مردم در حل مشکلات به دولت کمک کنند/ امر به معروف و نهی از منکر یکی از جریان های حیاتی زندگی است.


ساعت: 17:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889367

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

خطیب نماز جمعه تهران گفت: خداوند مردم خاموش را با ستمگران جهنم خواهد سوزاند و امر به معروف و نهی از منکر یکی از جریان های حیاتی زندگی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه ضمن توصیه به موحدان و مومنان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: یکی از برکات بی نظیر تقوا مصونیت از تقوا است. خطاها تقوا موهبتی الهی است و خداوند آن را به همه داده است، او را به راه راست هدایت می کند و دوست و دشمن را تشخیص می دهد و در شک و تردید نمی ماند و به بیراهه نمی رود.

فرمود: از خدا می خواهیم که ما را در این عمر کوتاه از خطاهایی که مرگ ما را تلخ و برزخ را تیره می کند و حساب ما را سخت می کند حفظ کند. اگر مسیر درستی را طی کنیم و آدرس درستی داشته باشیم مشکلاتمان کم می شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به ایام سوگواری امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) امام است و مهم ترین اصل در آیینه قرآن، مسئله است. امامت، رهبری، مدیریت جامعه توحیدی، به عنوان الگو و رهبر جامعه. . ادیان الهی قبل از اسلام پیامبرانی داشتند، اما بعد از آنها دین تحریف شد و نمازگزاران برای توجیه اعمال خود دین را منحرف کردند تا جایی که مطالب ضد دینی در کتب آنها جای گرفت و با خرافات آمیخته شد و عملاً خط از بین رفت. .

حجت الاسلام صدیقی افزود: در این میان آخرین برنامه الهی برای هدایت بشر رقم خورد و آن امامت و هدایت بشر بود. من به یک قانون خوب، یک اجرایی خوب و عینیت قانون به عنوان مثال نیاز دارم. امام حسین (علیه السلام) که آیه مبلا برای او یکی از بهترین یاران خدا، حق ناب، کلام قرآن و عینیت قرآن است. برخی از مسلمانان معتقدند که امام حسین (ع) در قلب آیه تطهیر قرار دارد و ظهور و سقوط او و جنگ و صلح او از امتیازات حق است.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) هنگام تبیین عظمت امام حسین (ع) بر فراز منبر خود از امام حسین (علیه السلام) یاد می کرد و بخار آن حضرت از منبر بیرون می آمد و ایشان را در مقابل امام حسین (ع) به زانو در می آوردند. مردم اما این تحریف کار است. به جایی رسید که مردی که شناسنامه خودش را از قرآن صادر کرده بود توسط مسلمانان کشته شد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: این نشان می دهد که جامعه آنقدر انحطاط یافته و فساد و گناه آنقدر روح و جانشان را آلوده کرده است که امام طهارت و ایثارگر امام حسین (ع) که در دامان پرورش یافته است. حضرت فاطمه (س) بزرگ شد و در سایه قرآن عرشی در جامعه کشته شد و این امر به خاطر مرگش جشن گرفته شد.

حجت‌الاسلام صدیقی می‌گوید: بر امام حسین علیه‌السلام لازم بود که امامت در قرآن و غدیر را با خون بازنویسی کند و دوباره بخواند تا دنیا بداند که دین بدون امام، قانون بدون الگو. ، تخصص بدون کارشناس و کار بدون کارشناس ادامه پیدا نمی کند.

وی ادامه داد: بنابراین اولین حکمت قیام شهدا و نثار خون آنان و قربانیان ذبح شده، احیای جایگاه امامت بود که امت اسلامی بدون امام و رهبری امضا کرده بود تا به وحدت با آن دست یابند. خداوند. امروز که سکولارها می خواهند بگویند امامت امری زمینی است، این ادامه حرکت یزیدیان است. از امامت می ترسند. امروز مردم ما ولایت فقیه را گامی در راه ائمه طهارت می دانند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: امام حسین (ع) فرمود حلال و حرام جای خود را از دست داده است. با وجود نظام فاسدی که توسط فردی مانند یزید اداره می شود، باید فاتحه اسلام را خواند.

حجت الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: مبارزه با تحریف که بزرگترین خطر امروز انقلاب ماست که هم آسمانی است و هم انسانی، از دیگر اهداف امام حسین (ع) بود. بی مسئولیتی و بی تفاوتی و نظاره گر ظلم و ستم نبودن و مظلوم را از اسارت ظالم بیرون نکشید از گناهان کبیره است.

وی ادامه داد: خداوند ساکتان را همراه با ستمگران جهنمی خواهد سوزاند و امر به معروف و نهی از منکر جریان حیاتی زندگی است. املاک باید فریاد بزنند و مردم زیر پرچم امر به معروف و نهی از منکر قدم بردارند. همه ما مسئول ادای دین هستیم. دین یک مجموعه است و مثل بدن ماست، اگر کسی انگشتش شکست، او را رها نکنید، اول دلش را درست کنید، بعد کارهای دیگر کنید.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: محرم و صفر که نام و حماسه امام حسین (ع) و نحوه حفظ خون شهید را خلق الله زنده نگه داشت. حضرت زینب (س) عاشورا و خون امام حسین (ع) را زنده کرد و خدا را شکر می کنیم که عاشورا را با محرم و صفر احیا کرد. ولی فقیه آنها امام حسین (ع) است که در ایام عاشورا ندا می دهد و احیای این مراسم را حفظ کرده اند.

حجت الاسلام صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه گفت: هر چقدر هم که مشکلات زیاد باشد، قدرت خداوند از میزان مشکلات بیشتر است. در قرآن کریم دستور حل مشکلات و رفع گرفتاری ها به روشنی بر مؤمنان قرآن تلقین شده است. گفتند هر که تقوا داشته باشد خداوند کارش را آسان می کند. تقوای الهی موجب نجات جامعه گرفتار و تقویت حکومت و امامت و بازار و… می شود. سختی ها را برطرف می کند و جامعه با تقوا بر مشکلات غلبه می کند و بر مشکلات غلبه می کند.

وی با بیان اینکه جنگ 3 روزه غزه نشانه صدق وعده الهی بود، تصریح کرد: روزی اسرائیل با اعراب و کشورهای عربی جنگ 6 روزه داشت و استکبارش بالا بود اما حزب الله لبنان. متولد شد و در جنگ 33 روزه این اسطوره شکست ناپذیر بود به فضل الهی به دست توانای مجاهدان حزب الله سست شد و مانند خانه عنکبوت به راحتی فرو ریخت. این بار سه روز با اقدام جهاد اسلامی مزدوران را در لانه هایشان دفن کرد و به سازش واداشت و این نشان از نصرت الهی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: به مقام معظم رهبری به عنوان رهبر مقاومت، شهدا و مجاهدان غزه و رهبر مقاومت درود می فرستیم. نماينده جهاد با رهبر ايران ديدار كرد و اين حملات با محوريت ايران آغاز شد و با سرعت پايگاه آنها را در جاي خود قرار داد. این حادثه در عاشورا پیام خاص خود را دارد.

حجت الاسلام صدیقی در خصوص ماهواره خیام گفت: این ماهواره با مشارکت روسیه طلوع کرد و اولین داده های خود را در پایگاه های ایرانی منعکس کرد و عزیزان ما در ماهدشت کرج می توانند از اطلاعات مفید این ماهواره در ابعاد مختلف جنگلی و جنگلی استفاده کنند. معادن توسعه جوانان.سرگرمی


ایران به تمام تعهدات خود پایبند است

وی ادامه داد: پهپادهای ما در شرایطی که در این 43 سال قدرت ما رو به افزایش است، مورد پسند دنیا و روس ها هستند و مجهز به لیزر و امکانات دیگر هستند. ایران به همه تعهدات خود پایبند بوده و توسط قدرت های جعلی شکست خورده است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: امروز نیز مذاکرات امروز ادامه خواهد داشت، علاوه بر تضمین هایی که مقام معظم رهبری از ابتدا فرمودند، باید راستی آزمایی صورت گیرد و تیم مذاکره کننده انشالله به مردم مژده بده که با اقتدار شما تحریم ها برداشته شد و گشایش حاصل شد.


مردم باید در حل مشکلات به دولت کمک کنند

حجت الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: سوالی که همیشه باید تکرار شود هوشیاری، امید، توکل، وحدت، ولایت و ایمان به ولایت فقیه توسط امام عصر(عج) است. مردم باید آماده باشند تا در صحنه آرام شوند و دولت خود را در حل مشکلات یاری کنند و برای رفع کاستی ها دست دراز کنند.

وی افزود: ملتی که در مقاطع مختلف فداکاری کرده است امروز بداند که دشمن نمی خواهد با شایعه پراکنی و دروغگویی در فضای مجازی امنیت و عزت مردم را رها کند. سیل و زلزله و تلفات اخیر در کشورهای دیگر بیشتر بود اما در بی بی سی بیش از یک بار اشاره نکردند اما در مورد کشور ما مشکلات را سخت و لاینحل نشان می دهند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: با این شایعات در کربلا مردم کوفه و مقتول امام حسین (ع) را به وحشت انداختند. مقابله با این شایعات و بی دینی و شکستن اعتماد عمومی، انسجام و وحدت، لازمه ردیابی حماسه عاشورا است. مردمی را دیدید که در غدیر و در عزاداریشان در صحنه حضور داشتند و هستند و به برکت خون امام حسین تا آخر ایستاده اند.

دیدگاهتان را بنویسید