مسئولان باید شبانه روز برای بهبود وضعیت معیشتی مردم تلاش کنند

وی افزود: حضرت زهرا (سلام الله علیها) در تمام عرصه های زندگی معلم است و حتی ائمه اطهار (علیهم السلام) از شاگردان حضرت صدیق کبری به شمار می روند چه من حسن (ص) داشته باشم. ) و من مکتب تربیتی حسین (علیه السلام) دارم آنها تربیت شدند و چه امامانی که بعد از شهادت پیامبر آمدند خود را شاگرد مکتب فاطمیه می دانند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به برخی نکات تربیتی در مکتب حضرت فاطمه (س) گفت: در روایات تاکید شده که حضرت فاطمه همسر زنان عالم است. مریم در زمان و عصر خود سرور زنان عالم بود، اما حضرت فاطمه (س) سرور زنان عالم در همه اعصار و زمان ها و حتی در بهشت ​​است.

امام جمعه قزوین افزود: امروز اگر همه دانشمندان جهان مطالعه کنند، بانویی با عظمت، کمال، عرفان، علم، انسانیت و ارزش های انسانی، شجاعت، پاکدامنی و پاکی و همه فضایل انسانی چند درجه کمتر از حضرت را خواهند یافت. فاطمه زهرا(س) هرگز نمی توانند، زیرا او تنها عالم است و در آینده جهان به عظمت شخصیت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) پی خواهد برد و به برکت وجود این بانوی بزرگ و الهی. مردم جهان راه خود را خواهند یافت و به واسطه این بانوی بزرگوار به اسلام پیوسته و به قرآن عمل خواهند کرد.

وی افزود: می دانیم وقتی فاطمه زهرا (سلام الله علیها) باید الگوی زنان دنیا باشد، اولاً زنان پیرو این امامزاده باید با ترس از حضرت این الگو را نشان دهند. زهرا (س) مثل حضرت لایک شوید.

آیت الله عابدینی گفت: یکی دیگر از لحظات تربیتی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) این بود که حضرت اهل حافظه بود، باید ببینیم آیا ما هم اهل حافظه هستیم، یعنی وقتی با مشکل مواجه می شویم به قرآن پناه می بریم. یک، نه؟ خداوند می فرماید اگر گرفتاری ها، مصیبت ها، فقر، بیماری ها و هر مشکل دیگری به ما ظلم می کند، قرآن به ما می گوید که به کتاب خدا پناه ببریم.

خطیب جمعه قزوین می گوید: داستان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به ما فرمودند که قرآن ذکر شده و به شما آرامش می دهد و شما نیز در گرفتاری های خود به قرآن بروید. نه فقط قرآن بخوان، بلکه برای درمان درد از قرآن نسخه بگیر. قرآن می گوید حسادت درد است و نمی گذارد آرام باشی و با قرآن از آن خلاص شوی. غیبت شما باعث دلخوری می شود از آن بپرهیزید. ستمگران پذیرفته نمی شوند و ظالم قبل از آسیب رساندن به مظلوم خود را آزار می دهد.

وی گفت: حضرت صدیحه کبری مردی عفاف بود، عفاف سرمایه حجاب است و فقط برای زن نیست، فقط برای لباس و پوشش نیست، می گویند حتی در خوردن هم باید عفیف بود، در کلمه یک. باید عفیف باشد، این و هر کلمه نادرست و ناهنجاری نباید از زبان انسان باشد.

ما نباید فکر کنیم که بدحجابی افشا شده است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: بحمدالله جامعه ما جامعه عفیفی است. آنها ما هستیم، اما زنان ما، شخصیت، حجاب و عفافشان ستودنی است و دیگران را می توان با مهربانی با فرهنگ ایمان آشنا کرد.

امام جمعه قزوین گفت: کسی که به حضرت زهرا (سلام الله علیها) توهین کرد مرتکب خطای بزرگی شد و با اینکه متوجه بی سوادی آن حضرت شد و در نهایت عذرخواهی کرد که به خود اجازه داد با بزرگترین شخصیت زن جهان اسلام بی ادبی کند. و دنیا؟!

کارکنان با مشارکت مردم می توانند خواسته های رهبری استان قزوین را محقق کنند

وی با اشاره به سالگرد سفر رهبر فرزانه به استان قزوین بیان کرد: رهبری به استان قزوین گفتند که اگر بخواهم فقط نام علمای بزرگ قزوین را بیاورم دو تا سه ساعت طول می کشد و برخی از آنها در جایی که ما نام بردیم نام برده شد. همه این افراد مشهور را دارند

آیت الله عابدینی افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص فرصت های اقتصادی و کشاورزی استان قزوین بیان کردند که هنوز نتوانسته ایم خواسته های رهبری استان را برآورده کنیم و بتوانیم گزارش مناسبی از خدمت ایشان ارائه کنیم.

حاطب جمعه قزوین ادامه داد: امیدواریم در دولت جوان و انقلابی و با حضور استاندار محترم و معاونین ایشان انشاالله بتوانیم مطالبات رهبری قزوین را پیگیری کنیم و مردم مشارکت داشته باشند تا بتوانیم گزارش دقیقی برای درخواست های خود داشته باشند.»

لزوم ارتباط حوزه و دانشگاه

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح گفت: ایشان استاد حوزه و دانشگاه بودند و دست پلید آمریکا از آستین منافقین بیرون آمد و این دنیای فرهنگی را ویران کرد. این دانشگاه است که دو بال پرواز برای جامعه ماست و لازم است حوزه با دانشگاه و دانشگاه با حوزه ارتباط صمیمی برقرار کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: این ارتباط صمیمانه از ابتدای انقلاب تا امروز همیشه وجود داشته است، هرچند می تواند گام های جدید و ارتباط صمیمانه را افزایش دهد و از هر دو حوزه و دانشگاه تشکر می کنیم که گام های خوبی برداشته شد. و اولین جلسه در تابستان 58 تشکیل شد که دانشجویان و اساتید دانشگاه از سراسر کشور در همایش بزرگی در کوم شرکت کردند و اساس وحدت حوزه و دانشگاه را گذاشتند.

امام جمعه قزوین افزود: در سال 59 طلاب قمی میهمان دانشگاه تهران بودند و این اقدام مجدداً انجام شد و امروز نهادهای حاکمیتی دانشگاه ها و اساتید معارف دینی روابط بسیار خوبی با یکدیگر برقرار کرده اند و امیدواریم شاهد بهتر از این باشیم. که . . “

وی گفت: سالروز رحلت عالم گرانقدر عالم محمد تقی واعظ، دانشمند، فیلسوف این عالم را داریم، این روزها خطبه های این عالم در دل ما اثر گذاشته است، بزرگان ما خاطرات زیادی از بیانات تأثیرگذار این عالم دارند. جهان.”

آیت الله عابدینی افزود: ایشان معلم مردم بودند و منبرهای مرحوم فیلسوف محمدتکی واقعاً دل مردم را روشن می کرد.

حاطب جمعه قزوین گفت: امروز یک روز جهانی بدون خشونت و افراط داریم، همه خشونت ها به دست مستضعفان و مستکبران می رسد، پس اگر دنیایی عاری از خشونت می خواهیم، ​​یعنی جهانی بدون آمریکا، جهانی بدون سرطان سرطان. رژیم منحوس صهیونیستی، جهانی عاری از سران دولتی که هنری جز استکبار جهانی ندارند و دنیای عاری از خشونت و افراط گرایی و ریشه آمریکایی ها و صهیونیست های داعش وار باید خشکانده شود.

وی ادامه داد: آمریکایی ها از بلوغ فکری، تفاهم سیاسی، رشد تعامل اجتماعی با مردم جهان محروم هستند و دولت آمریکا هنوز به این سطح نرسیده است، بنابراین حق ما را می توان از آمریکایی ها گرفت و نمی توان با آنها داد. آنها و نزدیکانی که به دنبال مذاکره هستند بدانند که این از اصول قرآن است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حرکت برای اخراج اشغالگران آمریکایی و صهیونیستی باید تسریع و جدی گرفته شود. ما در این عصر زندگی می کنیم و سعی کردیم با اعلامیه و روبان انقلابی را در شهرهایمان تحمیل کنیم و زمانی که می خواستیم همسایگان با انقلاب آشنا شوند از آنها عبور کردیم، با ظهور مقاومت اسلامی به این آرزو رسیدیم، اکنون وقت آن است که اخراج سریع و جدی آمریکایی ها، انگلیسی ها و صهیونیست ها از منطقه را دنبال کنیم و به زودی شاهد پاکسازی منطقه و پاکسازی جغرافیای جهان اسلام از حضور ظالمان آمریکایی باشیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به افتتاح فاز دوم پروژه نسیم شمال قزوین گفت: این پروژه نقش مهمی در تردد و آسایش مردم دارد و توسط شهردار فعال و کوشا به بهره برداری رسید. همکارانش.”

وی افزود: مسئولین سابق شهرستان نیز در این پروژه زحمات زیادی کشیده اند و عزیزان ما این پروژه را در مدت کوتاهی به صورت جهادی انجام داده اند و امیدواریم خداوند به کارشان برکت دهد و قطعا نیازمند شهری پاک و آباد هستیم. “

مسئولان باید شبانه روز برای بهبود شرایط زندگی و نجات مردم از گرانی تلاش کنند

آیت الله عابدینی افزود: شهر پاک یعنی شهری که همه در آن احساس امنیت کنند، شهری که عدالت و انصاف را در همه جای شهر ببیند، مردم به راحتی به غذا دسترسی داشته باشند و گرانی کمرشان را نشکسته و همه کسانی که در این امر مشارکت می کنند. مراقبت می کنند و ما برایشان دعا می کنیم و از آنها می خواهیم که شبانه روز برای بهبود شرایط زندگی مردم تلاش کنند و مردم را از گرانی و شوک های بازار نجات دهند.

حاطب جمعه قزوین گفت: باید آلودگی تبعیض از اطراف شهرمان زدوده شود، مانند کسانی که از فرصت های خود سوء استفاده می کنند و بر ساختن کاخ و ویلا به گونه ای تمرکز می کنند که توده خود و زندگی خود را از زندگی توده ها جدا کنند. این آلودگی ها بسیار آزاردهنده است، از فرماندار محترم، شهردار محترم، اعضای محترم شورای شهر و تحصیل کرده های روستا می خواهیم کاری کنند که تبعیض چشم ما را آزار ندهد و همه مردم از همه خوبی ها لذت ببرند.

وی همچنین روز حمل و نقل را گرامی داشت و یادآور شد: به همه عزیزانی که در حوزه حمل و نقل زحمت می کشند و به مردم خدمت می کنند تبریک می گوییم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید