مرموزترین اثر باستانی کشف شده

باستان شناسان بر این باورند که آثار این مکان متعلق به دولت شو باستان است. تاریخ تشکیل این حکومت احتمالاً 5000 سال پیش است و آثار کشف شده توسط آن بیش از 3000 سال قدمت دارند.

مرموزترین اثر باستانی کشف شده

ویژگی این محوطه باستانی وجود گودال های قربانی است. گودال هایی که در آنها طلا، برنز، یشم و انواع دیگر مصنوعات یافت شده است. تا به امروز، حدود 14000 اثر باستانی 3000 ساله در گودال های متعدد این محوطه باستانی پیدا شده است.

کاوش ها در این سایت ادامه دارد. اما یکی از جالب ترین اکتشافات در این سایت تابستان گذشته اتفاق افتاد. در حین کاوش در یکی از گودال ها که به گودال شماره 8 معروف است، اشیاء برنزی زیادی مانند ماسک ها و مجسمه ها پیدا شد که یکی از آنها مجسمه شگفت انگیز موجودی افسانه ای است.

مرموزترین اثر باستانی کشف شده

مرموزترین اثر باستانی کشف شده

این مجسمه حدود یک متر طول، یک متر ارتفاع و 150 کیلوگرم وزن دارد. این بزرگترین و کامل ترین مجسمه حیوانی است که تا به حال در این مکان پیدا شده است. این مجسمه حیوانی را نشان می دهد که روی سرش شاخ و روی سینه اش چوب حک شده است. روی شاخ وحش مجسمه کوچکی از مردی قرار دارد که به نظر می‌رسد در تلاش است تا جانور را اهلی کند.

مرموزترین اثر باستانی کشف شده

(این مجسمه کوچک از یک مرد بر روی شاخ حیوان قرار داده شده است)

ژائو هائو، یکی از اعضای تیم حفاری، گفت: «درختی که بر روی سینه حیوان حک شده است ممکن است نشانه ای از پرستش درخت مقدس توسط مردمان باستانی ساکن در این منطقه باشد یا اینکه درخت مقدس نماد الهی است. حضور برای آنها.”

مرموزترین اثر باستانی کشف شده

(این سر اژدها نمونه دیگری از ده ها اثر یافت شده در گودال شماره 8 است)

ژو فنگ از دانشگاه شانگهای گفت: “روش ساخت، شکل و شمایل نگاری، و همچنین محتوای آثار یافت شده در این سایت بسیار پیچیده و غنی است و درک قبلی ما را از مصنوعات برنزی باستانی تغییر می دهد.”

دیدگاهتان را بنویسید