مرکز بهداشت شهرستان لاشار تا دو هفته آینده راه اندازی می شود


ساعت: 16:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917788

قول مساعد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به مردم جنوب سیستان و بلوچستان؛

با هماهنگی و قول مساعد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، پیگیری الزامات و مشکلات بهداشتی مردم جنوب سیستان و بلوچستان؛ تا دو هفته آینده مرکز بهداشت مستقل لاشار در مرکز شهر مستقر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، با توجه به موقعیت جغرافیایی جنوب سیستان و بلوچستان و تراکم جمعیت و تعداد روستاها، این مناطق نیازمند وجود تجهیزات و زیرساخت های بهداشتی لازم و کامل و نبود خدمات بهداشتی و درمانی است. مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند، به‌طوری‌که بارها مردم این مناطق به دلیل کمبود یا نبود زیرساخت‌های بهداشتی با مشکلات و مصائب مواجه شده‌اند.


در بررسی های انجام شده، شهروندان لاشاری مجبورند برای درمان خود به شهرهای اطراف و حتی خارج از استان سفر کنند و با توجه به مشکلات ایاب و ذهاب، هزینه های جانبی سفرهای خارج از شهر و شرایط کرونا و آنفولانزا این وضعیت را به وجود آورده است. برای مردم محترم نیست


در این راستا با رایزنی های دانشگاه علوم پزشکی ایرانشار مقرر شد با توجه به تامین و استقرار پزشکان; باید در این شهر یک مرکز بهداشتی برای ارائه خدمات به بیماران در این مرکز ایجاد شود.


مسئولین و معتمدین لاشار آمادگی خود را جهت مشارکت در توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی و هرگونه همکاری و همکاری در راستای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی و ارتقای کمی و کیفی شاخص ها اعلام می دارند.



راه اندازی مرکز بهداشت در شهرستان لاشار تا دو هفته آینده


سعید محد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به لزوم ارتقای شاخص های توسعه ای گفت: با تلاش های ارزنده در حوزه سلامت و ارتباطات و مشارکت مردم در تعامل دو سویه، بخش مهمی از مشکلات بهداشتی و درمانی است. شهرستان لاشار از جمله تقویت نیروی انسانی و تکمیل نیروی کار سلامت. درمان مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی، تکمیل و تجهیز مراکز انجام شده است.


وی ادامه داد: در ادامه خدمات مهم و طولانی مدت از جمله آغاز ساخت بیمارستان اسپکه که فاز اول آن به اتمام رسیده و فاز دوم آن در شرف آغاز است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: تمهیدات لازم برای استقرار پزشک در مراکز بدون پزشک انجام شده و به زودی این مشکل برطرف می شود.


وی ضمن اعلام خبر راه اندازی مرکز بهداشت شهرستان لاشار در دو هفته آینده گفت: با توجه به اهمیت نظارت مستمر و نظارت حداکثری بر نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، تسریع در پیگیری مشکلات مربوطه و به ترتیب برای تشکیل هسته اصلی اداری بهداشت و درمان شهرستان لاشار، طی دو هفته آینده مرکز بهداشت شهرستان لاشار از شبکه بهداشت و درمان نیکشهر جدا و در مرکز شهر مستقر می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید