مردم کوم نباید آب کمتری مصرف کنند. درست غذا بخورید/ راه هایی برای کاهش هزینه های آب در تابستان


ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: 1801/03/18
کد خبر: 1844132

معاون توسعه پایدار آبفای قم با اشاره به اینکه نمی گوییم مردم قم کمتر آب مصرف کنند، بلکه به اندازه نیاز آب مصرف کنند، خاطرنشان کرد: استفاده از روش هایی مانند کاهش سر دوش، سایبان کولر آبی و … روش های دیگر صرفه جویی در مصرف آب برای کاهش هزینه آب.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن فرمانی انتصام معاون توسعه پایدار آبفای و فاضلاب شهرستان کوم در گفتگو با خبرنگار کوم فردا وی گفت: همانطور که بررسی ها نشان می دهد بیشترین مصرف آب خانگی در حمام است و حدود 30 درصد آب خانگی در سرویس بهداشتی مصرف می شود، سپس در آشپزخانه حدود 28 درصد و سپس در حمام 18 درصد بیشترین مصرف خانگی را دارند. اب. “

وی ادامه داد: اگر شهروندان از الگوی مصرف در این سه بخش پیروی کنند، می توانند مصرف آب را به شدت کاهش دهند که هم اقتصادی و هم خانواده پسند است و به دلیل خشکسالی مصرف آب بسیار کم می شود و گرمای هوا در ژوئن بی سابقه است.

فرمان انتصام گفت: با مصرف درست، اما نه با مصرف کم، می توانیم خود را با شرایط کم آبی وفق دهیم.

معاونت پایداری آبفای قم خاطرنشان کرد: زمان دوش گرفتن در حمام ها کاهش یابد. هر دقیقه دوش گرفتن حدود 20 تا 40 لیتر آب مصرف می کند. اگر هر فرد دقیقه دوش گرفتن را کاهش دهد حجم زیادی در مصرف آب صرفه جویی می کند، بهتر است برای کاهش مصرف آب از دوش آب در حمام استفاده شود. این دوش‌ها که آب را با هوا مخلوط می‌کنند کیفیت یکسانی دارند، هنگام تمیز کردن بدن در حمام، شیر آب بسته می‌شود و فقط در مواقعی که نیاز به آبکشی دارید استفاده از دوش با این سه نقطه مصرف آب را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

وی گفت: در قسمت ماشین ظرفشویی با رعایت چند نکته می توان در مصرف آب صرفه جویی کرد. ظروف هنگام استفاده باید همزمان شسته شوند زیرا اگر کثیفی ساعت ها بگذرد ظروف خشک می شوند و برای شست و شو به آب زیادی نیاز است ابتدا کناره ها را با حوله از مواد داخل آن تمیز کنید سپس مرطوب و شستن به این دلیل است که نسبت به شستشوی دستی آب کمتری مصرف می کنند و در صورت نبود ماشین ظرفشویی به همان ترتیبی که ذکر شد در مصرف آب صرفه جویی می شود.

در دستور انضباطی آمده است: در مورد فلاش تانک های سرویس های بهداشتی در صورت قدیمی بودن و بزرگ بودن مدل ها بهتر است از یک بطری آب یک و نیم لیتری داخل این فلاش تانک ها استفاده شود تا هر بار فلاش تانک استفاده شده، حجم مصرف آب باید کاهش یابد، دریچه های توالت و تجهیزات برای کاهش آب استفاده شود، فلاش تانک های دو مرحله ای جدید نیز باید مصرف آب را کاهش دهند.

وی گفت: با توجه به اینکه قیمت آب نیز افزایش یافته است، حفظ این نکات علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، بسیار به صرفه خواهد بود.

معاون دفتر توسعه پایدار آبفا در استان کوم افزود: کولرهای آبی با روشن شدن در فصل تابستان به میزان یک نفر به آب مصرفی خانواده اضافه می شود و در هر 10 ساعت تقریباً 200 تا 300 لیتر کولر آبی مصرف می شود. کاهش مصرف آب هنگام استفاده از کولر آبی باید از محکم بودن شناور کولر مطمئن شویم کولر باید قوی باشد.

فرمان انتظام ادامه داد: برای کولرهای آبی از سایبان استفاده شود. وجود آفتابگیرها حدود 20 تا 30 درصد از مصرف آب در کولر آبی جلوگیری می کند و آب کمتری تبخیر می شود. هنگام نصب کولرهای آبی باید در نصب محلی این مشکل را در نظر گرفت تا در طول روز اکثر سایت ها را داشته باشد.

وی گفت: به محض اینکه جرثقیل داخل خانه خراب شد و چکه کرد باید تعمیر و تعویض شود. شاید تصور شود که چند قطره آب مشکلی ندارد، اما در طول روز و شب مقدار زیادی آب با چکیدن از بین می رود. شیر آب را ببندید، از گیاهان آپارتمانی کم آب استفاده کنید و شب ها یا صبح زود آب دهید. اگر این نکات را رعایت کنید، مصرف آب کاهش می یابد و هزینه قبوض خانوار به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید