مسئولان فرصت سوء استفاده از کشور را به مسئولان پایین دست ندهند/ اندیشه امام خمینی (ره) فراموش نشود


ساعت: 15:21
تاریخ انتشار: 14.03.1314
کد خبر: 1843502

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و موضوعاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، آئین سیاسی نماز جمعه در تمامی شهرها و نواحی آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه موضوعاتی را در رابطه با موضوعات روز مطرح کردند که به شرح زیر است:


مقامات به افراد پایین رتبه اجازه سوء استفاده از کشور را نمی دهند

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه افزود: افرادی که در فیلم عنکبوت دستفروشی کردند و فریب خوردند مقدسات ما را آزرده کردند و هنرمندان واقعی باید در مقابل چنین افرادی بایستند. “

وی ادامه داد: دشمنان به ویژه در بحث هنری با صراحت و بی عدالتی سعی در توهین و توهین دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: دشمنان ایران اسلامی از هر فرصتی برای حمله به ملت و انقلاب استفاده می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: دشمن در صدد تحریف شخصیت و راه امام راحل است و به این ترتیب قصد انتقام از انقلاب اسلامی و حذف مسیر و اهداف امام را از جامعه دارند.

وی گفت: مردم باید با هوشیاری و بصیرت پاسدار راه، یاد و راه امام فقید باشند و نگذارند در این راه تحریف ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه ادامه داد: ما باید با فرزندان خود با کرامت رفتار کنیم و اگر فردی با فرزندان خود رفتار پستی داشته باشد نزد خداوند متعال مکروه است زیرا محور اسلام عزت است که باید نظارت شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریش با اشاره به اهمیت عمل به بخشش در جامعه و در بین مردم، افزود: افرادی که از گناهان دیگران می گذرند، انسان های شریف و بزرگواری هستند که مورد عنایت خداوند متعال هستند.


ما نباید افکار امام خمینی را فراموش کنیم

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت: نوشته شود.

امام جمعه میاندوآب افزود: امام خمینی (ره) دارای شخصیت والایی است و کتاب های ایشان در اخلاق، اصول، فلسفه و حقوق و در محافل علمی، حوزوی و دانشگاهی مرجع و منبع است.

وی گفت: در زمانی که هیچکس جرأت نمی کرد به آمریکا بگوید، امام خمینی (ره) تا دندان مسلح در مقابل آمریکا ایستادند و گفتند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

حسن زاده با بیان اینکه اندیشه های امام خمینی (ره) نباید فراموش شود، تصریح کرد: همه ما و همه مسلمانان جهان مدیون امام خمینی (ره) هستیم.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه ارکان حکومت در اندیشه امام خمینی (ره) برگرفته از قرآن کریم است، افزود: هیچ اتفاقی نمی افتد.

وی بیان کرد: وحدت رکن دوم در اندیشه امام خمینی (ره) برگرفته از قرآن کریم است و در حکومت اسلامی همه باید متحد باشند و این وحدت باید حول محور ولایت و اسلام باشد.

حسن زاده با بیان اینکه امام خمینی (ره) به دنبال اجرای دین و عدالت در جامعه بودند، توضیح می دهد: اندیشه امام خمینی (ره) اندیشه ناب است.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها بر بیداری ملت ها تاکید کرده اند، گفت: عده ای در خارج از کشور می نشینند و علیه کشور و نظام حرف می زنند و می دانند که دشمن به دنبال اسلام زدایی است. .


مقابله با تحریف شخصیت و مکتب امام خمینی (ره) از شئون مهم جهاد است.

حجت الاسلام والمسلمین عسگر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهار برج گفت: اینکه با هم تنیده شده اند و یاد امام و نام امام جدا از نام انقلاب نیست – دارد. گفت: همه مسائل مربوط به امام و انقلاب نیست.

وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر حقیقتی بارها تکرار نشود و جزئیات به تفصیل بیان نشود، شبهه تحریف این حقیقت به مرور زمان وجود دارد و لذا باید حقایقی را که در مورد امام گفته شده تکرار کنیم. و انقلاب «تحریف را از منحرفان بگیرید.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه من چند بعد شخصیتی دارم که مجموعاً تصویری از شخصیت ایشان را می سازند، گفت: امام (ره) سیاستمدار، متفکر، حقوقدان، عارف، رهبر سیاسی، فیلسوف و … است. و تنها با توجه همزمان به همه این ابعاد وجودی آنها تصویر دقیقی از آنها شکل می گیرد.

جلالی گفت: اثبات اسلام ناب محمدی و انکار اسلام آمریکایی، با تکیه بر امداد الهی و توکل به صدق وعده الهی، قرار گرفتن در جبهه مقابل مستکبران و مخالف ظلم، استعمار و استکبار، اعتقاد به اراده و قدرت. مردم حمایت از محرومان و مستضعفان، اعتقاد به استقلال کشور و سلطه پذیری، قضاوت با معیارهای فعلی شخصیت، عقلانیت و معنویت در کنار هم، تاکید بر حفظ وحدت، اصرار بر سازندگی کشور و ارائه الگوی عملی کشور و جامعه اسلامی از ابعاد مختلف شخصیتی و مکتبی امام خمینی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید