مرعشی: کشور در حال سوختن است/ آخرین عفو ​​مقدمه ای برای توسعه آینده کشور است

مرعشی: کشور در حال سوختن است/ آخرین عفو ​​مقدمه ای برای توسعه آینده کشور است

مرعشی بیان کرد: عفو زندانیان اعتراضات اخیر در کشور از دیدگاه حقوق دانان و ناظران سیاسی و حزبی بسیار مهم تلقی می شود تا جایی که آن را مقدمه ای برای توسعه آینده کشور می دانند.

ارزیابی شما به عنوان دبیر کل پ.پ.ز از عفو رهبری چیست؟

از مقام معظم رهبری کمال تشکر را دارم، ایشان انتظارات جامعه و ملت ایران و منتقدان و ناراضیان از شرایط کنونی را برای حل مشکلات کشور برآورده کردند. به نظر من این اولین قدم اما بسیار مهمی است که با آن مقام رهبری را گرفتند. و انشاءالله در آینده همه مسئولین کشور و همه فعالان سیاسی و اجتماعی در جهت رفع نارضایتی ها حرکت کنند و به تدریج فضای آرامش در کشور بیشتر شود و اهداف محقق شود.

اخبار مرتبط:
فریدون مجلسی: دلار 45 هزار تومانی برای دولت مطلوب است/ «آرزو» آفت بزرگ سیاست است/ ما یک درصد دنیا هستیم و می خواهیم با 99 درصد دیگر باشیم!

در این زمینه، دولت و احزاب باید چه ابتکاراتی اتخاذ کنند تا امید عمومی بیش از پیش به یک جنبش همه جانبه دولت‌سازی منجر شود؟

درک من از وضعیت ایران این است که کشور و مردم در حال حاضر در شرایط بسیار سخت و بحرانی قرار دارند. به عبارت دیگر می توانم بگویم کشور در آتش است. این آتش را نمی توان مهار کرد مگر اینکه نهادهای مختلف در سطوح مختلف حکومتی و نهادها و طیف های مختلف گروه های حساس توانایی حرکت و اقدام برای حل منافع ملی را داشته باشند. گروه‌هایی که معتقد به اصلاح روش‌ها و نگرش‌های حکومت با این قانون اساسی هستند یا کسانی که آرزوی گامی بالاتر از جمله اصلاح قانون اساسی برای حفظ نظام جمهوری اسلامی را دارند یا کسانی که نظام جمهوری اسلامی را طی کرده‌اند. . اما اینها همه اجزای یک ملت هستند و باید به آنها احترام گذاشت.

بنابراین کشور چاره ای جز رجوع به یک سند ملی جمعی به جای تصمیمات فردی یا تصمیمات اتخاذ شده در گروه های کوچک که نماینده اقلیتی از مردم هستند، ندارد. یعنی باید همه تجربیات، شخصیت ها، احزاب، فعالان بخش خصوصی و دولتی را گرد هم آوریم تا کشور را از تنگناهای کنونی رها کنیم. تورم نقطه به نقطه 52 درصد، تشدید کسری بودجه، بدتر شدن ترازنامه بانکی، همه خبرهای بد برای کشوری است که غنی از نفت است و بزرگترین ذخایر گاز جهان را دارد و باید یک میلیارد دلار صادرات گاز داشته باشیم. نفت در روز، اما اکنون به جایی رسیده است که دولت محترم برای جبران کسری بودجه، روی فروش چند میدان و چند باشگاه تمرکز کرده است. اینها نشانه های بسیار بدی است و به معنای افت سطح ایران است.

اکنون که رهبری این گام مهم را برداشته و نشان داده اند که به اراده مردم اهمیت می دهند، انتظار می رود کشور به سمت یک نظام جمعی خردمندانه از زمین برود. تاکید می کنم مردم در سال 1402 دیگر نمی توانند تورم 50 درصدی و افزایش قیمت را تحمل کنند مردم نمی توانند زندگی خود را مدیریت کنند. هیچکس با جمهوری اسلامی دشمنی ندارد و همه دوست دارند ایران با سربلندی اداره شود. اما مشکلات و مشکلات مردم جز با استناد به خرد ملی و جلب همکاری همه قابل حل نیست.

خطرات این وضعیت جدید چیست؟

ما همیشه از کسانی که ادعا می کنند پرستار بچه های بهتری از مادر هستند آسیب دیده ایم. رادیکال‌هایی که دلسوزتر از رهبری و دارای موقعیت‌های ویژه هستند، خطری جدی از شرایط جدید محسوب می‌شوند. ما به آنها احترام می گذاریم و معتقدیم که باید نظرشان را بگویند، اما باید همان صدایی که در جامعه دارند، داشته باشند. اقلیتی که شعارهای تند با روش رادیکال دارند و دوست دارند ایرانی ها با دنیا درگیر باشند، در تحریم و در فقر باشند، حق ندارند به جای اکثریت مردم حرف بزنند. افراط گرایان خطرناک هستند زیرا راه حلی برای اداره کشور ندارند و همچنین توانایی دیدن موفقیت رقبای خود را ندارند. آنها باید به اندازه سهم خود در جامعه نفوذ در قدرت داشته باشند. دولت باید به گونه ای اداره شود که خردمندان در همه عرصه های حکومتی و اداری حضور داشته باشند. مدیریت بهبودی کشور با حضور خردمندان به طور کامل حضور دارد.

دیدگاهتان را بنویسید