مسئولان آژانس به تهران می آیند

مسئولان آژانس به تهران می آیند

روز جدید رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مسئولان این سازمان طی روزهای آینده به تهران می آیند و امیدواریم در رفع موانع موجود گامی رو به جلو برداریم.

محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران از حضور مسئولان آژانس در روزهای آینده به ایران خبر داد و گفت: تعاملات ما با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم در این راستا گام برداریم. از بین بردن این موانع موجود. از جلو برداشته شود

اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه وضعیت آلودگی هوا گریبانگیر همه است، با اشاره به آلودگی هوا و کمک صنعت هسته ای در این زمینه، گفت: تلاش ما این بود که از طریق فناوری هسته ای گامی مقدماتی برداریم هرچند که ما الان در نقطه صفر هستیم ما توانستیم بر فرآورده های نفتی، به ویژه نفت کوره، تأثیر بگذاریم و محتوای گوگرد آن را از طریق فناوری پلاسما کاهش دهیم. این اقدام مقدماتی در مقیاس آزمایشی انجام شده است و امیدواریم بتوانیم آن را در مقیاس پالایشگاهی اجرا و بهره برداری کنیم و امسال و سال آینده به مرحله ای برسیم که مردم از آلودگی نیروگاه ها رهایی یابند.

وی ادامه داد: مهم این است که گوگرد نباشد. طبق مصوبات سازمان کشتیرانی بین المللی از سال 2020 کشتی ها از استفاده از نفت کوره حاوی گوگرد منع می شوند و در آن زمان وزارت راه موضوع تولید نفت کوره بدون گوگرد را پیگیری می کند. امیدواریم این کار انجام شود و در سازمان انرژی اتمی در اختیار آنها هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید