مرگ دلخراش هواداران فوتبال در شب غم انگیز آفریقا

مرگ حداقل 6 نفر در شب سیاه ملل

به گزارش بی بی سی، ناصری پل بیا، فرماندار منطقه، این خبر را تایید کرد و گفت که تعداد کشته ها احتمالا بیشتر از گزارش های اولیه است. منابع دیگر تصریح می کنند که کودکان در جریان این حادثه هوشیاری خود را از دست داده اند.

آسوشیتدپرس گزارش می دهد که این اتفاق زمانی رخ داد که جمعیت زیادی قبل از مسابقه قصد داشتند وارد ورزشگاه اولبا در پایتخت کامرون شوند. اما تایید رسمی این خبر از سوی مقامات محلی پس از پیروزی 2-1 کامرون مقابل کومور صورت گرفت. بیمارستان Massassi در نزدیکی استادیوم می گوید که حداقل 40 نفر بستری شده اند. یک پرستار بیمارستان به خبرنگاران گفت: وضعیت برخی از مجروحان وخیم است. باید آنها را به بیمارستان تخصصی ببریم.

ورزشگاهی که بازی کامرون – کومور در آن برگزار می شود 60 هزار نفر ظرفیت دارد اما به دلیل محدودیت های مربوط به تاج، تنها تا 80 درصد ظرفیت خود را در خود جای می دهد. مقامات محلی می گویند حدود 50000 نفر سعی کردند برای تماشای مسابقه وارد ورزشگاه شوند.

در همین راستا، ورون موسنگو اومبا، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) از بیمارستان بازدید کرد تا از وضعیت مصدومان جویا شود. CAF می گوید که با مقامات محلی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این حادثه همکاری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید