مزایده زمین بدون شرکت های دانش بنیان/ چرا صنایع بزرگ استان مارکز دانش بنیان ندارند؟


زمان: 09:00
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1877965

حیدری گفت: در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان در شهرهای صنعتی، زمین بدون مناقصه به شرکت های دانش بنیان واگذار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا حیدری، مدیرعامل شرکت شهرستان های استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب ؛ گفت: برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در شهرهای صنعتی، زمین بدون مناقصه به شرکت های دانش بنیان واگذار می شود.

حیدری گفت: هم اکنون 67 شرکت دانش بنیان در حوزه های مختلف در شهرستان های صنعتی استان مرکزی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: صنایع بزرگ استان هنوز با هیچ شرکت دانش بنیان قراردادی منعقد نکرده اند. به طور کلی، صنایع استانی متکی به بخش آرندی خود هستند و عموماً کارهای روتین انجام می دهند.

مدیرعامل شرکت شهرستان های استان مرکزی گفت: آنچه کشورهای توسعه یافته برای پیشرفت به کار گرفته اند موضوع تحقیق و توسعه است که در سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز به آن اشاره شده است. اگر می خواهیم اتفاق خوشی بیفتد باید فرآیندی را تعریف کنیم که شرکت های دانش بنیان برای پرداخت حقوق و بدهی مجوز خود را به فروش نرسانند، صنایع باید شرکت های دانش بنیان را در قلب کار خود قرار دهند.

حیدری بیان کرد: یکی از رشته های اصلی در حوزه کشاورزی دانش بنیان، بیوتکنولوژی و صنایع غذایی این است که شرکت های استان در این زمینه فعال هستند اما در این راستا در مجموع 8 شرکت دانش بنیان تشکیل شده است. حوزه صنایع فرهنگی و خلاق و علوم انسانی در استان مرکزی شرکت دانش بنیان ندارد.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش و توسعه محور اصلی فعالیت دانشگاه است و تعداد یک و نیم درصد سهم استان از شرکت های دانش بنیان در کشور به این معناست که دانشگاه توانسته نخبگان خود را به دانش بنیان برساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید