مروری بر مهاجرت پرستاری به کانادا در سال گذشته؟

مروری بر مهاجرت پرستاری به کانادا در سال گذشته؟

زندگی در کانادا به دلیل مزایای خوبی که دارد برای پرستاران بسیار جذاب است و تقاضای زیاد برای این شغل در کانادا نشان دهنده مناسب بودن این روش مهاجرتی است. طبق گزارش ها، کانادا در سال 2022 به 60 هزار پرستار نیاز دارد و امکان مهاجرت ایرانیان از این طریق را فراهم کرده است. در این مقاله به طور کامل به این سوال پاسخ می دهیم که مهاجرت پرستاری به کانادا از کدام کانال انجام می شود؟ شرایط و روش های مهاجرت چیست و در هنگام مهاجرت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

مزایای مهاجرت برای پرستاران

متخصصین پرستاری با مهاجرت به کانادا از مزایا و شرایط خوبی برخوردارند و می توانند آسایش و آرامش را برای خود و فرزندانشان به ارمغان آورند. دستمزد عالی، مراقبت های بهداشتی عالی و نظام بهداشتی درمانی همراه با رونق اقتصادی، یک نظام اجتماعی سالم و پویا را ایجاد کرده است و بسیار قابل زندگی است.

علاوه بر این موارد، ارائه خدمات اجتماعی برای خانواده و تنوع فرهنگی زیاد در کنار دسترسی به شبکه جهانی نیز از جمله مزایای زندگی در کانادا برای پرستاران است.

روش های مهاجرت پرستاران به کانادا

روش های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که هر فردی با توجه به شرایط و انتظارات خود برای دریافت ویزا اقدام می کند. در زیر به مهم ترین روش های مهاجرت پرستاران به کانادا می پردازیم و مدارک، حقوق و هزینه های لازم برای اخذ ویزا را توضیح می دهیم.

خدمات تحویل سریع

یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای استخدام کارگران خارجی در کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری است. برنامه های Canadian Skilled Worker (FSWP) و Canadian Work Experience (CEC) برای مهاجرت پرستاری مناسب هستند. برای واجد شرایط بودن برای این برنامه ها، مهم است که تجربه کاری واجد شرایط داشته باشید.

عموماً پرستارانی که با کسب 67 امتیاز در سطح مناسبی هستند می توانند امتیاز لازم را در سیستم اکسپرس انتری کسب کرده و ویزای کار پرستاری را دریافت کنند.

برنامه های استانی کانادا

روش دیگر مهاجرت پرستاران به کانادا روش برنامه های استانی کانادا می باشد. این برنامه مهاجرتی از طریق همکاری بین دولت های استانی و دولت فدرال اجرا می شود. این برنامه ها به صورت مستقل در استان های کانادا انجام می شود و در نهایت فرد پذیرفته شده فرصت اخذ اقامت کانادا را پیدا می کند.

اگرچه گاهی اوقات برنامه پرستاری خاصی را به صورت استانی در نظر می گیرند، اما معمولاً پرستاران باید در یکی از این استان ها پیشنهاد شغلی دریافت کنند. بنابراین، متقاضی باید 600 امتیاز در برنامه CSR کسب کند تا ویزا و اقامت خود را تضمین کند.

کارگر ماهر از کبک

یکی دیگر از راه های مهاجرت به کانادا برای پرستاری، شرکت در برنامه Skill Worker کبک و کسب امتیاز می باشد. اگر پرستاران حداقل 50 امتیاز در فاکتورهای انتخاب کبک کسب کنند، می توانند واجد شرایط برنامه کارگران ماهر استان شوند.

برنامه Skill Worker کبک به حداقل نمره آیلتس نیاز ندارد. اما با توجه به شرایط نامزد می توان تغییراتی ایجاد کرد.

حقوق پرستاران در کانادا چقدر است؟

یکی از مهم ترین دغدغه های پرستاران در هنگام مهاجرت به کانادا بحث حقوق و دستمزد می باشد. طبق مطالعات انجام شده، حقوق یک پرستار از 55000 دلار شروع می شود و بسته به سطح مهارت و نوع خدماتی که ارائه می دهد، تا 138000 دلار حقوق دریافت می کند. در واقع می توان گفت که به طور متوسط ​​هر پرستار 60 هزار دلار حقوق می گیرد.

مشاغل پرستاری بالینی، پرستاری بهداشت حرفه ای و پرستاری مراقبت های ویژه از پردرآمدترین مشاغل پرستاری هستند. با این حال، باید بدانید که این دستمزدها براساس استان متفاوت است، بنابراین منیتوبا بالاترین دستمزد و انتاریو کمترین دستمزد را دارد.

هزینه مهاجرت پرستاری به کانادا

یکی دیگر از مسائل مهم پرستاران برای مهاجرت به کانادا مسائل مالی و هزینه های اخذ ویزای پرستاری است. در این روش مانند سایر روش های مهاجرتی هزینه های مختلفی مانند هزینه پست، ترجمه مدارک و … مورد نیاز است. اما ارزیابی مدرک پرستاری مهمترین قیمتی است که برای این ارزیابی باید 650 دلار بپردازید.

مراحل اصلی مهاجرت از طریق روش ویزا برای مادران شیرده

برای مهاجرت پرستاران به کانادا باید مراحل لازم طی شود تا پرستاران بتوانند ویزای مورد نیاز خود را دریافت کنند. در گام اول مدرک پرستاری باید ارزیابی و با استانداردهای بین المللی تطبیق داده شود. این مرحله اجباری است و هزینه تخمینی آن 650 دلار است.

در مرحله دوم اوراق و مدارک لازم با کمک موسسات مهاجرتی مانند پارسی کانادا تهیه و به مراجع ویزای NNAS ارائه می شود. مهمترین اسناد شامل موارد زیر است:

  • مدارک هویتی
  • مدرک زبان
  • ارائه مدارک به سازمان سنجش پرستاری کشور و دریافت آنها
  • فرم های مربوط به کارآموزی و سوابق شغلی برای کلیه فعالیت های پرستاری

در مرحله سوم پس از تایید مدارک توسط NNAS، مدارک به استان مورد نظر ارسال می شود و مدارک باید در آن استان نیز ارزیابی و تایید شوند.

در نهایت در صورت تایید مدارک بهترین روش مهاجرتی برای اخذ ویزای پرستاری به شما معرفی می شود و می توانید برای ویزا اقدام کنید.

به یاد داشته باشید که همراهی با آژانس مهاجرتی که موارد موفقی در این زمینه داشته است، مهم و ضروری است.

معادل سازی مدرک پرستاری

به یاد داشته باشید که معادل سازی مدارک پرستاری باید توسط سازمان سنجش پرستاری کشور انجام شود. در این بخش مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • دیپلم به همراه ریز نمرات از دانشگاه اصلی
  • گذرنامه و مدارک هویتی معتبر
  • ارائه مستندات مربوط به تجربیات و رزومه پرستاری
  • ارائه مدرک معتبر زبان آیلتس یا SLIP
  • هزینه 650 دلار بپردازید

آخرین کلمه

مهاجرت پرستاران به کانادا در سال های اخیر افزایش یافته است و شواهد نشان می دهد که شرایط و مزایای اخذ این ویزا برای پرستاران بسیار جذاب بوده و نسبت به سایر روش ها و مشاغل راحت تر به دست می آید.

در این مقاله در مورد روش های مهاجرت پرستاران به کانادا صحبت کردیم و نشان دادیم که پرستاران می توانند از این طریق مهاجرت کنند.

شرایط زندگی مناسب و شرایط ویزای مناسب و مقرون به صرفه، امکان دریافت ویزای پرستاری را برای پرستاران فراهم کرده است و می توانند زندگی در کانادا را از این طریق تجربه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید