مردم توصیه های نارنجی پزشکی را رعایت کنند/ بیش از 600 نفر به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، این روزها میهمان ناخوانده دیگری به نام غبار کشور و فضای غبارآلود و تاریک ۲۵ استان کشور را تسخیر کرده است. بنابراین این نفس کشیدن امروزه به یکی از کارهای سخت مردم تبدیل شده است!


گرد و غبار و تنفس

ذرات گرد و غبار از نظر اندازه کاملاً متفاوت هستند و از بزرگ (غیر قابل تنفس) تا ریز (قابل تنفس) طبقه بندی می شوند. ذرات درشت گرد و غبار می توانند بیشتر وارد بینی، دهان و گلو شوند، اما ذرات ریز نیز می توانند عمیق تر به نواحی حساس دستگاه تنفسی و ریه ها نفوذ کنند.

ذرات کوچکتر تأثیر بالقوه قابل توجهی بر سلامت انسان دارند.


تماس با گرد و غبار و تاثیر آن بر سلامتی

شایع ترین علائم مشاهده شده در هنگام پدیده گرد و غبار، سوزش چشم و دستگاه تنفسی فوقانی است. معمولاً افراد زیر ممکن است آسیب پذیرتر باشند:

نوزادان، کودکان، نوجوانان، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری های تنفسی مانند آسم و برونشیت، آمفیزم و بیماری های قلبی

قرار گرفتن در معرض گرد و غبار باعث تحریک واکنش های آلرژیک و حملات آسم می شود. باعث مشکلات حاد تنفسی می شود و در ایجاد بیماری های قلبی عروقی موثر است.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض ذرات معلق در هوا همچنین می تواند باعث مشکلات تنفسی و ریوی و احتمالاً بیماری قلبی شود.

حبیب حی بار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با ظهور گرد و غبار در خوزستان شب گذشته 633 بیمار با علائم و مشکلات تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند.

وی افزود: از این تعداد 569 بیمار به صورت سرپایی مداوا شدند و 33 نفر نیز در بخش های عادی بیمارستان های استان بستری شدند.

معاون درمان دانشگاه اهواز گفت: 31 نفر از استان ها در بخش های ویژه بیمارستان ها بستری شده اند و در حال انجام کارهای درمانی هستند.


هنگام وقوع پدیده گرد و غبار چه باید کرد؟

حی گفت: در صورت بروز گرد و غبار از عموم مردم به ویژه بیماران قلبی عروقی، تنفسی و سالمندان درخواست می شود توصیه های پزشکی را رعایت کرده و جز در مواقع اضطراری از منزل خارج نشوند و برای پیشگیری از بروز علائم درها و پنجره ها را ببندند. و مشکلات تنفسی موثر است.

وی افزود: در صورت امکان در مکان های دارای تهویه مطبوع بمانید و در صورت داشتن آسم یا علائمی مانند تنگی نفس، سرفه و خس خس سینه و درد قفسه سینه، برنامه درمانی خود را دنبال کنید و در صورت برطرف نشدن علائم با پزشک خود مشورت کنید. “مشورت کردن.

به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، امروز شنبه با ورود توده جدیدی از گرد و غبار، شاخص کیفیت هوا در شهرهای آبادان، اهواز و شادگان خوزستان بار دیگر در شرایط خطرناک قرار گرفت.

سامانه پایش کیفیت هوای کشور ساعت 9 صبح شنبه، شاخص کیفیت هوای آبادان را 494، اهواز را 392 و شادگان را 440 در شرایط خطرناک اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید