این سازمان ها و گروه های مختلف در ارتباط بوده ام و البته سازمان نظام پزشکی از نظر حقوق بیمار، اخلاق پزشکی و… مقررات و رسالت خاص خود را دارد و به آن وفادار می ماند. آی تی.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید از خود بپرسیم که فلسفه وجودی ما در نظام اسلامی چیست؟ به نظر من فلسفه وجودی ما آگاهی دادن به مردم است و باید تلاش کنیم در سایه نظام جمهوری اسلامی مردم را به حقوق خود آگاه کنیم تا بتوانند حقوق خود را مطالبه کنند. در مجلس، دولت و قوه قضائیه باید تلاش کنیم تا مردم به حقوق خود آگاه شوند.

وی ادامه داد: زمانی که در کلانتری بودم، 18 مطلب نوشتیم و تمام عکس های تکمیلی را از کلانتری جمع آوری کردیم تا متهم با ورود به کلانتری برای گرفتن حق خود از رئیس پلیس، از حقوق خود آگاه شود. درست است، ناخودآگاه به وظیفه خود واقف است. متأسفانه در کشور ما برعکس عمل می کنیم و این راه اشتباه است. مردم باید حق خود را مطالبه کنند و ما پاسخگوی آنها هستیم. هیچ سرمایه ای در جامعه بالاتر از اعتماد نیست، پس وجود دارد. اعتماد است و وقتی اعتماد پیدا می شود، کل جامعه درگیر همه مسائل است و مشارکت آنها معنادار و موثر است. وقتی جامعه ای درگیر مشکلات باشد، آن جامعه جلو می رود.

رئیس مجلس گفت: ما در مجلس شورای اسلامی برای همه مسائل حوزه سلامت برنامه داریم تا بتوانیم مشکلات مختلف مردم را حل کنیم. چه در بحث تضاد منافع و چه در اصلاح نظام پرداخت، تعرفه ها، سیستم الکترونیکی و … همه مواردی که باید به آن توجه شود و ما آمادگی داریم از طریق نیروی انتظامی به حل مشکلات کمک کرده و این مسیر مهم را هموار کنیم.

کلیباف گفت: آموزش، محیط زیست و سلامت از مهمترین عرصه های جامعه است که حل مشکلات آنها باید در راس امور قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید