مردم سهم کمی در قانون جهش مسکن دارند/ آمریکا منتظر شکست تحریم هاست

ساعت: 10:40
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1781720

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موافقت وزارتخانه های راه و صمت برای پیش خرید مصالح ساختمانی، گفت: با اجرای نهضت ملی مسکن کشور را به کارگاه ساختمانی تبدیل می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متعهد هستیم در مدت 4 سال 4 میلیون مسکن برای متقاضیان واقعی بسازیم، گفت: قانون جهش تولید مسکن دارای مزایای خوبی است که با کمک قانون و فرصت ها. که در کشور وجود دارد، مطمئناً به آن خواهیم رسید.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن ساخت 2 میلیون خانه به استان ها و مشخص شدن نسبت هر استان به جمعیت، زمین، مصالح و سازندگان زیادی در کشور وجود دارد. آن را به یک کارگاه بزرگ مسکن تبدیل می کنیم تا همه صنایع کشور فعال شوند، با توجه به اینکه 70 درصد قیمت مسکن به صورت عملی بین صنایع توزیع می شود و 30 درصد آن حقوق کارگران است، این مهم است. برای کشور با راه اندازی کارگاه عظیم ساختمانی در کشور هم اشتغال ایجاد می شود و هم صنایع فعال.

وی با تاکید بر اینکه زمین با اجاره 99 ساله در اختیار مردم قرار می گیرد، افزود: تعداد واحدهای مسکونی نیز مناسب است. بر اساس مصوبه شورای پول، بانک ها موظف به پرداخت 360 هزار میلیارد تن تجهیزات هستند.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی از نظر مصالح و مصالح با وزارت صنعت به توافق رسیده است تا بتواند مصالحی را که در صندوق ملی مسکن است پیش خرید کند و به این ترتیب قیمت مصالح و مصالح تا پایان سال ثابت بماند. قیمت مسکن تکمیل ساخت و ساز افزایش نمی یابد و مردم می توانند با تسهیلات ارائه شده و همچنین کم آورده آن را تکمیل و واحد مسکونی خود را دریافت کنند.

قاسمی با تاکید بر اینکه کمبود مصالح در کشور وجود ندارد، گفت: اگر 2 میلیون خانه در کشور به بهره برداری برسد، در زمینه مصالح از جمله سیمان با مشکل مواجه نخواهیم شد. همچنین سازندگان، کارگران و مهندسان زیادی در کشور وجود دارند. همچنین در قانونی که دولت از متقاضیان مسکن ارائه می کند، حمایت های خوبی در نظر گرفته شده است که شامل تخفیف در پروانه ساختمانی، تخفیف در خدمات مهندسی و کاهش عوارض ساخت و ساز از 40 میلیون تن به یک میلیون تن می شود.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در اقدامی به موقع و مقتدرانه در پی اقدامات دلاورانه ناوگان دلاور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای خنثی کردن آمریکا از سرقت نفت ایران، در بیانیه‌ای گفت: بار دیگر قدرت دریا معنا پیدا کرد و بار دیگر فرماندهان تروریست سنتکام خاطره تلخ برادر شهیدم نادر مهدوی را زنده کردند!

وی ادامه داد: دزدی دریایی آمریکا شکست خورده است و حالا باید منتظر شکست تحریم های خود باشند! دست تک تک قهرمانان این عملیات غرور آفرین را می بوسم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید