مروری بر تغییرات قیمت آهن طی هفته گذشته

مروری بر تغییرات قیمت آهن طی هفته گذشته

سال 1401، یکی از پر نوسان ترین سال های بازار فولاد و روندهای غیرمنتظره ای در قیمت محصولات فلزی پدیدار شد. این تابستان، کاهش شدید قیمت پروفیل فولادی و آهنی باعث شد بسیاری از کارخانه ها حجم تولید خود را کاهش دهند. در مهر این افت قیمت تا حدودی جبران شد و از هفته سوم و چهارم آبان به یکباره نرخ دلار افزایش یافت و از مرز 35 هزار تومان گذشت. قیمت آهن و پروفیل آهنی همیشه تحت تاثیر دلار است. به همین دلیل پس از نوسانات نرخ ارز، ارزش آنها نیز افزایش یافت. در این گزارش به تغییرات قیمت آهن در هفته پایانی آبان ماه می پردازیم و دلایل اصلی آن چیست. با ما بمان.

قیمت آهن در بازار تحت تاثیر چه متغیرها و عواملی در نوسان است؟

قیمت تیرآهن فولادی در بازار، تحت تأثیر چندین عنصر است. نوسانات نرخ ارز بر صادرات تاثیر می گذارد و عموما زمانی که قیمت دلار افزایش می یابد، کارخانه های ایرانی ترجیح می دهند محصولات خود را صادر کنند. سود ارزی من دارم؛ در نتیجه عرضه در بازار داخلی کمتر می شود. بنابراین اگر تقاضای محصول در آن لحظه بالا باشد، احتمال افزایش قیمت آنها وجود دارد.

هفته گذشته قیمت تیرآهن 18 لِه استکه یکی از پرفروش ترین بخش های بازار است، پس از دلار افزایش یافت. تقاضا برای محصولات فولادی نیز افزایش یافت، اما بازار راکد ماند. در حال حاضر هزینه های تولید افزایش یافته، نقدینگی افزایش یافته و قدرت خرید کمتر از همیشه است. همه این عوامل مانع از بین رفتن رکود بازار شد و حتی افزایش تقاضا در نیمه دوم آبان نیز این مشکل را حل نکرد.

به گفته کارشناسان آهن آنلاین:

قیمت روز 18 ژوئن این برای مجریان و فعالان این صنعت بسیار مهم است. زیرا از این بخش در پروژه های ساختمانی خود استفاده زیادی می کنند. هزینه پرتو 18 امروز که به دو صورت I و H و در استانداردهای مختلف می باشد IPB ،INP،IPE در کارخانه های فولادی به طول 12 تولید می شود. دستخوش نوسانات لحظه ای و روزانه است که عوامل اصلی آن شرایط بازار آهن و فولاد، اوضاع سیاسی-اقتصادی کشور و نرخ ارز است.

تگ alt: عوامل مختلفی بر تغییرات قیمت آهن تاثیر می گذارد.

یک چیز دیگر معیارهای موثر بر قیمت آهن شامل:

  • قیمت نفت
  • نیاز به صنایع مرتبط که از آهن به عنوان ماده اولیه استفاده می کنند
  • برنامه های تبادل کالا
  • محصولات ساخته شده با آهن را جستجو کنید

رویدادهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز بر بازار آهن تأثیر می گذارد. نوسانات بازار و نرخ دلار باعث شد بسیاری از خریداران از خرید منصرف شده و منتظر ثبات نسبی باشند. هنوز مشخص نیست که چه زمانی بازار به ثبات می رسد و پیش بینی آن غیرممکن یا بسیار دشوار است.

دلیل اصلی افزایش و کاهش قیمت پروفیل فولادی در هفته اخیر

دو رویداد در ماه نوامبر رخ داد که بر بازار فولاد تأثیر گذاشت. اولین رویداد نوسانات دلار که در قسمت های قبل به آن پرداختیم؛ رویداد دوم این توافق بین استرالیا و چین بود انجام شده.

رئیس جمهور چین برای حل مناقشات و چالش های دو کشور به استرالیا سفر کرد و این کشور هم اکنون می تواند با واردات زغال سنگ از استرالیا، صنایع خود را احیا کند. پروفیل های فولادی، یکی از مهمترین مواد اولیه مورد استفاده کارخانه های چینی برای تولید محصولات مختلف و ساخت و ساز می باشد. نیاز چین به این محصولات ممکن است نشانه ای از این باشد پایان رکود جهانی در بازار فولاد بودن

در حال حاضر سوخت به یکی از مهمترین بحران های جهان تبدیل شده است. بسیاری از صنایع فولاد به دلیل کمبود انرژی تعطیل شده اند و با شروع فرآیند استخراج زغال سنگ از استرالیا و صادرات آن به چین می توان امیدوار بود بخشی از نیاز بازار فولاد به سوخت تامین شود. در نتیجه کارخانه ها بار دیگر رونق گرفتند و توانستند مواد اولیه مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان آهن ایران خریداری کنند.

به یاد داشته باشید که این رویدادها بلافاصله بر قیمت محصولات تأثیر می گذارد. به همین دلیل بهتر است قیمت یک کیلوگرم آهن امروز بررسی کنید و خود را به تحلیل ها و پیش بینی های باقی مانده از هفته های قبل محدود نکنید.

همچنین اگر قصد خرید محصول خاصی را دارید ابتدا قیمت آن را در سایت های معتبر بررسی کنید و سپس اقدامات لازم را برای خرید انجام دهید. مثلا، هزینه تیر 16 باید به صورت هفتگی، ماهانه، 6 ماهه و حتی سالانه بررسی شود. ممکن است چند روزی به دور از اخبار و قیمت ها خارج از بازار باشید و نتوانید محصول مورد نظر خود را در زمان مناسب و با قیمت مناسب خریداری کنید.

به گفته کارشناسان آهن آنلاین:

یکی از پرکاربردترین اندازه‌های تیرچه سایز 16 است. سازندگان در پروژه‌های مختلف ساختمانی از این بخش فولادی به عنوان یک جزء ثابت در تمام قاب‌های ساختمان استفاده می‌کنند. از این رو دانش از قیمت روز 16 خردادبرای این افراد مهم است. بطور کلی، قیمت ری 16 امروزمتاثر از متغیرهای بازار آهن بوده و نوسانات لحظه ای را تجربه می کند.

برچسب: قیمت تیرآهن 16 برندهای مختلف به دلیل کاربرد فراوان برای خریداران بسیار مهم است.

کدام گریدهای فولادی در هفته گذشته بیشترین تغییرات قیمت را داشتند؟

معمولاً برندهای مختلف فولاد نمودارهای قیمتی یکسانی برای محصولات خود دارند، به ندرت پیش می آید که قیمت یک محصول در یک کارخانه افزایش یابد و نمودار همان محصول در کارخانه دیگر کاهش یابد. قیمت آهن در اصفهان هفته گذشته مانند تیرآهن های دیگر بازار افزایش یافت اما این افزایش قیمت تاثیری بر رکود بازار و محدودیت تقاضای خریداران نداشت.

به گفته کارشناسان آهن آنلاین:

تیرآهن اصفهان یکی از پروفیل های مورد استفاده در صنعت ساختمان کشور می باشد قیمت آهن در اصفهان در ارزیابی نهایی هر پروژه ساختمانی و ساختمانی که از این محصول استفاده می کند، نقش اساسی و تعیین کننده دارد. قیمت روز تیرآهن در اصفهان بسته به عواملی مانند وزن، اندازه و طول هر شاخه متفاوت است.

برای بررسی دقیق تر تغییرات قیمت فولاد در هفته گذشته، بهتر است نمودار قیمت آهن کاوش در این نمودار می توانید فراز و نشیب سرعت پروفیل های فولادی مختلف را مشاهده و تحلیل کنید. نوسانات قیمت مواد اولیه تولید کارخانه های کوچک و بزرگ را تحت تاثیر قرار داد و قیمت آنها دستخوش نوسان شد.

آخرین کلمه

برخی از مردم ترجیح می دهند در این بازار پرنوسان خرید و فروش را متوقف کنند و منتظر ثبات باشند. اما برخی دیگر سعی می کنند پایین ترین قیمت آهن و فولاد را بیابند و محصولات مورد نظر خود را با کمترین قیمت در بازار فعلی خریداری کنند. فرقی نمی کند جزو دسته اول باشید یا دوم، در هر صورت باید روزانه آن را بررسی کنید نمودار قیمت آهن 1401 پرداخت

با بررسی روزانه قیمت ها می توانید استراتژی مناسبی برای کار در بازار فولاد انتخاب کنید و از نوسانات شدید در نمودارها جلوگیری کنید. در این مقاله به بررسی عوامل تغییر قیمت آهن در هفته گذشته پرداختیم. در هفته های آینده باید منتظر ماند تا دید قیمت دلار به کجا می رود و عرضه و تقاضا در بازار چقدر تغییر می کند. این دو سوال کلیدی ترین معیار برای تعیین قیمت آهن هستند.

قیمت روز انواع پروفیل استیل را می توانید در سایت مشاهده نمایید اتو آنلاین (https://ahanonline.com/) تا محصولات مورد نظر را در بهترین زمان ممکن و با حداکثر سود هنگام خرید دریافت کنید. مجموعه آهن آنلاین با ارائه به روزترین و آخرین لیست قیمت انواع آهن آلات، امکان خرید آسان محصولات فولادی را برای تمامی کاربران بازار فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید