مرکز توانبخشی هلال احمر اعضای مصنوعی بدن را تولید کرده است


ساعت: 09:13
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919651

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: مرکز توانبخشی هلال احمر اعضای مصنوعی بدن را تولید کرد. این محصولات قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی هستند و می توان این محصولات را در عراق تولید کرد و یا پرسنل پزشکی عراقی برای ساخت این محصولات آموزش دید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با هانی معاون وزیر بهداشت عراق و سفیر عراق در ایران با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر ایران امسال وارد یکصدمین سالگرد تاسیس خود شد و در سطح ملی و بین المللی به موفقیت های بزرگی دست یافت. وی افزود: این جمعیت موفق به کسب مدال هنری دیویسون در سطح بین المللی و دارای سه مقام رهبری در فدراسیون جهانی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر شده است.

وی تاکید کرد که در همکاری مشترک خود را برادر هلال احمر عراق می دانیم. وی خاطرنشان کرد: در برگزاری مراسم اربعین حسینی شاهد تجلی همکاری و همدلی دو ملت ملی و دولت های ایران و عراق بوده ایم. این همکاری باعث رضایت بیشتر زائران از خدمات رسانی اربعین شد.

کولیوند همچنین به تجربه هلال احمر ایران در مدیریت مراکز درمانی خارج از کشور اشاره کرد و گفت: هلال احمر ایران در 14 کشور دنیا دارای مراکز درمانی و بیمارستانی است که می توانیم این تجربه را در اختیار عراق نیز قرار دهیم. علاوه بر این ما در زمینه تولید اقلام امدادی، تجهیزات بیولوژیکی و پزشکی تجربیات ارزنده ای داریم تا بتوانیم این فناوری ها را در اختیار عراق قرار دهیم و همکاری های مشترک خود را در این زمینه گسترش دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: مرکز توانبخشی هلال احمر اعضای مصنوعی بدن را تولید کرده است. این محصولات قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی هستند و می توان این محصولات را در عراق تولید کرد و یا پرسنل پزشکی عراقی برای ساخت این محصولات آموزش دید. آموزش امداد و نجات اورژانس و بلایا از دیگر تجربیاتی است که هلال احمر ایران می تواند در اختیار عراق قرار دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنان به ایجاد هماهنگی برای تسهیل در روند صدور مجوزهای تردد در ایام اربعین، صدور مجوز حمل و نقل و انتقال دارو برای بهبود خدمات رسانی در این ایام، ایجاد اتاق عمل مشترک، استفاده از فرکانس بی سیم مشترک، ورود اعزام بالگرد به عراق 60 دستگاه آمبولانس را یکی از عواملی دانست که می تواند به ارائه خدمات بهتر به زائران امام حسین (ع) کمک کند.

کولیوند درباره آخرین وضعیت بیمارستان امام علی (ع) هلال احمر ایران در نجف اشرف نیز توضیح داد: مجوزهای لازم برای بهره برداری از بیمارستان امام علی (ع) و روند کار از سوی وزارت بهداشت عراق صادر شده است. تجهیز این بیمارستان در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید