مرزهای ورودی/خروجی برای مقابله با آبله میمون کنترل می شوند


ساعت: 12:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890578

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه آبله میمون در دنیا شیوع پیدا کرده و هر موردی که از خارج می آید در حال بررسی است، گفت: تمامی مرزهای ورودی و خروجی کنترل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت پیش از ناهار امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران گفت: آبله میمون در دنیا شیوع پیدا کرده است و هر موردی که از خارج می آید در حال ارزیابی است. تا دیروز که مثبت بودن یک زن اهوازی که همسرش کانادایی است و تمامی مرزهای ورودی و خروجی کنترل می شود، گزارش مثبتی گزارش نشد.

وی گفت: ما در سال جاری عمدتاً مردم را تشویق کرده‌ایم که یک بار واکسن تقویت کننده خود را دریافت کنند. در حال ورود به فصل سرما هستیم و با توجه به اینکه تهویه و فضا کمتر شده است، توصیه می کنیم افراد یکبار دوز تقویت کننده را به خود تزریق کنند، به خصوص کسانی که بیماری زمینه ای دارند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برای تشویق متخصصان به بازگشت به مناطق محروم بسته های تشویقی جذب نیروی کار می بینم در نظر گرفتیم و در زمینه جوانی جمعیت تصویب شد که زنان باردار تا دو سال شیردهی داشته باشند.

وی افزود: در حوزه باروری نیز قرار شد مراکز دولتی تا 90 درصد و مراکز خصوصی تا 70 درصد هزینه باروری را پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید